El passat mes de maig indicàvem en un article la greu situació, amb les obres de la reforma de l'estació del tren paralitzades de feia temps. I informàvem que les peticions fetes pel el govern de Compromís a ADIF perquè explicaren els motius de la paralització, no havien tingut cap resposta. L'entitat de RENFE era l'encarregada d'executar la nova estació i les infraestructures que comporta la nova obra, tot i que com es habitual la reforma integral de l'estació vallera s'executava mitjançant una concessió d'obra a una altra empresa.
I hi ha xifres que no podem deixar de costat si volem comprendre també millor la situació: l'adjudicació del 15 de febrer
del 2021 va ser a l'empresa “ECISA Cia. General de Construccions SA” per un import
total de 4.040.400 euros (impostos inclosos), però cal remarcar que les obres foren adjudicades per 2 milions menys (impostos inclosos)
del preu de licitació pública total marcat per ADIF. I van vindre els temps dels grans augments de costos i
jornals en el 2022. No cal ja fer més comentaris.
Ha corregut bastant temps el rumor de la fallida de l'empresa concessionària, cosa que fa uns dies confirmava el diari Levante-EMV, que també deixava clar que hi ha gestions per a contractar una nova empresa ja molt avançades i per tant reiniciar les obres podria ser qüestió d'unes setmanes. Per tant, i si res no canvia i menys quan pensem que som a l'estiu, ja vorem si a setembre hi ha alguna solució.
Mentrestant haurem de tindre paciència, més si cal que el sant Job, més encara si pensem que el projecte entre promeses, visites per estudiar el projecte, redacció, etc etc... portem així des de principis dels anys 2000.
Com ja hem explicat massa vegades el projecte inclou la reforma integral de l’edifici de viatgers, amb noves marquesines, ampliació i renovació de l'edifici i, allò que realment és més important per la seguretat als usuaris, la construcció del pas subterrani entre les dues andanes existents, la prolongació de les andanes fins als 200 metres i l'eixamplament de l'andana 2.
Aquest pas pas inferior, el subterrani, constarà d'una escala fixa i un ascensor en les andanes, mentre es millorarà l’accessibilitat i es renovarà totalment la il·luminació en les andanes. Altres millores afectaran la zona d'aparcament, enllumenat, etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada