El ministeri de Foment continua fent la guitza i maltractant els valencias. Fa uns dies va anunciar, en base a un informe de la consultora TRN Ingeniería y Planificación de Infraestructuras, que afirmava - atenció no us espanteu!- que el tram de Tren de la Costa entre Gandia i Alacant era inviable des del punt de vista “financer” i “socioeconòmic”.
El Tren de la Costa és el nom global que rebria el tren que uniria València i Alacant, passant per Gandia, Dénia i Benidorm. No cal ni dir que el tram València-Gandia seria el mateix que ja hi ha actualment, amb millores que afectarien a Tavernes i la Valldigna, amb una nova estació, i el desdoblament de la via entre Cullera i Gandia. Recordem també que hi ha un servei de tramvia entre Dénia i Alacant.
El Ministeri de Foment arriba a afirmar del projecte que: “Habría poca demanda en comparación con la gran inversión que supone realizar esta infraestructura, por lo que no resulta rentable”. Fixeu-vos-hi bé: poca demanda en un tren Gandia-Alacant. ¿Serà d’aquest Món el Ministeri de Foment?
L’informe del Ministeri de Fomento afirma que només el tram Gandia-Oliva té probabilitat d’executar-se i “resultaría aconsejable desarrollar al ser la única fase con valores positivos y periodos de recuperación de la inversión inferiores a 30 años”.
Cal dir també que l’informe es carrega totes les dades i previsions de l’estudi fet per la Generalitat ( en temps del govern del PP) i, quan a l’ús de viatgers, els deixa a la meitat.
Pensem nosaltres que realment no es pot saber quanta gent viatjarà entre Gandia-Alacant, però si que sabem ben bé i ens pot servir de guia què passa en el tren València-Gandia i a l’inrevés: sempre ple. I el tram Gandia-Oliva-Dénia-Benidorm-Alacant és de molt més pes demogràfic i fins i tot turístic que el de València-Gandia.
L'estació de Tavernes seria nova |
No cal ni dir que eixes manifestacions han mobilitzat a les comarques afectades perquè, al igual que ens passa a nosaltres, no comprenen com es pot dir que és inviable financerament i socioeconòmic un tren que travessaria una de les zones més importants del turisme espanyol i europeu: Gandia, Dènia, Altea, Benidorm, Alacant (per citar-ne algunes ciutats superturístiques).
Si algú ho comprén que ens explique aquesta nova barrabassada de Foment, amb tot el que implica de menyspreu i discriminació als valencians del govern del PP de Rajoy, que no sua alhora de gastar-se milions i milions en AVEs a punts de la geografia espanyola, sabent que mai no seran usats i mai no es recuperarà la inversió.
L’alcalde d’Oliva, David González de Compromís, ha impulsat una cimera de municipis afectats per consensuar una estratègia comú i amb el recolzament del govern de la Generalitat pressionar al ministeri perquè el tren siga una realitat. L’Ajuntament de Gandia afirma que cal exigir a Foment la construcció que ha d’acabar amb l’aïllament històric que hi ha entre comarques veïnes amb un pes econòmic i demogràfic molt considerable, com són la Safor-Valldigna i la Marina Alta..
La crida ha estat recolzada també per Dénia, que ha sol·licitat ajuda a la conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori per demostrar que és “totalment fals que el tren no siga rendible”
Cal saber que el projecte contempla el desdoblament de la via del tren entre Cullera i Gandia, la construcció d’una nova estació a Xeraco i a Tavernes, l’ampliació de la subterrània de Gandia, una estació a Oliva i estacions també a Dénia, Benissa, Benidorm, el Campello i Alacant. La línia es projectaria amb doble via, però per estalviar hi hauria trams de via única.
1 comentari:
Més que política sembla burla quan no venjança.
Publica un comentari a l'entrada