L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dimarts, 30 d’abril del 2013

Avui a les 7 es presenta “Línia Verda” de Tavernes

Clica al damunt per agrandir

L’Ajuntament de Tavernes presenta avui a les 7 de la vesprada i al saló de plenaris la “Línia Verda” una iniciativa del govern municipal destinada a  proporcionar un servei de consultes mediambientals a les empreses i els ciutadans del municipi. La iniciativa ha partit de la regidoria de Medi Ambient que dirigeix la regidora de Compromís-Bloc, Vanessa Martí.

Un grup d'experts es posaran en contacte amb els sol·licitants amb un termini màxim de 24 hores de manera personalitzada, contrastada i fiable, sense cost per a la ciutadania i les empreses. El servei cobreix àmbits diversos en matèria ambiental: legislació, tràmits administratius, notícies, activitats d'interés, ajudes i subvencions, etc.

A banda de la informació que es donarà aquesta vesprada, podeu trobar  ja informació detallada del servei al web http://www.liniaverdatavernes.org/ 

Hem vist al web que hi ha la novetat de descarrega d’un App per a Android i Iphone a través del qual i aprofitant que avui dia la immensa majoria dels usuaris de mòbil tenen connexió a internet enviar consultes, oferir la vostra col·laboració com a ciutadans i participar de manera activa en el manteniment de la ciutat i/o informar a l’Ajuntament d’aquells problemes i mancances que hi trobeu.

Nosaltres hem instal·lat l’App d’Android,  de manera gratuïta, i tal com podeu vore a les il·lustracions ens dona dues possibilitats de participació be comunicar incidències o be efectuar alguna consulta.

Si observeu la fotografia que obri aquesta informació, si cliquem damunt de comunicar incidències se’ns obri una pantalla que dóna moltes alternatives i una vegada escollida la que ens interessa se’ns obri un mapa de la ciutat on per GPS es localitza el punt on es trobem  per tal que podem enviar a la central el lloc concret on es troba el problema i una fotografia que podem fer passant a la pantalla següent. Si volem concretar més el darrer pas ens obre la pagina per poder escriure allò que desitgem. Tota aquesta informació s’envia en temps real als tècnics que poden iniciar les gestions de solucions.



La segona possibilitat (fotografia de dalt) ens ofereix poder fer consultes medioambientals i que ens contesten per això se’ns demana un mòbil. Podem acompanyar la consulta d’una foto per tal que quede més entenedora.

En resum, tal com hem pogut vore a través del web i a través de l’aplicació instal·lada  en un mòbil, una molt bona iniciativa aquest servei impulsat per la regidoria de Medi Ambient de Tavernes i que pot donar molt de joc i esdevindre una eina de participació ciutadana, a més de la informació que pot rebre la ciutadania i les empreses.

Cal saber que és un un programa que no solament s’està aplicant a Tavernes sinó a moltes poblacions de l’estat espanyol i especialment en les més avançades en sistemes d’aquesta classe. Ara cal la implicació de tots, i perdre eixe minut que de vegada és l’unic que cal per informar d’una taulell trencat a la vorera, un desperfecte en la via pública o mil coses de la ciutat.



1 comentari:

Anònim ha dit...

A mi em sembla una molt bona iniciativa del govern municipal. I deu de ser bona des del moment que els de sempre ja s’han posat a criticar-la quant encara no s’ha presentat oficialment i no s’han donat detalls. Crec que les valoracions s’hauran de fer d’ací uns mesos, quan la gent ho conega i ho pose en pràctica pel mòbil. Per cert, crec que s’haurà de fer una bona publicitat a nivell de gent joves (instituts i universitaris) que són els que més usaran el mòbil.
I res mes. Dir quan lamentable és el posicionament i l’espectacle que donen cara als veïns i veïns els que haurien de fer les crítiques en positiu, perquè els veïns vegerem que busquen el bé de Tavernes encara que no manen i que aporten solucions per millorar les coses. Però no, sempre són en negatiu, intentant matxacar qualsevol iniciativa que supose participació ciutadana i una millora en la ciutat, i damunt, sense aportar cap alternativa. Ja ho pagaran d’ací dos anys.