L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dijous, 4 d’octubre del 2012

INFORME: El PP es nega a reobrir la investigació de l'accident del metro del 2006 a pesar de les novetats que hi ha i mentre les famílies de 43 morts encara esperen justícia





 El PP ha rebutjat la creació d'una comissió d'investigació de l'accident de metro del 3 de juliol 2006 en el van morir 43 persones i ha argumentat que les instàncies judicials van deixar resolt el tema i van dir el mateix que va concloure la comissió d'investigació celebrada en les Corts: l'excés de velocitat va ser la causa. 

Els grups de l'oposició han reclamat aquesta comissió perquè hi ha nous arguments que "aconsellen" reobrir la comissió i han recordat que es va contractar a una consultora perquè alliçonara als testimonis de FGV que van comparèixer en la comissió d'investigació i va coordinar les seues respostes perque fóra "creïble" l'argument  de l'excés de velocitat, segons ha apuntat el diputat de Compromis Juan Ponce.


L’accident més greu d’Europa

L’accident del metro a València,amb  43 morts i 47 ferits, ha estat el pitjor ocorregut a Europa. La comissió oficial d’investigació va concloure que l’accident va ser per una errada humana, però “El Mundo” el passat febrer va desvelar que la consultora H&MSanchis havia col·laborat amb FGV per  preparar les declaracions dels tècnics.

Ara, s’ha sabut més coses i “Levante-EMV” ha revelat una coordinació de respostes entre els tècnics de FGV, els responsables de la Conselleria d’Infraestructures que dirigia Garcia Anton i els compareixents, la majoria del PP, perquè es van vetar els experts de l’oposició. Així, les respostes dels tècnics de FGV, dels citats pel PP i els de la Conselleria d'Infraestructures foren "coherents i coordinades". Conclusió final: accident imprevisible, inevitable i per velocitat.

El PSPV, Compromís i EU ja han exigit la dimissió immediata de la gerent de FGV, Marisa Gracia, per  dirigir el frau de les compareixences amb 66 preguntes i respostes preparades per H&M Sanchis. 
 

El parlamentari socialista Francesc Signes considera que si es demostra que els compareixents van ser alliçonats, "es va enganyar a la comissió" i aqueixa és "raó suficient" per a una nova comissió.

Enric Morera,  de Compromís, ha recordat que a febrer després la publicació de “El Mundo” li va preguntar a Fabra, com a cap del Consell,  si considerava que era decorós i exemple de transparència la preparació dels interrogatoris judicials als testimonis.

El  president Fabra va dir – Diari de Sessions-  que ni els tècnics anaren de celebració a una marisqueria i que no van estar adoctrinats per ningú. “Les factures demostren que si, que hi hagué celebració i les informacions corroboren que FGV va preparar i manipular les respostes de la investigació del metro tant dels tècnics proposats pel PP com els que hi comparegueren de la conselleria. Es demostra que Fabra ens ha mentit i en la seu parlamentària”.


Compromís recorda que 43 famílies destrossades per l’accident continuen sense saber la veritat i sense haver responsables tècnics i polítics. “S’ha mentit a la justícia i també s’ha mentit en seu parlamentària, en la comissió i al ple. La justícia ha de tornar a obrir el cas. Les Corts han de fer una comissió de la veritat, per a saber-ho tot, per a perseguir als culpables que han de ser destituïts ja, sense que això els lleve les seues responsabilitats morals o penals” ha declarat Morera.

La diputada de EUPV Marina Albiol ha reclamat la compareixença de la gerent de FGV, Marisa Gracia, que segueix al capdavant de l'empresa perquè "tenim la certesa confirmada que van mentir" i FGV "va manipular" les respostes d'els qui van comparèixer en la comissió.


La presidenta de l'Associació de Víctimes del Metro, Beatriz Garrot, considerava fa unes setmanes i abans de conéixer la negativa del PP a reobrir la investigació que era "indignant i vergonyós el silenci del Consell davant les revelacions que es van coneixent sobre la investigació de l'accident del metre" i afirma que les famílies "hem arribat al límit màxim d'indignació". 

PD: Les fotografies estan obtingudes a internet i les hem triades entre les menys dures per no ferir cap sensibilitat. 

Més informació:


2 comentaris:

Indignada ha dit...

Que voleu, deu dotze imputats més del PP? Quan hi haja un canvi de govern sabreu com estan les coses. No heu vist el canvi de Fabra: "Tolerancia cero con los imputados ". Per tant transparècia zero per si de cas en surten més. Un bon exemple per un mal govern. Si acabarna tots a gorraes.

Enrique Estruch ha dit...

Qui algo amaga alto tem...