Voreres amples per poder plantar arbres i la mobilitat dels vianants |
L'Ajuntament ha fet un conjunt
de reunions de barri per arreplegar les propostes i inquietuds dels veïns i determinar
les dues actuacions més importants en cada zona.
Va haver dos reunions per
barriada, i la convocatòria es va informar en el web i facebook municipal, en
notes en la premsa i també es va publicar en molts blogs locals i facebook, a
més d’usar el sistema de megafonia pel poble. Qui no va anar va ser perquè no
va voler. I allí es decidien les obres a fer.
1.La
primera reunió recollia les opinions i propostes dels ciutadans assistents.
2.En
la segona reunió els tècnics de l'Ajuntament, després d’analitzar les
propostes i vore quines eren viables i el cost, les van exposar als veïns assistents
perquè prioritzaren i escolliren les dues obres a fer en cada barri.
3. L’Ajuntament
va indicar que els tècnics redactarien
els projectes tècnics segons normativa i s’executarien quan l’Ajuntament tinguera subvencions o dels
propis diners segons la capacitat de cada any. O siga no eren obres a fer
de seguida, sinó al llarg de la legislatura.
L’obra prioritzada primer
pels veïns en les reunions de la barriada Magraner-Sequers és la repavimentació
i arreglo de les voreres del carrer la Barca, en la zona Sequers, com a cosa fonamental.
Aprofitant, es milloraria l'accessibilitat
a la Plaça del Rei Juan Carlos. Cost de 196.000 euros.
L'Ajuntament ha començat
l’obra i la prioritat no l’ha marcada l’Ajuntament, sinó els veïns. Els veïns que van fer efectiva
la participació i van decidir les inversions al poble: era la primera vegada
que un govern municipal ho permetia. A les
reunions estaven convidats tots els
veïns sense excepció. No comprenem les critiques, fins i tot d’associacions,
que són capaces de dir que l’Ajuntament fa el que ha volgut: això no és així.
Els projecte prioritari
era la repavimentació i millora de voreres amb plantació d’arbres segons la
normativa vigent i el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS). I amb les
obres, com afegit es milloraria els accessos a la Plaça Rei Joan Carles. ¿L’obra
es fa o no es fa segons la normativa? Deu ser que sí, perquè ningú dels crítics
diu el contrari.
No és per tant una obra específica de millora d’accessibilitat, com alguns han dit, encara que aquest apartat com a cosa lògica i aprofitant també s'hi contempla.
Voreres amples amb escorcells grans i bon pas per als vianants |
Projecte tècnic
El projecte tècnic
contempla, per tant, uns objectius primers
clars i d’acord amb la normativa actual: el fonamental és ampliar i
repavimentar les voreres per a donar més espai als vianants i plantar arbres, i
millorar de pas i aprofitant les obres accessibilitats a la plaça del Rei Juan Carlos i millorar la seguretat en tots els
encreuaments.
A més, es modifica tot
el sistema d'arbres plantant noves espècies més urbanes per a evitar els
problemes de les arrels en les voreres i deixant més distància entre els arbres
a més de construir uns escocells més amples.
I hem de tindre clar que
els arbres que hi havia no haurien d’haver estat: les voreres eren massa
estretes i eren estretes perquè la urbanització d’Els Sequers va dissenyar el
carrer amb doble sentit. I això no ho va fer Compromís.
Plantar arbres mal
posats ha dut a destrossar les voreres i
decidir que el carrer fóra d’un únic
sentit i fer aparcaments amb l'espai
sobrant, cosa que no estava en el projecte d’urbanització d’Els Sequers, això no ho va decidir Compromís, que ni existia.
Ara, el carrer continuarà
amb un sentit, però tindrà les voreres amples perquè tinga arbres, tres metres mínim
d'amplària com diu la normativa actual d'accessibilitat.
Millora de l'accessibilitat a la Plaça Rei Juan Carlos i més seguretat en els encreuaments |
El resultat
I en segona fase, 177.000 euros per millorar accessibilitat
Una zona on es posa per
davant els interessos dels vianants i es prioritza la seua seguretat, a més d’adequar
les voreres a la normativa vigent en matèria d'accessibilitat i s’eliminen
barreres arquitectòniques. No hem d’oblidar que tots els estudis indiquen que
reduir la zona de trànsit de vehicles és la millor opció per reduir la
velocitat i incrementar la seguretat de la zona.
A més, és un projecte més d’acord amb la ideologia
ambiental, sostenible i de mobilitat que es va aprovar amb el Pla de Mobilitat
Urbana Sostenible (PMUS) i del qual el govern actual sí en fa cas en les
actuacions a partir del seu aprovament.
I en segona fase, 177.000 euros per millorar accessibilitat
Hi haurà una segona fase que, tracta més que res de millorar l’accessibilitat:
Projecte “Millora de l’accessibilitat en
l’encreuament del Carrer Mitja Galta- Carrer La Barca", obra demandada de
fa dècades pels veïns de la zona i per l'Associació de Veïns La Valldigna i per
Valldigna Accessible, però que mai cap govern anterior va mamprendre.
L’objectiu és millorar l’accessibilitat, la
construcció d’embornals per evitar problemes amb l’aigua de pluja, i
l’ampliació de les voreres del Carrer Travessera de La Mar entre La Barca i el
Carrer Major.
L’opinions que es puguen expressar en “L’Estat
de la Qüestió” són únicament i exclusivament de l’equip de La Cotorra.
36 comentaris:
No comprenc com hi ha gent que critica esta obra quan ojala es poguera fer en totes les voreres del poble.
Vinc de llegir la premsa i ara llegint les explicacions que doneu em sembla que Valldigna Accessible no s'entera del que s'esta fent i mescla massa coses que vosaltres deixeu ben clares.
Una obra que millora molt la zona on estan els jocs i fa que els xiquets tinguen mes ample per a jugar i mes tranquil·litat per als pares, sense por d'anar al carrer. A mi em pareix molt bé, ja ni ha prou de donar-li mes importancia als cotxes que a les persones.
No se com el poble no enten que estes obres son prioritaries i necesaries.
Valldigna Accessible li esta fent la faena bruta al PP. Opinar es pot fer de moltes maneres i aixi beneficien al PP, que mai ha fet res per l'accessibilitat de Tavernes.
Pero ¿ quién se han creído que son estos de Valldigna Accesible para decir que no se les ha consultado, qué es obligatorio ? No son ni más ni menos que una asociación más de Tavernes, que además no acude a la Taula de Mobilitat Sosteniblez y no ha acudido a todas las reuniones por zonas.
Jo demanaria a Valldigna Accessible que fora un poc més moderat en les critiques i valoracions, que s'informara primer i usara un poc el trellat i per tant que espere a vore acabades les obres per fer una valoració global, d'esta obra i la del Carrer Mitja Galta.
També espere que aleshores tinga la valentia de fer un comunicat de rectificació i reconeixer que s'ha enganyat, perque si les obres son com digueu, i ara es una millora de vorera (encara que tinga algunes coses d'accessibilitat) i vindra una segona de millora d'accesibilitat la nota de premsa es una clavada monumental de pata i de confondre millores de voreres amb obres d'accessibilitat. Com han dit, està fent-li la faena bruta al PP, un partit que sempre va tractar ben malament a Valldigna Accessible.
Hi ha uns altres camins que no són les critiques tan exagerades i de voler donar a entendre que saben molt mes que els tècnics. Em sembla una falta de respecte als arquitectes i tècnics municipals que ells es consideren com a imprescindibles i que han de donar el vist i plau per a les obres.
Per a mi els dirigents, que no tots els que hi pertanyen, han perdut la credibilitat.
Jo visc al carrer Gitanos, voreres estretes i no es poden fer amples, i envege eixa vorera i aplaudisc que l'Ajuntament les faça així on puga perque primer son els veïns i la gent, poder passejar i anar amb els carrets dels fills i no són primer els cotxes i l'aparcament com estic fart de llegir entre la gent pepera en el face.
per que el peperos no parlen de la remodelació de la avinguda de la mar, que va costar més de 1 milló d´euros, tot mal fet i es van pedre casi 100 llocs de aparacament en un lloc que si que fan falta sobre tot en la tempórada veraniega.
Jo encara no he passat per allí, però les fotos són un luxe. Tots guanyariem si tot el poble estiguera aixi. Per a mi, un encert que es done prioritat a les persones.
Ningu diu que no estiga ben fet el que han fet,jo crec que es un eixemple a seguir en tot Tavernes, el que es critica es que hi han voreres que no s'han fet en la vida com les de la gran via Germanies i axo si que es una prioritat urgent i per ahi passa molta gent a diari.No hi ha que desviar l'atencio i despres de aclarir ho seguixc pensant el mateix ,aixo seria una prioritat per a eixa barriada en concret pero no ho era tant si vegem com estan altres voreres de zones mes centriques.
Per favor, per a be o per a mal, que no s'excuse aquesta obra en l'opinió del veïnat. A les reunions es va prioritzar el QUÈ, pero no es va dir res del CÓM, i és ahí on està el problema. És difícil justificar una vorera tan ampla entre un passeig (peatonal) i un carrer també peatonal. Mire como es mire la cosa. Què son diners públics, recollons!
Totes les glòries i mèrits del COM li les regale, com assistent a les reunions, a Chofre i a J. Tormo.
Efectivament era una prioritat per a eixa barriada, que per això es van fer les reunions de barri, per conéixer les prioritats de cada barriada en opinió dels veïns. Eixa era la prioritat de la gent que va anar a les reunions del col·legi Magraner, com en altres reunions van ser altres les prioritats. I la gent de cada barriada mirava les prioritats de la seua zona, no les altres.
Si es va prioritzar el QUÈ cal entendre que el QUÈ es fara mitjançant un COM, i el COM ha d'estar d'acord amb la normativa. Si el QUÈ és fer una vorera millor amb arbres, el COM ens diu que ha tindre tres metres mínim amplada i escorcells grans i espècies que no alcen voreres. Nosaltres ho entenem així - sembla ser que els tècnis també- ara igual nosaltres estem equivocats.
Valldigna Accessible tindria que estar contenta i paga de vore unes voreres així per on poden passar sense dificultats.
Eixa vorera és de tot menys prioritaria per al poble i Compromís ha clavat la pota i ben clavada.
Ara si voleu anar contra tots el PP estarà encantat.
Està clar que la prioritat en cada barriada la van marcar els veïns i per als veïns si que va ser prioritària. Ho hem explicat. No crec es vulga anar contra tots, sinó respectar el que va eixir de les reunions de barri.
Nosaltres estem convençuts que els mateixos que diuen que no es prioritària, si s'hagués canviat per un altra cosa ara estarien dient que eixes reunions no aprofiten per a res perquè Compromís ha fet el que li dóna la gana. Segur.
Ací te vosté en l'enllaç les obres que van eixir de les reunions.
http://lacotorradelavall.blogspot.com.es/2016/06/lajuntament-disposa-del-pla-dinversions.html
Segurament vosté no estarà d'acord amb totes, però el que es va decidir. Si le serveix, nosaltres tampoc estem d'acord amb algunes, hauriem posat altres, però el poble sobirà va decidir.
Menys manipulació per favor. Que el COM te més d'una solució i sembla, pel que dius Cotorra, que l'Ajuntament té les mans lligades per la normativa, que no hi havia altra manera de fer les coses i no és així. Del que has publicat, Cotorra, sols puc treure una conclusió, que la reunió veinal va ser una presa de pel per justificar-se. Així ho pensem la majoría dels 8 o 10 veïns que hi assistírem.
I, per favor, menys lliçons envers el model de poble, que una vorera no fa un poble.
Nosaltres, potser perquè bevem en altres fonts, no pensem igual però respectem el seu punt de vista. En el fons pensem que tots volem el millor per Tavernes.
Els veïns estan en el seu dret de pensar que era una forma del govern de justificar-se. Nosaltres li podem assegurar que no.
A més, amb majoria absoluta, tenien els vots suficients en plenari per a decidir que es faria - dins del poc que es podrà fer perquè diners hi ha ben pocs- i on es faria. No és el cas, quan es va decidir que les obres les marcaren els veïns.
I totalment d'acord: una vorera no fa un poble. Però en tots els casos i des de tots els punts de vista.
Dius"tres metres mínim d'amplària com diu la normativa actual d'accessibilitat". Podries dir a quína normativa concreta et refereixes? (Jo no la he trobat enlloc)
Vitality, no faré la feina per tu, però sense saber res de lleis, normatives, ordres i com collons es regula tot açò, he necessitat una recerca a google amb "normativa aceras arboles comunidad valenciana" per al segon o tercer link i després d'una recerca a un PDF trobar-ho...
Doncs tin l'amabilitat de publicar el link.
Això ja ho havia llegit. ORDRE de 9 de juny de 2004, de la Conselleria de
Territori i Habitatge, per la qual es desenvolupa elDecret 39/2004, de 5 de març, del Consell de la Generalitat, en matèria d’accessibilitat al medi urbà.
DE MÉS DE 3 METRES DE VORERA RES DE RES.
Crec que hi ha legislació més nova de 2014. Si no recorde malament deia que a les zones de nou desenvolupament les voreres havien de tindre almenys 2 metres d'amplària. A partir de 3 metres podia tindre arbreda d'aliniament, sempre que deixaren 2 metres com a mínim de pas per a vianants. Les voreres de més de 4 metres d'amplària sempre amb arbreda d'aliniament.
Creure és un acte de fé.
Ahí està! T'ho pots creure o no, i si t'interessa ho hauràs de buscar...
Pues va i dona que no està i allò dels tres METRES és simplement fals. Algú hauria de rectificar. O açò no s'estila ací?
Jo sóc del parer de Vitality, segurament perquè també sóc veí del carrer la Barca als sequers.
No estem en contra del QUE, més bé del COM.
Se'ns ha llevat llocs d'aparcament quan és una cosa que falta allí.
D'altra banda l'elecció de la vorera a ampliar tampoc ha sigut la més encertada atés que aquesta vorera la travessen almenys dos carrers, mentre que per l'oposada un vianant podria anar de punta a punta del carrer sense creuar cap pas de zebra.
Jo al contrari de Vitality no vaig poder assistir a la reunió, però dubte que es proposara reduir les places d'aparcament o que els meus veïns ho acceptaren.
Jo entenc que hi ha molta gent que no compren la nostra postura, però també sé aquesta gent és la mateixa que no té cap problema en aparcar ací.
I pel que fa a la doble direcció crec que és un encert que es mantinga tal i com està en aquests moments, els soterraments passen per aquest carrer i una doble direcció ho faria més dificil sense aportar res.
En definitiva, aplaudisc i agraïsc la voluntat de l'equip del govern cap a un problema manifestat pels seus veïns però critique la solució executada (no teníem mancança de voreres ni d'arbres) a causa que perdrem molts llocs d'estacionament.
Arreglant solament les voreres, si cal prescindir dels arbres, es prescindeix. Açò haguera estat molt millor per als veïns (almenys per a mi mateix) i segons pense jo, haguera sigut un ús més eficient dels recursos, més en un país en crisi.
Ley 5/2014 de Ordenación del Territorio, Urbanismo y Paisaje de la Comunitat Valenciana
Estandares urbanísticos y normalización de determinaciones urbanísticas
En las zonas de nuevo desarrollo, las aceras tendrán una anchura mínima de 2
metros. Las aceras de más de 3 metros de anchura deberán incorporar arbolado de
alineación, con la limitación de que la anchura efectiva de paso no sea inferior a 2 metros y siempre que sea compatible con la redes de servicios. Las de más de 4 metros de anchura dispondrán siempre de arbolado de alineación.
Algú hauria de rectificar.
Quanta polseguera per una simple vorera...
Caldria afegir: "Las anteriores condiciones serán de aplicación en suelo urbanizable siempre que se trate de zonas de nuevo desarrollo y en el urbano cuando sean compatibles con la consolidación y red viaria existentes".
Comencem amb que no és una zona de "nuevo desarrollo". Podria ser en l'altre cas:"el urbano cuando sean compatibles con la consolidación y red viaria existentes." Rectifique. Ha costat però ho hem trobat.
Molt bé. Ja tens la normativa per justificar-te, justificar l'Ajuntament i seguir posant en punt de mira a Valldigna Accessible. Enhorabona Cotorra. T'ha costat però ho has aconseguit. Ser "pardal de la guarda" de l'Ajuntament ha de ser pesat però les victòries valen la pena.
No obstant això, amb diners de tots, des del punt de vista dels problemes d'accessibilitat, es refà la vorera dels sequers que possiblemet menys necessitava refer-se. S'eliminen una muntonada d'aparcaments. I açò no és un tema de normatives, és un assumpte de decissió política. I, sí Cotorra, les places d'aparcament son importants i açò té poc a vore amb el model de poble, tot tenin en conter que tal i com tenim la les possibilitats de transport públic a Tavernes, dissortadament per als ciutadans, el cotxe és més que necessari.
Doncs no és res del que comenta. I ho hem de dir. La informació de que s'havia fet l'obra segons la normativa actual ens la va dir de manera oral una persona que sabia i sap del tema per la seua feena dins l'Ajuntament. No li vam preguntar ni quina llei, ni norma, ni res, ni vam anar a comprovar res de la llei.La seua paraula ens servia per vindre de qui venia.
Són els comentaristes qui han refregat si eixa normativa era falsa, etc. I fins i tot ací hem rebut comentaris insultants, irreproduïbles. Tots no són tan considerats com vosté a l'hora d'escriure. I sincerament, no ens havíem preocupat mai de buscar res de la normativa fins ahir, perquè estàvem en la certesa de que eixa normativa existia per la persona que ens va informar. Això de que ens ha costat, doncs no.
Eren massa vegades de dir-nos que això era fals (a més d'altres "lindeses") i al final anit vam fer una recerca: normativa de la Comunidad Valenciana sobre el arbolado en las aceras. Sí, en castellà perquè en aquest país ja sap el que passa en els organismes oficials. I vam trobar després de llegir-nos pràcticament tota la llei, i es llarga, el que vam reproduir.
Lamentem que considere que volem justificar l'Ajuntament quan simplement havíem informat d'una obra des d'un altre punt de vista diferent, errat o encertat. Tampoc som "pardal de la guarda" de l'Ajuntament. L'Ajuntament som tots i cadascun dels partits, i saben guardar-se. Tampoc per nosaltres no és cap víctòria. Ni de lluny. Ans al contrari lamentem que es donen aquestes situacions que només fan que alimentar el cainisme envers de les forces progressistes i donar ales a la dreta, dreta que per cert quan governava estava molt tranquil·la no consultant, no informant ni fent res de res del que seria participació.
Tampoc hem volgut posar el punt de vista sobre Valldigna Accessible, ara si que lamenten que siguen ells mateixos qui s'han fet protagonistes enviant la seua nota de premsa a molts grups de whatsap locals - ¿amb quin objectiu? - grups que no guarden ni tenen cap relació amb el tema.
Però bé d'interpretacions i valoracions sempre hi hauran, i de vegades enfrontades, en les actuacions de les obres publiques del govern, siga el govern que siga.
I tanquem. Almenys per la nostra banda.
Amb la intenció de ser positius i aprendre dels errors, queda clar que el procés de participació ciutadana per barris va quedar, com a mínim, incomplet, almenys a la zona dels sequers.
Si del procés (QUÈ?) s'ha concretat una obra (COM) que incomoda a la majoria de veïns de la zona on es fa l'actuació, alguna cosa s'ha fet malament.
Es poden treure del calaix o de Google les normes que es vullguen, però hi havia altres formes de concretar el COM amb les quals la ciutadania hagués estat més d'acord. I també s'hagueren satisfet en major mesura els problemes d'accessibilitat de la zona.
Almenys el govern local ha d'admetre que alguna cosa s'ha fet malament. Una mica d'autocrítica és bastant saludable sobretot com a prevenció de la inevitable tendència a la supèrbia i aplicar el corró que comporta governar amb majoria absoluta. La majoría absoluta dona el pòder, no la raó per sempre.
Tots hem de ser positius i justos, i no hem d'oblidar que Compromís ha fet una consulta pels bous, les reunions de barri, reunions informatives en la Casa de la Cultura, adjudica amb un proces obert la programació matinal de radio que hauria pogut fer legalment per concessió directa, ens retransmet tots els plenos i actes principals del poble, això entre altres coses. Jo no veig cap aplicacio del rodillo de la majoria absoluta, sinó voluntat de ser obert, transparent i que la gent s'implique, cosa que no fa de cap manera.
Tot el lio és per llevar unes pocs aparcaments en un carrer on no fan tanta falta per que allí son casas i amb cotxeres la majoria, i no va pasar res fa uns anys que ningu va dir res quan el Partit Popular va llevar mes de 100 aparcaments en l'avinguda de la platja i alli si que son ben necessaris quan es l'estiu.
Per a uns l’eliminació d'aparcaments, per a altres la sol·lució del COM que no justifica la despesa que supose la reurbanització integral, i per a altres la supèrbia amb que demostren actuacions com aquestes. Crec que la població (s’escolta cada vegada més als comentaris de pares i mares a les portes de l’escola, al Passeig, al Futbol,… ) està adonant-se’n que es fan accions molt foto-mediàtiques, com be comenta “Vitality” no podeu considerar allò que se li comunique les critiques solament com un comentari contra el Govern. Sinzerament, no conec cap ciutadà que siguent critic, li semble me aquesta actuació.
Governar significa administrar o supervisar, un bon govern es aquell qui administra o supervisa be, i en quest cas, sembla que no massa be per a molta part de la societat vallera. Estem a una Democràcia, govern en què el poder resideix en tot el poble, per tant s’han d’emprar les eines adequades per escoltar els veïns, ciutadans, i associacions. Cada 4 anys hi ha balanç, i alguns estem desenganyant-nos entre el que volieu fer vore, i el que estem vegent.
Quina tirria li teniu al PP, pense que des d’este bloc mateix, esteu fent-li bastant de mal a Jordi Juan, ahí vos ho deixe! S’ha de traure la part positiva a la crítica i més quan es tan generalitzada per el que s’està vegent. Quin nivell demostreu fent creure que “esteu amb mi o a favor del PP!”
És indiscutible la millora del carrer la Barca pero... Hi han voreres que mai s'han arreglat, com per exemple la del carrer Marjaletes (tant transitada en temps de fira i feshivern) i la vorera del céntric carrer Major al tram de Toran, tant la cera d'enfront com la intermitja...
Per aixó mateixa no m'explique com s'ha donat prioritat a refer una vorera quasi nova tant poc transitada, que algú m'ho explique perque no ho entenc...
Publica un comentari a l'entrada