L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.553
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 35.258

dimecres, 3 de setembre del 2014

Curs 2014-2015: El curs de la LOMQE, de la falta d'inversions i de l'atac a l'ensenyament del valencià.



El curs que comença avui a totes les etapes de l’educació obligatòria es caracteritzarà al País Valencià tant per la molt baixa inversió en educació pública i la voluntat del PP d’imposar una concepció pedagògica segregadora i involucionista com per les previsibles mobilitzacions de la ciutadania en defensa del seu dret a l’educació.

La urgència en engegar la LOMQE, la concepció empobridora del plurilingüisme i les imposicions per limitar la participació de la comunitat educativa seran, a judici de CCOO PV, les línies mestres de la política educativa del PP al País Valencià.

El sindicat ha denunciat en tots els fòrums educatius i socials que la LOMQE és una llei empobridora de la qualitat educativa, que empitjora les condicions laborals de l’àmbit educatiu, que minva la participació democràtica, la pèrdua en el dret a l’educació i propicia un model pedagògic involutiu i segregador.

Un disseny que duen endavant els governs central i autonòmic del PP i on cal sumar la precipitació de la Conselleria, que per damunt de tot vol imposar les directrius ideològiques d’aquesta política. Els curts terminis per programar el curs a tots els nivells obligatoris i en especial els que inicien la LOMQE i els canvis en la FP Bàsica, seran en la seua opinió els principals causants d’un inici de curs on la tasca educativa es desenvoluparà amb precipitació i escassos recursos.

Hi ha altres dos temes defensats per la LOMQE i que són motiu de destacada actuació en l’administració educativa: el model plurilingüe que empobreix l’ensenyament en valencià i la política de privatització dels centres educatius.

El model de la LOMQE, quan a l’ensenyament en valencià, es basa en garantir un nombre suficient d’hores impartides en castellà per a tot l’alumnat i la possibilitat de triar línia en castellà (però no en valencià) a qualsevol alumne. Quan a la llengua estrangera es pot destacar la negativa a invertir en formació del professorat i la mancança de model pedagògic front a la ferma voluntat ferma de garantir les hores lectives d’immersió lingüística en anglès.

Les iniciatives de privatització es basen en el districte únic per afavorir la selecció de l’alumnat per part dels centres i en la concessió de sòl públic a empreses privades per a concertar serveis educatius mentre s’abandona la inversió per actualitzar i millorar les infraestructures publiques amb l’amenaça de tancament d’unitats i escoles públiques.
-