L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.675
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:46.657

dissabte, 22 de febrer del 2014

Pagueu, pagueu per anar per l'AP7 mentre el Govern de Rajoy s’oblida de l’alliberament però, això sí, rescatarà als bancs la segona circumval·lació d’Alacant.



Acte reivindicatiu a Bellreguard
Que l’autopista AP7 està més que amortitzada ho sap tot el món, així com que la concessió acabava el 31 de desembre del 1996 i va ser allargada fins al 31 de desembre del 2019. També tot el món sap la dificultat de trànsit que tenim a la comarca Safor-Valldigna i que quedaría solucionat en convertir l’actual AP7 en ronda comarcal. No caldria fer cap inversió més en la nacional, com preveu Foment entre Gandia i Ondara, a semblança del que s’ha dut a cap entre Gandia i Xeresa. 

Ara ens arriba la noticia, com a resposta a la pregunta feta pel diputat de Compromís, Joan Baldovi que les intencions del Govern de Rajoy respecte a la circumval·lació d’Alacant són “donar solució al conjunt de concessions d’autopistes de peatge que tenen problemes de viabilitat econòmica i financera. Un rescat que es farà amb diners públics d’unes mercantils i uns bancs que han fracassat en el seu model de negoci”

Una actuació del Govern de Rajoy que continua en la línea de rescats de bancs i no de les persones, i una actuació que es farà ignorant l’alliberament de l’AP7, una reivindicació que Les Corts Valencianes han realitzat de manera unànime al Govern central.

L’any passat la Consellera d’Infraestructures de la Generalitat, Isabel Bonig, es va comprometre a “pressionar i presentar projectes” al Ministeri de Foment per a agilitar els tràmits de la liberalització de l’AP-7 i acurtar el termini concedit a l’empresa Aumar, fixat per a 2019, amb la qual cosa es convertiria en la desitjada ronda de circumval·lació que eliminaria l’intens trànsit de la N-332. 

Aquesta proposta resulta més viable econòmicament que la construcció d’una nova ronda de circumval·lació per a la comarca, amb tot el que implica d’obres, expropiació de terrenys i greus dificultats de projecte perquè en molts llocs no hi ha practicament terreny per on puga passar la nova carretera. 

El passat mes de novembre estava anunciada una reunió de Foment amb alcaldes de la comarca per presentar-los un estudi econòmic i ambiental sobre el projecte. Ni la reunio s’ha celebrat ni ningú té cap noticia, mentre es coneix la nova prioritat del govern de Rajoy i del Ministeri de Foment: prioritzar el benefici de les grans empreses i els bancs rescatant-los les autopistes mentre s’abandonen les necessitats de les persones i dels pobles de la Safor-Valldigna.
-