L’Ajuntament de Tavernes, tal com es va aprovar en el plenari de novembre, ha suspès l'aprovació de noves classificacions i qualificacions de sòl així com l'atorgament de noves llicències urbanístiques en la zona del terme municipal afectada per l'actuació ferroviària prevista en la línia ferroviària València-Alacant, el denominat tren de la costa, fins que el Ministeri de Foment aprove definitivament l’estudi informatiu del projecte.
L'àrea del territori municipal subjecta a la suspensió per conseqüència del projecte del tren, comprèn una franja de terreny de tretze metres d'amplària al costat de la línia ferroviària. La franja inclou la banda de terreny de 5 metres d'amplària que ocuparà materialment la futura línia ferroviària i la banda de terreny de 8 metres d'amplària corresponent a la nova zona de domini públic ferroviari.
El termini màxim de suspensió serà d'un any des de l’endemà de la data de publicació en el BOE, termini que podrà prorrogar-lo el Ministeri de Foment fins a sis mesos més.
L'estudi informatiu de la línia ferroviària València-Alacant assenyala que Tavernes està situat en el subtram 0.3 (Cullera-Gandia) on es preveu com a solució de traçat la duplicació de la línia ferroviària existent pel costat est en sentit nord-sud.
L'àrea del territori municipal subjecta a la suspensió per conseqüència del projecte del tren, comprèn una franja de terreny de tretze metres d'amplària al costat de la línia ferroviària. La franja inclou la banda de terreny de 5 metres d'amplària que ocuparà materialment la futura línia ferroviària i la banda de terreny de 8 metres d'amplària corresponent a la nova zona de domini públic ferroviari.
El termini màxim de suspensió serà d'un any des de l’endemà de la data de publicació en el BOE, termini que podrà prorrogar-lo el Ministeri de Foment fins a sis mesos més.
L'estudi informatiu de la línia ferroviària València-Alacant assenyala que Tavernes està situat en el subtram 0.3 (Cullera-Gandia) on es preveu com a solució de traçat la duplicació de la línia ferroviària existent pel costat est en sentit nord-sud.
Cal recordar que segons el vigent Pla General d'Ordenació Urbana aprovat definitivament per la Comissió Territorial d'Urbanisme el 29 de juliol del 2004, classifica els terrenys continguts en aquella franja com a sòl no urbanitzable de protecció “xarxa ferroviària”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada