L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dilluns, 30 de gener del 2017

La Safor-Valldigna i la Ribera volen iniciar la via verda Carcaixent-Tavernes



Estació del tren a Tavernes (actual Casa de la Cultura)

Els Ajuntaments de la Safor-Valldigna i de la Ribera no estan disposats a esperar més al Ministeri de Medi Ambient per a iniciar la transformació de l'antic traçat del ferrocarril entre Carcaixent i Tavernes en una via verda encara que siga amb recursos propis.

Representants de les mancomunitats de la Ribera Alta, la Valldigna i la Safor i dels Ajuntaments d'Alzira, Carcaixent, la Barraca i Tavernes   s'han reunit diverses vegades els últims mesos per a reactivar un projecte que descansa en un calaix des de fa ja anys. Recordem que el tram entre Benifairó i la Barraca d´Aigües Vives està declarat d'interès general pel propi Govern de l’Estat.

Estació de Benifairó (L'abaixador)
Els diners que puguen aportar els ajuntaments no serà suficient i per tant estan disposats a cercar finançament de la Generalitat o rebre qualsevol ajuda econòmica per engegar el projecte. El govern espanyol va estimar un cost de 3,4 milions d'euros,  però en les reunions de treball es vol reduir a 1,5 milions, amb la qual cosa seria mes viable.

El projecte és molt important per als Ajuntaments perquè suposa un gran atractiu turístic a més de realçar el valor històric de l'espai pel qual va circular un tren que al llarg de més de 100 anys va afavorir al desenvolupament econòmic i social de tres comarques, la Ribera, la Safor i la Marina Alta.

Vista actual d'un tram de la "vieta"

Un poc d'història i dades sobre el projecte de Via Verda

L'anomenat "trenet", la línia de tren Carcaixent-Dénia és el traçat de via estreta més antic de la península. El servei es va iniciar en 1860 amb tracció animal fins el 1881, que va ser transformat en ferrocarril a vapor fins el juliol de 1969 que es tancà el tram Carcaixent- Gandia i en febrer de 1974 el tancament definitiu amb la supressió del tram fins a Dénia.

La Via Verda aniria des de l'antiga estació a Carcaixent fins a l'estació de Renfe de Tavernes, amb execució en diverses fases.  L’antic traçat del ferrocarril es reconvertiria per al senderisme i bici turisme amb els objectius fonamentals de comunicar la costa i l'interior, a través d'un territori d'alt valor paisatgístic.

Els trams previstos son: el  tram urbà de Carcaixent; de Carcaixent a la Barraca d'Aigües Vives (8,2 km); de la Barraca d'Aigües Vives al Baixador de Benifairó (7,5 km), del Baixador de Benifairó a Tavernes (5 km) i des del final del casc urbà de Tavernes fins a l'estació Renfe Tavernes (6,3 km). 

Com a trams complementaris es contempla la unió de l'Estació Renfe d'Alzira amb el final del casc urbà de Carcaixent (5 km) i la connexió de l'estació de Tavernes amb la platja de Tavernes (3,9 km), trams que potencien el servei i enriqueixen el projecte.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Estaría molt be eixa via verda. Ojala siga una realitat pronte

Anònim ha dit...

El tren de Carcaixent
fent xups xups
el tren de Carcaixent
ix quan vol arriba quan pot
fent xups xups
el tren de Carcaixent.

El tren de Carcaixent
fent xups xups
el tren de Carcaixent
ja se'n va el meu trenet
fent xups xups
el tren de Carcaixent.

El tren de Carcaixent
fent xups xups
el tren de Carcaixent
ja arribem a la vall
fent xups xups
el tren de Carcaixent.

Cançó popular infantil.

La Cotorra de la Vall ha dit...

És la primera vegada que veiem eixa versió.
Sempre havíem conegut la versió "El tren d'Olot"

https://www.youtube.com/watch?v=1UX4jYyqgkk

Veïna ha dit...

Tan de bo que puguem vore fet realitat eixe projecte que donaria molta vida, i un turisme diferent, a les nostres comarques.

Anònim ha dit...

Estaria més que bé aquesta via, i més tenint en compte que el projecte d'unir Simat, Benifairó i Tavernes pel llit del riu sembla aturat.

Anònim ha dit...

Esta versió la canta Paco Muñoz (No he trobat versió d'ell a youtube) i Dani Miquel (a partir del minut 5:25).

https://www.youtube.com/watch?v=XBoXNnsWi80

Abans he fet un còpia i enganxa i no me n'he adonat, però evidentment eixa Vall hauria d'anar en majúscula perquè és la nostra Vall.