La regidoria de Seguretat Ciutadana ha informat d'un estudi de la Policia Local sobre el comportament dels vehicles policials en els serveis quotidians amb l'objectiu de determinar el tipus de vehicle que s'adequa millor a cada necessitat.
Evarist Sansaloni, regidor de Seguretat Ciutadana, ha explicat que la Policia Local ha dut a cap un procés avaluador dels dos "vehicles tot camí" i dels "vehicles híbrids" i ha realitzat un estudi comparatiu que valora la idoneïtat en el servei.
El regidor ha indicat, en referència a l'ús habitual dels vehicles tot camí, que no han tingut molts problemes i presenten tendència a desgastar rodes, fondre perilles i un consum més elevat. Les avaries han estat poques i relacionades amb l'embragatge pels canvis constants de marxa.
Evarist Sansaloni ha indicat que l'estudi assenyala que els dos "tot camí" són idonis per a l’orografia i el clima de Tavernes amb una circulació de total efectivitat per camins rurals i forestals. A més, presenten molt bon comportament quan plou intensament i la seua alçada i tracció a les quatre rodes facilita l'accés a zones inundades. La valoració després d'any i mig d'ús, és molt positiva.
Respecte als vehicles híbrids, el regidor ha confirmat que el resultat és molt satisfactori i ha sorprès als agents policies el seu rendiment. "El silenci absolut del motor elèctric facilita tasques de prevenció i vigilància, especialment en horari nocturn. A més, és un vehicle molt àgil, lleuger i fàcil de conduir, facilitat pel canvi automàtic. Disposa de conducció esportiva i el potent motor de gasolina facilita els desplaçaments ràpids en cas d’urgència. No hem tingut cap avaria en els vuit mesos, nomes s’ha canviat una perilla en un d’ells".
El regidor ha destacat que el camuflat dels vehicles resulta molt efectiu en operatius concrets, sense oblidar que disposen d’elements acústics i lluminosos que l’identifiquen com a vehicle plenament policial quan cal.
Quan a aspectes econòmics, es valora que els vehicles híbrids resulten molt econòmics en renting, quasi a la meitat que els "tot camí", però en aquests darrer els accessoris policials són més. S'indica que no serien segments comparables en cas de dies de pluja intensa i inundacions o accés a pistes forestals.
"El més sorprenent ha resultat el consum dels híbrids, exageradament reduït. Això, unit als últims estudis de contaminació del dièsel fa els vehicles híbrids, amb motor elèctric i un de gasolina de recolzament, hagen mostrat un resultat ecològic i molt eficient" remarcava Sansaloni.
Evarist Sansaloni, regidor de Seguretat Ciutadana, ha explicat que la Policia Local ha dut a cap un procés avaluador dels dos "vehicles tot camí" i dels "vehicles híbrids" i ha realitzat un estudi comparatiu que valora la idoneïtat en el servei.
El regidor ha indicat, en referència a l'ús habitual dels vehicles tot camí, que no han tingut molts problemes i presenten tendència a desgastar rodes, fondre perilles i un consum més elevat. Les avaries han estat poques i relacionades amb l'embragatge pels canvis constants de marxa.
Evarist Sansaloni ha indicat que l'estudi assenyala que els dos "tot camí" són idonis per a l’orografia i el clima de Tavernes amb una circulació de total efectivitat per camins rurals i forestals. A més, presenten molt bon comportament quan plou intensament i la seua alçada i tracció a les quatre rodes facilita l'accés a zones inundades. La valoració després d'any i mig d'ús, és molt positiva.
Respecte als vehicles híbrids, el regidor ha confirmat que el resultat és molt satisfactori i ha sorprès als agents policies el seu rendiment. "El silenci absolut del motor elèctric facilita tasques de prevenció i vigilància, especialment en horari nocturn. A més, és un vehicle molt àgil, lleuger i fàcil de conduir, facilitat pel canvi automàtic. Disposa de conducció esportiva i el potent motor de gasolina facilita els desplaçaments ràpids en cas d’urgència. No hem tingut cap avaria en els vuit mesos, nomes s’ha canviat una perilla en un d’ells".
El regidor ha destacat que el camuflat dels vehicles resulta molt efectiu en operatius concrets, sense oblidar que disposen d’elements acústics i lluminosos que l’identifiquen com a vehicle plenament policial quan cal.
Quan a aspectes econòmics, es valora que els vehicles híbrids resulten molt econòmics en renting, quasi a la meitat que els "tot camí", però en aquests darrer els accessoris policials són més. S'indica que no serien segments comparables en cas de dies de pluja intensa i inundacions o accés a pistes forestals.
"El més sorprenent ha resultat el consum dels híbrids, exageradament reduït. Això, unit als últims estudis de contaminació del dièsel fa els vehicles híbrids, amb motor elèctric i un de gasolina de recolzament, hagen mostrat un resultat ecològic i molt eficient" remarcava Sansaloni.
Una comparativa més objectiva
L' últim quadrimestre del 2014 s’ha programat el servei perquè els dos vehicles tinguen un ús molt semblant. El resultat indica que el "tot camí" quasi dobla el vehicle híbrid en vegades d'omplir el dipòsit, a pesar de tindre una major cabuda. El vehicle híbrid en desplaçament pel cas urbà i en carretera a velocitat eficient usa només motor elèctric, i això s'ha traduït en un estalvi de 600 euros en gasolina al trimestre front al gasoil del "tot camí".
La valoració final, segons el regidor, "constata un rendiment dels vehicles híbrids molt eficient, apte pel servici policial i respectuós amb el medi ambient. Considerem que l'elecció i aposta d'aquests vehicles híbrids per al servei de la policia local ha estat un encert i tot un benefici pel medi ambient, a més de representar un estalvi considerable en combustible".
El regidor ha indicat que aquest estudi ajudarà a determinar la composició del parc policial en un futur.
L' últim quadrimestre del 2014 s’ha programat el servei perquè els dos vehicles tinguen un ús molt semblant. El resultat indica que el "tot camí" quasi dobla el vehicle híbrid en vegades d'omplir el dipòsit, a pesar de tindre una major cabuda. El vehicle híbrid en desplaçament pel cas urbà i en carretera a velocitat eficient usa només motor elèctric, i això s'ha traduït en un estalvi de 600 euros en gasolina al trimestre front al gasoil del "tot camí".
La valoració final, segons el regidor, "constata un rendiment dels vehicles híbrids molt eficient, apte pel servici policial i respectuós amb el medi ambient. Considerem que l'elecció i aposta d'aquests vehicles híbrids per al servei de la policia local ha estat un encert i tot un benefici pel medi ambient, a més de representar un estalvi considerable en combustible".
El regidor ha indicat que aquest estudi ajudarà a determinar la composició del parc policial en un futur.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada