L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 982
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:13.305

divendres, 6 de març del 2009

Pla Zapatero o desastre Pla Zapatero?

Al final tindrem obres del Pla Zapatero o tindrem un desastre al voltant de les obres del Pla Zapatero?

Ens conten que no están massa contents alguns contructors del poble per les obres que els han assignat del Pla Zapatero. Hem sabut que el preu final marcat per fer algunes obres, o siga el que les empreses cobraran, está molt per davall del preu real del que costaria fer l’obra amb les qualitats, elements, etc que contemplen els projecte redactats. Ens han contat alguns casos en que quasi la meitat.

I després dels estudis sobre la viabilitat de treballar per eixe preu, algunes empreses potser renunciaran perquè diuen que no es pla de treballar i damunt perdre diners. O bé, sempre quedaría el recurs, han comentat, d’abaixar la qualitats de fanals, jocs infantil, elements de construcció, fer paviment de porland i no amb rajoles, etc cosa que alguna empresa amb trellat sembla no estar disposada a fer.

Les obres del Pla Zapatero són d’assignació o adjudicació directa del govern municipal del PP. Els responsables del govern municipals, en les reunions de grupets menuts que han tingut amb les empreses locals, sembla ser que van suggerir la possibilitat d’estudiar a la baixa els preus de les hores de treball perquè reduiren costos.

Hi ha empresaris que, a pesar de que no cobraran el que realment els costarà a ells fer l’obra, sembla ser sí acceptaran. Com deia la cançó “Amigos para siempre”.

I és que tot apunta a què amb unes 25 obres ben fetes de les aprovades dins del Pla Zapatero, i no les 37 finals, era suficients en base els diners que li corresponen a Tavernes. “Sempre trobarem algun que les vulga fer" potser és el que han pensat els nostres governants municipals. I és que com deia la cançó hi ha "Amigos para siempre".

Anem-nos-en al cinema!


Alguns dels nostres governants sembla ser es preocupen de debó pels nostres autònoms i empresaris. Mireu si es preocupen que, des de molts costats ens arriben comentaris que, fins i tot, per tal que els empresaris i autònoms locals no hagen de calfarse el cap els suggereixen o fan comentaris de quines són les empreses de serveis que millor poder servir-los si necessiten res, per exemple, una neteja, vigilancia, fer reformes...
Si tot fóra veritat…. ¡Això si que seria actuar com un pare! Tot el que la gent conta, fins i tot podría servir d'argument d'una bona pel·lícula.

dijous, 5 de març del 2009

2 (de projectes) x 1


Els veïns de la Travessera de Sant Antoni, Carrer Mitja Galta i Carrer Roser confessen estar fins el cap d’obres, de molèsties i de falta de planificació.
Ens han fet arribar que la situació és insostenible: canvi de clavegueram-col·lector pel mig del carrer, noves conexions des de les cases, s’han alçat les voreres per enganxament d’aigua potable… Això fa que es talle l’aigua des del matí fins la nit.
Les obres han tallat la circulació de carrers de gran transit i el pas de vehicles és un caos.
Ens diuen que treballen empreses diferents i cadascuna amb un horari. I ens pregunten per què dues empreses si tot podría fer-se com a una sola obra. No ha sabem.
El que sí sabem és que la llei contempla “obres de quantia menor”, o siga que no tenen un cost mil·lionari, i deixa a l’alcaldia dels pobles la concessió directa a l’empresa que vulga.
Vosaltres, els veïns, dieu que s’hauria pogut considerar un unic projecte i una sola obra. Pero si des del govern municipal s’ha considerat que és millor dividar-la i concedir-la a empreses diferents, això no ho sabem ni tampoc per quina raó (que les hi haurà) s’ha fet així.
Potser algú dels que manen i que ens lligen, us/ens ho explique.

dimarts, 3 de març del 2009

A qui se li reduirà ¿als regidors alliberats del PP o als grups polítics?

S'està tractant els pressupostos municipals 2009, i davant la mala situació econòmica de l'ajuntament, el PP no sap d'on reduir per a quadrar els pressupostos.
La seua proposta i ja s'ha tractat dues vegades en comissió és reduir les assignacions dels grups polítics municipals, una cosa que no arreglarà la mala situació perquè estem parlant de quantitats insignificants i que fan riure respecte el dèficit que arrosega l'ajuntament que gestiona el PP.
Fonts ben informades diuen que l'oposició va proposar que també es reduïren els sous els regidors del PP alliberats perquè el que cobren no és poc i....
¡¡¡Bonica, va ser la reacció dels regidors del PP!!! Deien que d'això res de res!!!!!
En fi, cadascú que traga les seues conclusions.

Carrera i taronges

Un lector de La Cotorra i, segons es diu, afeccionat a l’esport va anar diumenge a vore l’eixida de la Carrera de Muntanya.
I diu que es va quedar sorprés en vore la cinta que delimitava els espais de la carrera. Ens pregunta si això es la manera que té el govern municipal del PP de defensar les nostres taronges i més en una activitat patrocinada pel nostre ajuntament.
Dit queda. A qui corresponga! I gràcies per la foto de la cinta.
Nosaltres simplement aconsellar-vos que no compreu taronges de CA (California) i que en mengeu i es feu bons sucs amb les nostres. Faltaria més!!

dilluns, 2 de març del 2009

Tavernes entra en la Secció de Mags i Magues del llibre Guinness de records mundials.


Tavernes ha passat per dret propi a encapçalar la secció de Mags i Magues en ser la primera del Món que ha estat capaç de fer desapareixer uns 500 cotxes dels seus aparcaments habituals.
El passat cap de semana l’ajuntament va prohibir aparcar en els passeigs de Lepant i Colon, Avinguda de Malta, zona al voltant del pavelló, etc. No ho sabem, però igual serien uns cinc cents cotxes els propietaris dels quals hagueren de buscar lloc per aparcar on fora atés que l’ajuntament no n’havia previst cap. Es feia palesa la falta de previsió del govern municipal en no pensar els problemes derivats de celebrar tres actes multitudinaria en menys de 24 hores al mateix espai urbà.
I no estén dient res contra els actes i que no es facen. Al contrari s’han de fer. Amb totes les millors condicions, per als participants i per als veïns. Bé està que el govern municipal solucione el problema i prohibesca aparcar un dia perquè els vehicles molesten, però no a base de crear altres cinc cents problemes als cinc cents propietaris dels vehicles.
Costa poc habilitar alguns dels solars sense construir en el polígono industrial, a nomes uns centenars de metres de la “zona calenta”. I màquines al poble hi ha, i no anem a dir quina empresa ho pot fer. I s’habiliten durant 24 hores places d’aparcaments vigilades per un parell de polícies locals o de jurats i els propietaris tranquils.
Diners en té l’ajuntament per allò que vol, malgrat la crisi municipal, i eixa solució no pensem siga cara. Amb tants diners que s’hauran gastat en aquests actes, un poquetetet més no passava res. I segurament tindrien cinc centes propietaris de vehicles contents.
I quin és el problema? El de sempre: previndre, pensar-ho. I així un any darrere un altre.

divendres, 27 de febrer del 2009

Tavernes seu de la diocesana 2009


Tavernes será la seua de la concentració diocesana 2009 de confraries de Setmana Santa . Les activitats se celebraran en un nau industrial cedida per una empresa local, la qual ha tingut l’amabilitat de pintar-la i buidar-la per deixar-la en bones condicions.
L’ajuntament, per la seua banda, ha contribuït asfaltant el carrer, ha arreglat les voreres, ha posat punts de llum a uns carrers fins ara oscurs i ha fet algunes cosetes més, entre les quals està la col·locació de pancartes i cartells pel poble, etc.
Res a dir. Està molt bé que el nostre poble es promocione amb aquesta magna reunió provincial de confraries. No direm nosaltres que no s’ha de promocionar el poble, faltaría més!


Ara ve la segona part. La Cotorra es vol fer eco dels comentaris que parlen de que no era gens convenient ni adequat que enguany, REPETIM, ENGUANY, es ferà a Tavernes, en plena crisi económica municipal i quan l’ajuntament no té un euro i hi ha empreses que fa temps que no cobren.
Els comentaris afirmen el que és primer és primer i era més important dedicar eixos diners a pagar els deutes. Segons diuen, es podien haver esperat a un any de més calma económica, quan i fins i tot podrien “tirar el burro per la finestra”. I tot açò ve perquè, com ens contaven l’ajuntament hauria d’haver dedicat els diners a pagar el que deu. Aquests comentaris feien referencia a que tenien factures pendents de quasi un any i no les pagaven i l’empresa se les veía negres per cumplir amb als treballadors i que les seues families puguen menjar.


Ni llevem ni posem res. Són les dues visions d’un mateix fet.

El DNI a Tavernes


La gestió d'aconseguir el DNI a Tavernes fa un temps que no va com deuria.
D'uns mesos enrrere que la policía de Gandia no s’acosta a la localitat, amb la qual cosa els vallers ens hem de desplaçar obligatoriament si els cal el DNI. Els que han preguntat a l’ajuntament no han pogut saber el perquè la polícia no ha vingut. Tampoc no es donen números com abans es feia i per tant no hi ha cita prèvia ni se sap la data en que podem traure’ns o renovar el DNI a Tavernes. I si abans la cosa quedava curta, ara no cal ni parlar-ne.
Esprem que el govern municipal es pose mans a la faena, treballe i done solucions perquè es millore aquest servei al ciutadà.

dijous, 26 de febrer del 2009

Bones notícies per als proveïdors

L’ajuntament ha començat a pagar factures del passat mes de juny amb la qual cosa l’endarreriment de pagament només està ara sobre els huit/nou mesos. No obstant, hem sabut que n’hi ha factures de partides extrajudicials que tenen més temps i encara no s’han pagat. Almenys això ho hem escoltat d’algunes empreses del poble.
El govern municipal del PP sol justificar l’endarreriment en el pagament dient que a ells els presenten tard les factures. Per tant, el que han de fer les empreses és no queixar-se tant i espabilar-se a l’hora de presentar-les i sense errors. I no culpar al nostre govern municipal, que, pobret, prou problemes té intentant eixir del pou de la falta de diners!!!
Una coseta: Des de La Cotorra no anem a donar cap credibilitat a comentaris malpensats que diuen que alguns presenten més tard les factures per fer un favor al govern municipal del PP. Eixos malpensats també recordaven que en aquest Món els favors sempre solen tornar-se.

dimecres, 25 de febrer del 2009

Corts Valencianes

La sindica de Compromís (Bloc + Iniciativa) Mónica Oltra denuncia la falta de transparència i el bloqueig a l'oposició per a accedir als contractes i factures públiques.

http://www.youtube.com/watch?v=tMw0kz3hKy0

Agraïm l'enviament de la noticia i l'enllaç.

dimarts, 24 de febrer del 2009

¿Tindrem macrodepuradora?


El conseller d'Obres Publiques visita demà dimecres Tavernes per signar el conveni de col·laboració amb l'ajuntament i, si no passa res, construir una nova depuradora que substituesca les que ara hi ha.
Una noticia que confirma que la inversió feta fa 9 anys amb la nova depuradora del poble i amb l'ampliació de "Les Basses" seran diners tirats al fem.
La depuradora de Tavernes inaugurada l’any 2000 va costar 255 milions de pessetes. Una depuradora que, cal recordar-ho, ja es va construir insuficient i menuda i que per pal·liar les deficiències van construir un col·lector que la unia a la de la platja. Més de 3.000 metres de tubs entre les dues depuradores i mig terme obert per enterrar-los.
La firma no sabem si es fa amb els problemes del lloc d'emplaçament solucionat. S'havia pensat prop de l’estació, però és terra de PAI. ¡Quantes patades, temps i diners perduts per no programar i fer les coses bé des del primer moment!
Ah, la foto i el plànol del col·lector són de la depuradora del 2000. No os confoneu, que de la que es firma demà sabem poc. Per ara...

S'acosten les falles...


L’any passat els regidors del govern municipal del PP com a veïns que són, i com a tals, participaven dels sopars, mascletaes, despertaes, etc, etc de falles. Però a pesar de participar com a veïns o com a fallers i no com a regidors, usaven una brusa on hi havia l’escut del poble i el nom d’Ajuntament de Tavernes. I com a complement, i suposem que per donar un missatge mediàtic, un mocador blau, el color del partit.
L’ús dels símbols del poble es va fer sense comunicar ni consentiment del ple municipal. No sembla molt normal que els regidors, siguen del partit que siguen, usen la simbología oficial de Tavernes quan actuen com a un veï qualsevol.
Com que hi ha el costum de canviar les bruses tots els anys, i per tal d’evitar polèmiques, La Cotorra ha pensat que enguany no usen l’escut del poble sinó una taronja, ben bonica i sense “trip”, com a simbol i escut de la brusa i un mocador del mateix color taronja.
No, no, no és per donar suport al nostre València en situació económica tan complicada, ni per dir-nos que treballen a destall per tallar la plaga de trips… sinó per agrair a “Orange Market” la propaganda que els està donant als mitjans de comunicación.
I suposem que encara els donarà, perquè segur que será un dels tema estrella de la crítica de falles.

dilluns, 23 de febrer del 2009

Un conte de la piscina

Això diu que era una màquina excavadora que estava traent terra i preparant un gran forat per fer els fonaments d’una piscina quan va pillar la capa d’aigua freàtica. Això no era res estrany perquè ben aprop corria un riu i el mateix ja havia passat quan van fer uns edificis aprop.
L’eixida d’aigua desfeia totes les previsions i anava a obligar als treballadors a foradar més avall per formigonar i per tant, s’anaven a gastar més diners. I es va dubtar si parar l’obra o continuar perquè es van adonar que no hi havia despeses extres contemplades.
Com que no van poder reunir-se amb qui podia donar la solució, el cap d’obra es va fer endavant i va decidir, com que s’havien de fer les coses bé, va tirar endavant, més fons pr formigonar, i també va posar els mitjans per traure l’aigua.
Al cap d’uns dies, quan per fi la reunió amb el representant de qui va encarregar la piscina es va poder celebrar, es va plantejar qui anava a pagar el sobrecost. Va i resulta que la cosa no estava massa clara i com que ningú no es volia fer avant i pagar-ho, l’empresa va decidir parar les obres i els camions de l'empresa subcontractada, els que s’emportaven la terra que treia l’excavadora, se’n van anar a treballar a l’AVE.
I conte contat, ja s'ha acabat (el conte, volem dir, que no la piscina).

AVUI DIMECRES 25 S'ESTAVA TREBALLANT DE NOU....

.

Visca la Fallera Major!!

Tavernes ja té Fallera Major a tots els efectes. Cal felicitar al president de la J.L.F., Javi Fons, perquè ha fet una molt bona faena i tots els esforços han tingut èxit. Sylvie va ser proclamada dissabte Fallera Major de Tavernes, el diumenge va ser “la crida” i la primera mascletà. Tot ben bonic. Felicitats i enhorabona als dos i a la JLF!!!
El segon edifici de la Casa de la Cultura va acollir després de la mascletà el dinar de germanor on va hi hauré una nodrida presència del consistori de Tavernes. Bon rotllo pel que ens conten alguns fallers i falleres presents.
El dinar celebrat en aquest edifici ens fa pensar que ja està totalment acabat i recepcionat per l’ajuntament, que ja ha passat totes les inspeccions que calen a un edifici públic (bombers, seguretat, higiene…) i per tant LA TANT ANUNCIADA I SEMPRE AJORNADA INAUGURACIÓ SEMBLA SER QUE TINDRA LLOC EL PRÒXIM DIA 23 D’ABRIL. Així en majúscula, que la cosa s’ho mereix!

diumenge, 22 de febrer del 2009

Al final els carrers es barallaran per tindre una mascletà!

¿Heu vist com han deixat de neta i polida l’Avinguda de Malta? Després d’anys sense neteja general, el diumenge pel mati era cosa de vore la màquina passant i netejant. Xe, si semblava el dia de la inauguració de l’avinguda, que per cert també va ser en falles. Total per una mascletà!
Fins i tot han tret el fang acumulat al carrer, després d’un any. Menuda “descansà” la del veïnat! Eldiumenge pel matí havia desaparegut per arte de màgia. Podeu observar la diferència entre les dues fotografíes a pesar de que només es lleven unes hores.
L’ajuntament ens ha demostrat quan vol i per a allò que vol té mitjans i diners. Esperem que no siga flor d’un dia i que la neteja s’escampe a totes les barriades i carrers del poble.

divendres, 20 de febrer del 2009

Més sobre el trip: Article d'opinió

Un lector ens ha avisat de la publicació d'aquest article d'opinió de Perfecto Benavent sobre el "trip" del qual ni ens vàrem assabentar. Va ser publicat el dimarts dia 17 a "Las Provincias". Igual per això no el vam llegir. Li agraïm l'avís i el publiquem com ens ho demana:
El regidor d'agricultura de Tavernes, Mario Enguix, es mostra contrariat per les declaracions de la regidora del Bloc, Llum Sansaloni.¿Com no, mostrar-se contrariat a qualsevol declaració del Bloc?El Bloc és un partit de l'oposició i els seus regidors fan el treball de l'oposició: fiscalitzar i proposar. Pense, Sr. Regidor, que és pel bé del Poble i complint el mandat del Poble. Sabem que va donar nou regidors al seu partit, però no oblide que en va donar dos al BLOC.
El regidor diu que el seu partit treballa en la plaga del "TRIP". ¡Faltaria més! ¡Els nostres diners ens costa! ¿o és que el Director General i el Responsable d'Investigació de la Conselleria no cobren pel seu treball? Falta saber si el treball és productiu. A la vista dels resultats està clar que no. Si treballaren la prevenció, és possible que no es parlara del "trip". ¿Caldrà recordar quin partit té la responsabilitat de la inspecció fitosanitària en la importació de cítrics? ¡No córrega tant!
Vosté desconeix què sap o no sap el Bloc del "trip". ¿Li sona 2007, importació, Austràlia, inspecció fitosanitària? No és el moment d'una dissertació tècnica.Sr. Enguix, no busquem notorietat. No és el nostre estil i vosté ho sap. La notorietat ens l'ha donada vosté amb les seues "declaracions". Segueix la consigna del seu partit: treballem per a donar solucions. El problema és que no veiem les solucions i, li repetisc, no dubtem que treballen. Permeteu que diguem als vallers que, encara que afirmeu que treballeu, nosaltres no veiem les solucions.
El regidor diu que treballa des de novembre del 2008. Arriba tard: el "TRIP" és del 2007. Ens sembla molt bé que es reunisca amb directors generals i amb el "Sum sum corda", però ens semblaria millor que aportara solucions. Per cert, diu que es va reunir la setmana passada, és a dir, tard. ¿Treballa en el tema des de novembre i fins a febrer no es reuneix amb els màxims responsables de l'assumpte?
Sr. regidor, el Bloc sap què és un microclima (del grec mikros (menut) i clima (conjunt de fenòmens meteorològics). En fi, cultura de l'EGB. Mire si sap el Bloc que coneixem que dins del terme de Tavernes hi ha diversos microclimes. A més, tenim memòria i recordem que el bon fer dels nostres agricultors i els microclimes de Tavernes feien possible que la nostra taronja cotitzara per damunt de les taronges dels termes limítrofs. Quan el seu partit va arribar a l'alcaldia, les taronges de Tavernes tenien millor preu que les dels pobles veïns, actualment no és així. Això no és una opinió, és una realitat.
Diu vosté que ha oferit un terreny. S'ha quedat curt Sr. Enguix. No pensem donar lliçons de disseny experimental, però diga'm si el camp oferit seria de control, de línia d'investigació 1, o línia d'investigació 2. (Sabem, Sr. Enguix, sabem). Si es treballa el tema seriosament, es necessiten molts camps i, amb la quantitat de camps actualment abandonats que hi ha a Tavernes va vosté ¡i només n'ofereix un! ¡que munten a Tavernes tota la línia d'investigació!
Al final Sr. Enguix ens dóna la raó. La plaga diu que ve d'Austràlia, (ja ens pareixia que li sonava), i els serveis d'inspecció fitosanitaris han fallat. Treballen però no obtenen resultats i això preocupa als ciutadans de Tavernes. I molt.
Gestionen la construcció d'un institut: 10 anys de retard i els escolars en barracons; la construcció de la circumval·lació: ajornada "sine die"; carril bici a la platja: ni se'l plantegen (clar, coses del BLOC); la recepció de terrenys per al centre de la tercera edat: els terrenys tornen als hereus del solar; han gestionat la destrucció del Passeig del País Valencià: això sí immediat; el PGOU: aconsegueixen la paralització immediata; carretera de Tavernes a la Platja, a penes 5 Km i sis rodones!. ¿Serà rècord mundial?. Treballen, treballen, treballen sí PERÒ...
Cal treballar amb objectius, amb sentit comú, amb eficàcia, pel bé de Tavernes i dels vallers, d'aquesta manera contribuirem al bé comú.
Sr. Enguix: accepte la nostra crítica i, de tant en tant, faça cas d'alguns dels nostres plantejaments. Li ajudarà a ser feliç, perquè els vallers seran més feliços.
Perfecto Benavent

Ni fent-ho a posta


Amb tants bons llocs que hi ha, va i es tria l’Avinguda de Malta per a la mascleta de diumenge!
Cal fixar-se en València ciutat: Les mascletades les fan al millor lloc de la ciutat, a la Plaça de l’Ajuntament i com no, l’arrangen, l’adornen, la cuiden, la netegen, perquè amb la de gent que acudeix no és qüestió de que s’emporten una mala imatge. Més bé al contrari.
Tot el contrari que ací a Tavernes, on no s’ha pensat en el que vorà la gnet del poble el diumenge. Perquè sense voler, els fallers i falleres i veïns voran un mobiliari urbà ple de pintades; moltes papereres trencades, uns jardins dels quals noméss queda el record, un sistema de reg per degoteig trencat o desaparegut i moltes pedres, moltes arrancades dels murs i un carrer brut de terra que se’n del jardí quan plou i que ningú mai ha netejat.
En resum, el pitjor enemic del govern municipal no hauria pensat una zona millor per deixar-lo en mal lloc i fer vore a la ciutadania la falta d’atenció i de manteniment.

Més de "Trips": Sembla ser que li ha picat

I prou sembla ser que li ha picat al nostre regidor d’Agricultura que li hagen recordat en el ple i la premsa que anem pel segon any i no havien mogut fitxa, ni ell ni la Conselleria, en la plaga “Trip”.
Mira per on després de desproticar contra el Bloc per haver comés el pecat de demanar al PP més interés en el tema “trip”, es reuneix en els tècnics i, fins i tot, es munta dijous passat una reunió informativa per als llauradors. O siga, ni més ni menys que reconéixer el que és de domini públic i general a Tavernes: que no s’havien preocupat del “trip” durant casi dos anys!
I ens preguntem: ¿Una reunió informativa ara, quant la plaga es general a Tavernes…? Un poc tard, no creieu vosaltres?
I per informar de què? Què han fallat els controls fitosanitaris, uns controls que són responsabilitat del seu partit? Que a la la Generalitat del PP li la bufa i li la rebufa l’agricultura? Què el govern valencià té totes les competències agrícolas i cada dia el camp valencià està pitjor?
Si al final final resultarà que l’únic que buscaven el dijous era notorietat i d’aci uns dies eixir una volta més en els diaris i fer-se autobombo de quant treballen i fan pel poble.

dimecres, 18 de febrer del 2009

I això que encara no han posat una rajola!

Mare meua , la que s’armarà als diaris el dia que posen una rajola! Si és que la posen, que al camí que van….!
Amb tantes coses com té la premsa per informar als ciutadans! La simple i intrascendent notícia de que el ple ha aprovat que els dos sectors “Marjaletes” i “Fonteres” siguen tractats administrativament com un sol sector si, finalment, s’urbanitzen, s’ha convertit en un autèntic revol de campanes al vol i de lloances al govern municipal.
Anem camí dels cincs anys de l’anunci del projecte i no s’ha avançat un pam, no hi ha posada cap rajola. A pesar d’això, cada cert temps ens refreguen als diaris els centenars de vivendes virtuals VPO que hi haurà, mentre no diuen ni “mu” que des del 1999, el PP només ha fet 17 vivendes VPO, ni ens expliquen com será la urbanització, ni les altures que tindran les finques i si les fan de 14 plantes perquè la urbanització està en zona inundable, cosa que callen.
Tampoc ens diuen les mesures que es pensen dur a cap per evitar afeccions de l’aigua? Perquè tots els vallers sabem – i sinó mireu la foto - que passa amb les Marjaletes, el Camí Gandía o el Cami Hort de Ribera quan plou un poc més del compter. ¿Hi ha o no hi ha mesures previstes?
Esperem que ens ho conten. Esperem que no passe com el sector Vergeret, on siga dit de pas, no sabem com está el tema. ¿Han firmat les paus la Confederació i l’Ajuntament? ¿S’han resolt les multes de Confederació? ¿Hi ha permís definitiu per a la urbanització? ¿L’ajuntament ja ha acceptat oficialment el Sector Vergeret? El nostre alcalde va dir en la prensa que tota anava per bon camí, però passen i passen els mesos i quasi els anys i ja no s’ha dit res més.
I a Tavernes eixes són coses que interessen, i més ara, quan el TSJ ha paralitzat urbanitzacions per construir-se en zona inundables. Urbanitzacions que no es faran, encara que ja comptaven amb els permisos de la Generalitat. ¿I a Tavernes, què passarà?
¡Amb tantes coses sucoses que hi ha per a contar!!!!

Simat reforesta la Font Nova el Dia de l'Arbre


(Nota de l’ajuntament de Simat)
L'activitat, organitzada per la Regidoria de Medi Ambient, va tindre lloc el passat divendres dins dels actes del Dia de l’Arbre i com a protagonistes els alumnes del Col·legi Públic Valldigna.
La major part del grup va esmorzar al nou berenador de la Font del Cirer i aprofitaren per gaudir de les vistes i conèixer més de prop aquesta microreserva de gran valor ecològic.
A més de repoblar una zona afectada per un incendi, es pretenia que els xiquets se n'adonen de la importància que té conservar la natura. Entre els més de 200 participants es va aconseguir plantar uns 500 arbres, sobretot, pins i carrasques. La tasca no va ser difícil ja que els treballadors de l'ajuntament havien estat preparant els clots durant dos dies. Els xiquets van posar el seu nom en cada arbre amb una etiqueta acompanyat d'un desig de futur per la natura.
La plantació va finalitzar a les 13:30 h. i tothom va baixar a dinar a la Font Nova on l'ajuntament va repartir samarretes commemoratives del Dia de l'Arbre.