La
Via Verda que segueix el traçat de l’antiga via del trenet
Carcaixent-Dénia connectarà amb Tavernes, segons les previsions, el any
2020 i es confia que des d’Alzira i Carcaixent es podrà arribar en 75
minuts amb bicicleta elèctrica.
La Conselleria de Medi Ambient ha començat ja el tram, d’uns 2 km de llargària, entre l’Anell Verd d’Alzira i l’empresa Amcor junt a la part esquerra de la CV-50, que s’obrirà a principi de la pròxima primavera. D’aquesta forma els vianants i ciclistes riberencs gaudiran d’una doble opció per arribar a La Barraca d’Aigües, tant per la banda esquerra, com per la dreta de la carretera CV-50.
La Conselleria de Medi Ambient ha començat ja el tram, d’uns 2 km de llargària, entre l’Anell Verd d’Alzira i l’empresa Amcor junt a la part esquerra de la CV-50, que s’obrirà a principi de la pròxima primavera. D’aquesta forma els vianants i ciclistes riberencs gaudiran d’una doble opció per arribar a La Barraca d’Aigües, tant per la banda esquerra, com per la dreta de la carretera CV-50.
El Portitxol |
Molt
avançat està l’itinerari de l’antiga vieta Carcaixent- Dènia entre la
Barraca d’Aigües Vives i el Portitxol. Ací, s’aprofitarà un camí rural
en direcció a la Safor, al qual només li falta senyalitzar-lo, per
arribar primer a l’estació de Simat i Benifairó i posteriorment a
Tavernes.
La
connexió ciclista Alzira-Carcaixent amb Tavernes patirà inicialment de
dos punts negres : el primer en creuar la carretera a les rodalies del
Pont de l’Estrest, on es barallen dos possibilitats “en aeri o en
soterrani” i un segon punt negre, on la Via Verda haurà de tornar a
creuar la carretera per buscar el Portitxol, ja en la zona de les
rodalies de l’antiga estacioneta d’Aigües Vives.
La vieta al terme de Tavernes |
La
conselleria té previst construir una rotonda, en un període de dos anys
més, fins el 2022, però mentrestant, provisionalment es pensa en una
Gymkana perquè els conductors, procedents de Tavernes, reduesquen la
velocitat i facilitar el creuament de la carretera als ciclistes en les
rodalies de l’antic baixador del Monestir d’Aigües Vives.
Reunió de treball a Tavernes
Reunió de treball a Tavernes
El
projecte de Via Verda entre Carcaixent i Tavernes porta ja alguns anys
de treball, i fa uns mesos la comissió de treball es va reunir a la Casa
de la Cultura de Tavernes per ultimar els detalls dels projectes que
ara es duen a execució, avaluar els avanços realitzats fins aquell
moment, a més de posar en comú les futures accions dels municipis
implicats. L'exalcalde, Jordi Joan, i el regidor d’Urbanisme i Medi
Ambient, Josep Llàcer, a més de tècnics del consistori valler varen ser
els representants de Tavernes en la reunió de treball.
Reunió de treball a Tavernes |
L'objectiu
de la via verda al pas de Tavernes, a banda de recuperar una part de la
nostra història, és ser un atractiu turístic en generar una via per a
bicicletes i vianants entre Carcaixent i Alzira amb Tavernes, l'estació i
la platja en una primera fase, que contempla una segona amb arribada a
Gandia, Oliva i Dénia.
La recuperació de l'antiga línia ferroviària implica comptar amb un eix vertebrador del territori comarcal mitjançant aquesta Via Verda amb els avantatges de ser una xarxa per a ciclistes i vianants, amb foment de l’activitat física, el respecte pel medi ambient i un turisme sostenible d’interior i de costa.
Josep Llácer explica el tram de Tavernes |
Tot
el projecte suposa una longitud de més de 52 quilòmetres de via
cicloturística, senderista i per a persones amb mobilitat reduïda des
d’Alzira fins al nord de la província d’Alacant. Actualment, el tram ja
està habilitat des d’Alzira fins la zona del Portitxol a la Valldigna.
Informació pròpia i de “Riberaexpress”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada