La nova licitació de les obres contempla un import de poc més de 5 milions amb impostos inclosos i no hi ha canvis significatius del projecte que va començar l'estiu del 2021, i que de manera resumida recordem tal com vam publicar en el seu moment:
- reforma integral de l'edifici de viatgers (ja iniciada el 2021), que compren l'ampliació del mateix i noves marquesines i un mur AVI d'atenció, venda i informació a l'usuari, a més de la resta de serveis que ha de tindre una estació moderna i del segle XXI.
- adequació i prolongació de les andanes fins als 200 metres i eixamplament de l'andana 2, mentre es millorà l'accessibilitat i és renovarà totalment la il·luminació.
- millores en l'aparcament exterior que, tal com publicàrem elevaria el nombre de places d'aparcament a prop de 300, majorment per a particulars, però específiques per a persones de mobilitat reduïda i vehicles de servei públic. La nova zona d'aparcament contarà amb moderna instal·lació de llums LED.
![]() |
Totes aquestes obres iniciades, i alguna més, s'hauran d'acabar |
Més val tard que no mai, però...
La licitació de les obres de finalització, anunciada el passat dia 24, arriba dos anys i mig després de la seua paralització, un llarg període de temps en què els usuaris de Tavernes, la platja i la Valldigna han estat patint estoicament els inconvenients d'una estació tercermundista, sense serveis ni condicions adequades, i amb el perill de tindre que travessar les vies del tren per a desplaçar-se de una andana a l'altra, a l'espera de la solució que donara RENFE.
El diari Levante-EMV arreplega avui manifestacions de l'alcaldessa Lara Romero i atribueix eixa licitació a la demanda que la pròpia alcaldessa hauria efectuat al ministre de Transports, Óscar Puente, la ministra de Ciència, Diana Morant, i la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, que "se implicaron en la busqueda de la solución más rápida" (sic). Una implicació que arriba, no direm tard perquè pitjor seria no mai, però sí després dels dos anys i mig que han transcorregut des de la paralització.
La licitació actual contempla un termini d'execució de 12 mesos, que s'iniciarà normalment després de l'adjudicació, firma de documents i replanteig de l'obra, cosa que serà a partir de setembre (fins el 15 les empreses poden presentar ofertes), sempre i quan no hi haja reclamació i recursos legals d'alguna empresa. Eixe mes de setembre hem conegut que s'espera vinga a Tavernes el president de RENFE,
Per tant, si no hi ha retards i demores, l'obra pot estar acabada per a finals del 2026 o principis del 2027. L'anterior projecte va ser adjudicat el 15 de febrer del 2021, amb un termini per a les obres de 14 mesos i una previsió d'acabar-les el darrer trimestre de l'any 2022. D'això ja en fa quasi tres anys...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada