L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dilluns, 9 de gener del 2012

L’aeroport de Castelló, sense avions, ha gastat 30 milions d'euros en publicitat.



30 milions en publicitat i es retalla en sanitat i educación, majorment, per a un aeroport que no ha començat a operar i el seu futur és més incert que mai després que la Generalitat haja trencat el contracte amb la concessionària que l’havia d’explotar.

L'any 2003 s'iniciaran els tràmits per a la construcció i l'empresa pública Aeroport de Castelló SL (Aerocas) ha gastat més de 30 milions d'euros per donar-se a conèixer a través de patrocinis esportius, publicitat i fires. Una despesa que, no oblidem, ha estat objecte de retret sempre per la Sindicatura de Comptes perquè les contractacions s'han realitzat "sense acreditar la necessitat de la despesa ni la determinació del preu del contracte "i sense analitzar el possible benefici obtingut per l'aeroport.

Aerocas es va constituir el gener de 2003 i es va fer el primer desemborsament: 62.800 euros en despeses de patrocini d'un torneig de golf i per a la presentació de l'aeroport . L'aeroport ni havia començat a construirse. La inversió en publicitat del futur aeroport va créixer ràpidament. A l'any següent, el 2004, l'empresa pública Aerocas SL-controlada per la Generalitat i la Diputació de Castelló-va signar un contracte de patrocini amb el Vila-real CF a canvi de 2,35 milions d'euros. El contracte es va ampliar per adquirir els drets d'imatge de les samarretes per altres 1.390.000 més per a la temporada 2004-05 i altres 1.640.000 per a la següent. A partir de llavors i fins la passada temporada els contractes de patrocini esportiu amb Vila-real CF i amb el CD Castelló es renoven cada any.

El 2006, l'aeroport va acabar l'any amb fons propis negatius de 15,29 milions però va tancar contractes de publicitat per 3,12 milions d'euros i altres 3,2 milions en 2007. A partir de llavors l'empresa pública comença a duplicar la despesa: 6.520.000 el 2008 i 7,75 milions el 2009. En ambdós casos Aerocas estava en números vermells. En l'últim exercici auditat, amb un forat de 31 milions de fons propis, encara es van signar contractes per valor de 4,36 milions en patrocini.

Aerocas manté la construcció, amb un cost de 300.000 euros, de l'escultura de bronze de 25 metres d'altura i 20 tones inspirada, segons l'escultor Juan García Ripollés, en l'impulsor de l'aeroport, el president provincial del PP Carlos Fabra, i ubicada a la rotonda d'accés a l'aeroport (Fotografia que il·lustra la noticia).
-

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Aprofitem per a volar catxerulos, així fomentem un esport valencià autócton.

Anònim ha dit...

Mireu en què han balafiat molts milions: La festa del cel, un vídeodels programa 30 minuts que repassa els aeroports inútils, especialment quan parla del de Castelló.
http://www.tv3.cat/3alacarta/#/videos/3889310

Anònim ha dit...

Castello, un a Ciudad Real on nomes arriben Yankis en pasta per anar de caceres...

Si quan hi havia diners tots els cremaven. Ara que no hi han tots a plorar.
Que es baixen els sous¡¡¡ pero tots eh¡¡¡¡