El consistori, amb el vot unànime de tots els partits, va aprovar el Pla d’Implantació de l’Administració Electrònica (PIAE) amb l’objectiu de cercar una relació dels ciutadans amb l’administració pública de manera electrònica i que els procediments no usen paper, és a dir, objectiu “zero paper”.
L’objectiu general del PIAE és proporcionar als veïns serveis perquè exercesquen el dret de relacionar-se amb l’Ajuntament de forma electrònica. Tal com s’avance en la implantació un veí o el seu representant legal podrà presentar documents a qualsevol hora de qualsevol dia de l’any, de forma electrònica, usant per a la identificació el DNI electrònic i els certificats digitals emesos per l’Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Generalitat Valenciana.
Una de les millores que aconsegueix el pla és que un veí no aporte dades o documents que ja són en poder de l’administració, o que puga conèixer els procediments que pot iniciar davant l’Ajuntament. També es vol que puga conèixer l’estat de les tramitacions iniciades de forma presencial com electrònica i obtenir còpia electrònica dels expedients en què conste com a interessat. Igualment l’Ajuntament farà ús d’aquest sistema per fer notificacions de forma telemàtica als veïns que ho hagen triat.
El regidor de Règim Interior, Transparència i Comunicació, Enrique Chofre, va assenyalar que, a més de complir amb la Llei, es faciliten els tràmits i gestions dels ciutadans amb els serveis públics, i es fan més àgils, eficients i accessibles els serveis que es dóna des de l’Ajuntament.
El regidor de Règim Interior, Transparència i Comunicació, Enrique Chofre, va assenyalar que, a més de complir amb la Llei, es faciliten els tràmits i gestions dels ciutadans amb els serveis públics, i es fan més àgils, eficients i accessibles els serveis que es dóna des de l’Ajuntament.
En poc de temps hi ha previst que entre en funcionament el nou equipament de processament de dades que donarà resposta a tota la gestió de l’Ajuntament, tant en aplicacions de gestió tradicional (padró habitants, tributs i recaptació, cadastre...), com les aplicacions específiques que s’implantaran per a suport de l’administració electrònica (canals de comunicació, seu electrònica, registre telemàtic...).
-
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada