L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 879
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 20.144

dijous, 6 de març del 2025

PASSOS A NIVELL II: Quatre passos a nivell en el terme, i només un amb projecte d'execució per eliminar perills

 

Tavernes disposa actualment al seu terme municipal de quatre passos de nivell amb barrera que presenten perillositat i inseguretat per als vehicles. Els quatre passos a nivell es troben a les partides de la Sèquia de la Bova (foto de dalt),  del Vapor, i dos en la zona del Vadell-Ràfol i Caixer Riuet.

Una situació d'anys i que ADIF, entitat del ferrocarril que depén del govern de Madrid,  a pesar de les constants demandes del govern de Compromís en les passades legislatures, no ha contemplat amb projectes definitius, excepte amb l'anunciat projecte d'eliminar el pas a nivell del camí Vapor amb un pas elevat.  És per tant un problema de fa anys, i que ha vist passar per la Moncloa tant governs del PP com del PSOE sense una solució.



Vadell-Ràfol i Caixer Riuet
 
Dels quatre passos a nivell, disposen d'estudis inicials el del Vapor (en fase d'execució) i el del Vadell-Ràfol. Com hem publicat, l'any 2018 el govern de Compromís reunit amb responsables d’ADIF van estudiar amb detall el projecte d'El Vapor  i van presentar alternatives de millora. És el projecte actualment en fase d'execució final.

Més problemàtic és el cas del dos passos de la zona Vadell-Ràfol, on hi havia un estudi previ  fet fa uns anys, però que sempre s'ha trobat en el problema d'una dificultosa actuació en estar en una zona (vore fotografies) bastant complicada per unir-se  diversos camins veïnals, amb un tram que du cap a la carretera nacional o al Camí Gandia venint des de Gandia, tot al costat i afectat pel Vadell.

Tal com es va dir, i ja fa anys, en eixe tram les futures obres a fer s’haurien de tramitar a nivell de tres administracions (la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ), l'àrea de Carreteres i Adif) sense oblidar que, a més a més, tot el lloc és una zona inundable com bé coneixem els veïns vallers. De fet, la postura de la CHJ va ser rebutjar el primer estudi previ del projecte.
 
I ací no podem deixar de pensar que, qualsevol actuació, haurà d’executar-se pensant en el Pla de Rodalies que ha d’executar la duplicitat de la via entre Cullera i Gandia.