L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.677
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 40.944

dimecres, 12 de febrer del 2014

Pedres contra la mateixa teulada


Hi ha algú que es tira pedres contra la seua teulada? Sí hi ha algú, no cal dir que entre els que ho fan, sempre estarem els valencians.

Observeu el cartell. L'hem vist en un supermercat de Tavernes: un anunci oferint valència-late als clients al "mòdic" preu de 0'89 euros el kg. O siga més de 11'5 euros l'arrova. ¡Quasi res porta el diari! I més quan la taronja que ara està en plena saó, les de la família "navel", no les vol el comerç ni regalades!

Podríem parlar i enraonar sobre si el preu és car o és barat, i sobre tantes coses... però no, només volem cridar la vostra atenció sobre un detall: l'origen de la taronja. És taronja de Sudàfrica, de la República Sudadricana diu el cartell.. 

No anem a dir res. Ja ho direu vosaltres. Però en un any en que la taronja va regalada, en un any que el comerç i les distribuidores haurien de fer tot el possible per ajudar a que el llaurador, com se sol dir "cal que se la lleve de damunt", es venen taronges de Sudàfrica, i de la varietat valència-late en plena campanya de la navel, la millor taronja del món i més si és de Tavernes.

Podríem parlar de la revisió fitosanitària, de controls de qualitat... de tantes i tantes coses! Com també podríem parlar de què fa el govern valencià del PP, de què fa i que ha fet en els seus 18 anys de govern de majoria absoluta al País Valencià, de quina política agrària - a banda de convertir els camps en PAIs- ha dut a cap i ha impulsat. 

Parodiant una celebre frase de l'època de la transició, podem dir: Voteu PP, voteu, que el camp valencià s'acaba. 

Ho deixem ací. Vos deixem a vosaltres la paraula.
-

12 comentaris:

Unknown ha dit...

I si tenim en compte que a Sud-Africa estan en ple estiu, haurem de pensar que eixes taronges porten mesos i mesos en càmeres.

Anònim ha dit...

Per això venen madures mentres aci encara estan verdes, Sico. Això ja fa molts anys que passa amb Sud-Àfrica, Brasil i Argentina i no crec que amb un nou govern canvie gens la cosa. Les directrius en comerç les marca la UE i no veig al Bloc manant fent una revolució econòmica. Temps al temps.

Anònim ha dit...

I jo no veig a cap altre partit d'obediència valenciana manant en este país.
Si tu no creus que res canvie manant el Bloc i jo veig que ningun altre partit valencià pot arribar a una mínima cota de poder, tot el que estem dient no aprofita per a res. Ja estem bé com estem.

Estruch ha dit...

Deuríem de denunciar amb noms i cognoms a tots aquells que ho fan possible, des de administració i polítics fins als comerços, matgatzems i demés , i a més boicotejar-los , a mi no en voreu comprant-ne, encara siga per amor propi .

Estruch ha dit...

Al tercer anònim : Alguns estem lluitant per a oferir eixa altra alternativa d'obediència valencianista però sense estridencies populistes o acientífiques en temes com la llengua i demés , qué si fá el PP quant creu qué li convé ( i dic creu perquè jo no tinc tan clar que estiga benefiant-li)i qué fa aflorar com esclatasancs hereus de Lizondo , que en pau descanse .

Anònim ha dit...

I mentrestant alguns blogs afins a qui tots sabem perocupant-se dels banquets ...

pepegall ha dit...

Als mercats, no interesa que el camp valencia (minifundisme)continue viu. Per a ells es millor que la riquea estiga en mans de quatre.

Anònim ha dit...

Eso pasa ya hace muchos años, quien se bajo los pantalones dejando pasar la naranja marroqui por España a cambio de entrar en en mercado Comun a cualquier precio y a ha todo eso quien ha ido ha plantar naranjos en andalucia, en sudamerica, etc "Los Valencianos" El peor enemigo de de un valenciano otro valenciano asi nos va

GORDON GEKKO ha dit...

Jo no crec en els boicots. Eixes solucions acaben sempre tornan-se'n en contra del que les promou.

Estem en un món globalitzat on uno hui cull una ceba a Múrcia i a les 24 hores ja està en Amsterdam o Frankfurt. Quan més tardem en acceptar això pitjor. Hi ha gent que es nega en vore eixa realitat i es pensen que negant-la desapereixerà. Pues no. O ens adaptem o estem fora. És trist però és així.

El problema de la taronja valenciana, en la meva opinió, és la falta d'organització i de marca. Fa anys que al camp valencià s'ha instal.lat en el "sálvese quien pueda" que han aprofitat distribuidors, intermediaris i assentadors per impossar les seves normes, preus i formes de pagament. Hui estan en una situació de força i ho aprofiten. Ells juguen les seves cartes. Ho tenen clar. Molts llauradors, en la meva opinió, no.

Molts clients hui demanen sempre kiwis neocelandesos, més sabrosos, més compactes i de gran qualitat. Hi ha molts kiwis més barats però hi ha un segment de consumidors que volen eixos kiwis, paguen més per ells i no volen imitacions. Jo crec que li falta eixe element diferenciador al nostre producte.

El consumidor de Frankfurt o d'Amsterdam sap de la qualitat de la nostra taronja front la de Sudàfrica o Zimbawe (que també en fa molta) o no? Perquè des de luego vos puc assegurar que sí sap diferenciar un kiwi colombià d'un neocelandés. No tenim marca, no tenim un element diferenciador, no tenim un "jabugo" que oriente al consumidor. Tenim una barreja d'orígens i fabricants que mareja fins a la nostra gent.

Per altra part crec que l'altra pata a treballar és el de la professionalització del sector. S'han fet avanços al respecte però qui treballa hui la terra, majorment minifundis, la treballa com una segona ocupació i " a vore si trau algo". Són carn de canyó dels coerços i la gran distribució. Els que compren ho fan amb la força que els dona la seva capacitat de compra front una oferta segmentada, dispersada i de vegades fent-se competència mutua. Eixe no és el camí.

Una marca forta i diferenciada, professionalització i acords entre els llauradors per unificar les seves vendes front els compradors és el que necessita el camp valencià.

I no critiquem tant als mercats. Si hi ha taronja sudafricana a Tavernes és perquè hi ha gent que les compra. El mercat dóna el que la gent demana al preu que està dispossada a pagar.

I fem un poquet d'autocrítica que també està bé i no passa res.

Anònim ha dit...

Altre problema es que empreses comerciadores de fruites importants a la valldigna, estan més per potenciar la seua marca, idependentment de procedencia dels seus productes, que no de preocuparse en fer una denominació d'origen potent. El mercat i els interessos privats son el que te.

Anònim ha dit...

La majoria de la gent busquem preus econòmics. Ahi està l'example del nou forn de la carretera que ben pa a 0,20 i sempre està ple. El pa serà més o menys bo però ompli i és molt barato.
Aixina és la vida. Per la majoria el més important és el preu i per mi tambe.

j. talens ha dit...

Que no es una qüestió de preus. a 0'40 li omplic jo totes les botigues de qui vullga. Es una sitació de monopoli i extermini. Causes moltes, tantes que ens fa ser imbobilistes. No es això companys. Sempre hi ha una raó per no menejar-nos i deixar el petit prodcutor per ser més dèbil als peus de les grans comercialitzadores. Recordem Cascant i l'economia del bé comú.
Un exemple de l'ecològic: trobarem a una perosna de Tavernes amb taronja ecològica que una cadena se la quedava tota a 0'80 i li va dir que no poden guanyar molt, ja que era pa per avui i fam per a demà. O li la comaprava a 1'20 o no hi havaia tracte. Com els demés. I ací ocmencem com el forn. Trenque tot per més barat i domine com a monopoli i puc fer el que vull. Al temps.