L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.090
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 31.002

dimarts, 24 de desembre del 2024

Tavernes aprova la taxa de recollida de residus sòlids urbans derivada de la normativa europea que entra en vigor el 2025


El consistori va aprovar definitivament en el ple extraordinari celebrat ahir la modificació de la Ordenanza Fiscal Municipal reguladora de la taxa por la prestació del servei de recollida de residus sòlids urbans.  

La modificació de la taxa, com hem explicat en anteriors articles, és una obligació derivada de la normativa europea i que afecta tots els ajuntaments d'Espanya, com indica la "Llei de residus i sòls contaminadors per a una economia circular".  Malgrat això la taxa només va rebre el vot a favor del govern municipal (PSOE-compromís-EU) mentre l'oposició (PP) votava en contra. (foto superior)

La directiva europea que ha propiciat la modificació de la taxa està està en vigor en Europa des d'abril de 2022, però en l'estat espanyol serà obligatòria en el 2025, i amb la finalitat de cobrir la despesa d'arreplegar i transportar els residus. Per tant, els Ajuntaments han d'implantar-la obligatòriament per a la recollida i transport de residus urbans amb la finalitat de complir com cal la directiva "verda" europea vigent, com hem dit, des del 2022.
 
 
 


La nova taxa de fems és un tribut específic, diferenciat i no deficitari, és a dir que l'Ajuntament ha de recaptar dels veïns el cost real de la recollida i transport dels residus urbans. El principi bàsic de la nova taxa és "qui contamina paga i paga més qui més contamine". Segons la documentació del ple, l'Ajuntament ingressarà per la taxa la quantitat de 856.114,01 euros, que és pràcticament igual que la del cost del servei,  856.128,17 euros, amb una diferència de 14'16 euros sense més importància.