L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dilluns, 26 de setembre del 2011

La presidenta de FAPA-València demana a la Conselleria d'Educació presente per escrit les iniciatives que publicita en premsa



La presidenta de FAPA-Valencia, Ma José Navarro, insta al Conseller d'Educació, José Ciscar, a materialitzar per escrit i presentar en les meses pertinents, les iniciatives escolars que anuncia als mitjans de comunicació i que de moment no ha portat a terme.

Dues setmanes després de l’inici del curs escolar, els alumnes valencians continuen patint les mateixes deficiències que anys anteriors. Aules convertides en barracons, manca de plurilingüisme en l’ensenyament i un índex de fracàs escolar que frega el 40%. La Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes (FAPA) de València denuncia aquestes condicions i exigeix al Conseller d’Educació, José Ciscar, que presente per escrit, als òrgans pertinents, les iniciatives escolars que ha promés des que es va posar al capdavant de la Conselleria.

La presidenta de la FAPA, Maria José Navarro, ha recordat que un dels compromisos assolits per Císcar és l’ampliació de les places per a la formació professional, perquè aquells alumnes que abandonen l’ensenyament obligatori troben una eixida acadèmica. Tanmateix, enguany molts d’ells no s’han pogut matricular per manca de places, per la qual cosa la FAPA desconfia dels plans d’ocupació anunciats pel conseller que, segons la presidenta, “han d’anar acompanyats d’una formació i d’una inversió real en educació pública, i ja sabem que l’administració valenciana no aposta per ella”.

El govern autonòmic ha cedit sòl públic per a la construcció d’una centres educatius nous, anomenats Centres d’Iniciativa Social (CIS), el que la Federació de Pares i Mares considera que és caminar cap a la privatització de l’ensenyament, ja que suposa “dotar de recursos la iniciativa privada, mentre l’escola pública es degrada i s’emmascara el dret real a l’educació”, critica Navarro. Per a la FAPA, destinar pressupost públic a empreses privades perpetua els concerts educatius i permet contractar professorat, pagat amb fons públics, però sense cap control per part de l’administració. Un model que, denuncien, no garanteix la qualitat de l’educació pública.

I mentres tant, en allò que respecta a Tavernes , continua pendetnt i sense cap data malgrat les promeses des de fa quatre o cinc anys la reforma integral del Jaume II el Just, tenim un barracó en el col·legi Alfàndec i ens han retirat part dels cicles formatius de nit en l'institut esmentat.