L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dimarts, 1 de novembre del 2016

Arias Cañete, del PP, en el centre d'una nova polèmica a la Unió Europea

Arias Cañete, eurodiputat del PP
23 eurodiputats de tots els grups polítics -excepte del Partit Popular Europeu- han donat suport a una pegunta escrita a la Comissió Europea que interpel·la la vice-presidenta i alta representant per afers exteriors, Federica Mogherini, per l’ús continuat de ports de la UE, i en particular el port de Ceuta, per part de vaixells de guerra russos.

L’escrit també assenyala que aquests vaixells es proveïen a la companyia petroliera Ducar, vinculada familiarment a Miguel Arias Cañete, comissari europeu d’Energia i Canvi Climàtic i ex-ministre del PP.

Arias Cañete havia estat president de la companyia fins al gener del 2012, just abans de ser nomenat ministre espanyol. Arias Cañete va reconèixer l’any 2013, en una compareixença al congrés espanyol, que tenia un paquet d’accions de la petroliera Ducar SL, exactament un 2,5% del total. Concretament, va dir que en tenia 85.509 participacions socials, per un valor de 185.104 euros.

Els eurodiputats han demanat a la Comissió Europea si és conscient d’aquest fet i que torna a posar Cañete a l’ull de l’huracà per conflicte d’interessos, que ja es va posar de manifest quan se’l va nomenar.

Els eurodiputats han mostrat la seva preocupació pel continu silenci de la Comissió mentre el govern espanyol, entre d’altres, han permès a l’armada de Rússia utilitzar les instal·lacions portuàries en clara elusió de l’esperit de les sancions aplicades per la UE a Rússia. Des del 2011 uns 60 vaixells de l’armada russa s’han aturat a Ceuta a proveir-se de combustible amb el consentiment del govern de Rajoy.

El passat mes de març onze eurodiputats ja van denunciar aquesta situació en referència a la utilització del port de Ceuta durant l’annexió de Crimea. Llavors, Mogherini va preferir tirar pilotes fora.