L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dimarts, 10 de gener del 2012

La ronda de circumval·lació de Tavernes sembla estar un poc més prop

 
 
 
La ronda de circumval·lació de la ciutat ha sigut un dels punts principals de la reunió que va mantindre l’alcalde de Tavernes, Jordi Joan, amb el secretari autonòmic d’Infraestructures de la Generalitat Valenciana, Victoriano Sánchez-Barcáiztegui. L’alcalde estava acompanyat en la reunió per la regidora d’Urbanisme, M. Carmen Canet, i pels tècnics municipals de l’Ajuntament de la ciutat.
El secretari d’Infraestructures va confirmar que el projecte ja està acabat i, el més important, existeix una clara voluntat de dur-lo avant, i així ho va manifestar a l’alcalde i a la regidora.

Victoriano Sánchez-Barcáiztegui va assenyalar que es tracta d’una obra prioritària per a la Conselleria d’Infraestructures, una consideració que ha sigut molt bé rebuda per l’Ajuntament de Tavernes perquè és augmentar els arguments esgrimits per a la futura canalització del riu Vaca, una obra que és bàsica per a la ciutat per moltes coses: construcció de la circumval·lació, solución als problemes de les inundacions, solución al conflicto judicial del Vergeret.

Cal recordar que la construcción de la ronda de circumval·lació va estar considerada també com a tema urgent i prioritari i, fins i tot, ja fa uns anys que es va adjudicar la redacció i direcció d’obra, però el projecte per diverses causes no s’ha dut, entre les quals cal assenyalar la falta de terrenys per a dur a cap l’obra, d’ací que la canalització del riu Vaca siga necessaria i un mitjà per aconseguir-los.
 

L’alcalde, Jordi Joan, ha expressat “ l’agraïment municipal per l’atenció i l’interés mostrat en tot moment pel secretari d’Infraestructures de la Generalitat, el senyor Victoriano Sánchez-Barcáiztegui. Des de l’Ajuntament de Tavernes no deixem de treballar, tant els tècnics municipals com tot l’equip de govern, al costat de les diferents conselleries per a traure finalment a la llum tots estos projectes”.

La regidora d’Urbanisme, M. Carmen Canet, “agraeix la bona disposició i l’atenció prestada pel secretari d’Infraestructures, i desitja que els projectes s’engeguen per al desenvolupament econòmic i social de la ciutat de Tavernes”.

La reunió va tractar el conveni de les obres i actuacions en el Parc de Cantalot, la primera fase de les quals està executant l’Ajuntament, mentre les pròximes actuacions jas correspondran a la Conselleria.
-

11 comentaris:

Anònim ha dit...

Se suposa que la circumvalació transcorrerà per l'avinguda de les corts?

Anònim ha dit...

si ho fan per la zona de l'ombria, serè un error molt greu que acabarà destruïnt la Valldigna. Podríen haver-hi altres opcions com que es construís una carretera que passés per sota de Tavernes, però és clar, deu de ser massa car. Més volen gastar-se els diners amb altres coses menys prioritàries i que no cal esmentar per que m'imagine que tothom sabrà. Esperem que no siga així per que si no, torne a repetir, seria un greu error.

Anònim ha dit...

Ara que he vist en la foto la piscina, m'agradaria preguntar que passa amb ella.
Ja fa temps que no informeu res,
ja ens hem fet l'anim de llançarla a pedre?
Ens hem fet conformistes?

La Cotorra de la Vall ha dit...

Com els lectors sabeu la piscina està sota concurs de creditors. Això vol dir que tot està en mans del poder judicial, i els tràmits judicials porten un temps. Segons es va dir seria cosa de mesos.

I fins que la persona designada pel jutge per enllestir tot el procés no ho tinga a punt i els creditors diguen la seua, o siga si accepten l'oferta que els va fer l'adjudicatària, poca cosa podem dir. Simplement això: que la fallida de l'empresa adjudicatària ha dut al concurs de creditors i que té mala solució pels temps que corren.

¿Això vol dir que la cosa està paralitzada? Ens consta que no. El govern municipal ens consta que ha fet gestions, ha buscat possibles interessats, però... ja ho hem dit: sembla ser que ninguna empresa vol arriscar-se a posar la quantitat que cal per posar-la en funcionament i fer-se carrec de la gestió.

I no crec que ningú siga conformista: És questió de ¿¿1'6 milions d'euros?? posar-la en marxa. I no cal dir que l'Ajuntament no es pot fer càrrec perquè ni els té ni es preveu tindre'ls i més quan s'ha de fer carrec de vora 4 milions de deficit de tresoreria de l'anterior govern i es deuen 16 milions a bancs. A més que l'Ajuntament ha complit la seua part: cedir els terrenys més 1'5 en metal·lic.

Anònim ha dit...

He fet un comentari, i encara no he vist resposta. O no ho sabeu o simplement destruiran la zona de l'Ombria... En sabeu alguna cosa?

Estruch ha dit...

Editor, es veritat tot el que dius, sobre la piscina, puc donar fe, Carmen i Josep no paren de buscar solucions.
El problema es la crisi que estem passant, es una inversió molt arriscada en aquestos moments de vaques flaques on aquest gasto en esport es prescindible.

Anònim ha dit...

la carretera sota tavernes es una idea brutal!!!va perfavor un poc de sentit comu, q serem madrid q necessitem una t-30 o q??poca solucio vec jo en aquest tema. pero be dexem als experts en aquestos temes q de segur q troben la manera.

Anònim ha dit...

No cal ser Madrid ni Chicago, hi ha que mirar l'entorn que té la Valldigna i entre el riu vaca, el vadell... i la muntanya de l'Ombria, no hi ha massa espai. Si construeixen una circumvalació, adéu al paratge natural que podem gaudir coma veïns de Tavernes de la Valldigna... Qui no ha anat al Clot caminant? Qui no s'ha passejat milers de vegades per aquest espai... Torne a repetir-ho, seria un greu error.

I això sí, hohohohohoho, no puc evitar riure'm amb el comentari que has fet dient que ho deixem en mans dels experts. Espera't tu i veuràs que faran els experts, al mateix temps que ens han instal·lat les línies d'alta tensió.

El que passa, que la gent té igual amb el que li fiquen, la gent no es fixa amb temes de medi ambient (o sols uns pocs) i sols es fixa amb que tinguin les butxaques més plenes millor...

Indesidenter ha dit...

O siga segons tu, de circumval·lació ¿res de res? Ja estem bé com estem tota la vida. ¿Vols dir que et sembla bé cada dia mes i més cotxes per dins del poble? Les últimes dades eren sobre els 16.000 vehicles travessant Tavernes al dia de mitjana.
¿Vols dir que quan arribem a 25.000 al dia, poc mes mil cada hora, 17 cotxes-camions cada minut de mitjana, comptant dia i nit a la mateixa freqüencia en tot moment, i a tu et dona igual?

Va, a vore si som seriosos, i argumentem bé les coses.
Pregunte: ¿Cal o no cal la circumval·lació a Tavernes? A partir de la resposta, caldrà pensar solucions.
Ara, si com diuen la solució és una via al costat del riu aprofitant la canalització ¿Per qué no? ¿O per què sí? Estic preguntant i no afirmant. No tinc la solució i per això no la dic.
Simplement em qüestione coses.
Una cosa si que tinc clara: com estem amb carretera per dins i travessant tot el poble (2 km? o són 2'5 km?) i amb la marxa que porta el parc de vehicles, no podem estar.

Anònim ha dit...

Jo crec que ja m'he explicat amb el comentari que he fet (10/01/2012 13:33:00) i he tractat de buscar una solució.

Per mi, tal i com ho comentes, és traslladar el problema a un altre lloc. El que passa és el que jo dic, que es passés una carretera per sota del poble, pot suposar molts diners, i és clar no m'imagine que es veuran en cor de fer tal infrastuctura. El mateix va passar amb les línies d'alta tensió, que part de la societat de la Valldigna, davant de la impossibilitat que no es pogués passar per altre lloc, demanaven també que es soterrés. Doncs res de res, ahi tenim la línia d'alta tensió.

Ho torne a dir, solucionem els problemes i no els traslladem a un altre lloc. La vida a la Valldigna i en concret al poble, no només es fa en els llocs urbans, sinó també es fa als paratges naturals que hi resten.

Sé que el que dic és una utopia, i potser ho veig com un somni. Si els de la Valldigna estimessim de veritat el nostre entorn, això no passaria. I digue-me radical, romàntic o el que vulgueu, però així és com pense i en cap moment canviaré d'idea.

Salut!

Indesidenter ha dit...

A banda dels problemes tècnics d'haver de travessar ¿2'5 km? per sota ( supose que vols dir l'equivalent sota=davall, per entendres que seria subterrani) del casc urbà, amb tot el que comporta de trencar clavegueram, instal·lacions de llum, etc. i etc. i amb tot el que comporta d'haver de fer una rasa (o tunel subterrani) de 10/12 metres mínim de fondària per 10/15 d'amplària, pregunte ¿t'has parat a pensar a quin nivell tenim la capa freàtica en aquest poble?
Antigament i quan no hi havia aigua correnta a les cases era rar que una casa de la part baixa del poble no tinguera el seu pou. I a 4/5 metres o menys segons la pluviometria de l'any...¡aigua! treta amb poal i corriola.
Això per a mi, eixa capa freàtica, ja far impensable , diguem-li, la utòpica, impossible, irrealizable carretera subterrània.
Però bé, si vols, sempre podem continuar parlant sobre el projecte. Segur que ens resultarà més senzill que parlar sobre el sexe dels àngels.
Ara sempre ens queda, com diu LLach, demanar l'impossible per aconseguir el possible. A vore si l'aconseguim!