Llegim avui al diari Levante-EMV que Tavernes ha incrementat els seus ingressos per IBI més del doble entre el 2016 i el 2014 en passar de 3 a 6,7 milions d’euros. El diari afirma que proporcionalment, els veïns de Tavernes paguen més per aquest impost que “los de la ciudad de Gandia, que ha pasado de 16,8 a 27,7 millones en ingresos, y Oliva, que ingresaba en 2006 5,8 millones y cobró 8,2 en 2014 por esta tasa.”
Les dades són reals, però dit d’aquesta manera, pot fer pensar al lector que els governs de Tavernes, el PP entre el 2006 i el 2011 i entre el 2012 i el 2014 el de Compromís, han “abusat” a l’hora de cobrar i a cobrar. I no és això. Calia haver esmentat les revisions cadastrals obligades pel govern central i que Tavernes va tindre en el 2006.
Pensem que en parlar de xifres i més encara de diners, i encara que nosaltres no som ningú per aconsellar, cal explicar als lectors algunes circumstàncies que poden aclarir i beneficiar la interpretació de la noticia. En aquest pensem calia esmentar les revisions cadastrals, que Gandia per exemple no havia tingut en el període que es parla.
Pensem que s’hauria pogut explicar que Tavernes va patir (o gaudir?) l’any 2006 d’una revisió cadastral que va duplicar els valors cadastrals i per tant van haver pujades molt fortes de l'IBI entre el 2007 i el 2014. O com Gandia no ha tingut des del 1996 cap revisió i ha aplicat valors cadastrals del 1996 i Oliva va tindre la revisió el 2014, o siga entre el 2006 i 2014 aplicaria valors cadastrals molts anteriors.
Son detalls, fets, realitats, que canvien la percepció de la noticia. No es igual l’IBI després d’una revisió forta, com va tindre Tavernes en el 2006 que pagar IBI sense haver tingut revisió. Les comparacions no s'han fet sota les mateixes circumstàncies: en el cas de Tavernes, Gandia i Oliva no eren ni paregudes. La revisió afecta i molt: el mateix diari publica que Gandia passarà de 27 milions el 2014 a 35 milions el 2016 després de revisar i pujar l’IBI un 24%. Una pujada més que els diners total de l'IBI de Tavernes.
Les dades són reals, però dit d’aquesta manera, pot fer pensar al lector que els governs de Tavernes, el PP entre el 2006 i el 2011 i entre el 2012 i el 2014 el de Compromís, han “abusat” a l’hora de cobrar i a cobrar. I no és això. Calia haver esmentat les revisions cadastrals obligades pel govern central i que Tavernes va tindre en el 2006.
Pensem que en parlar de xifres i més encara de diners, i encara que nosaltres no som ningú per aconsellar, cal explicar als lectors algunes circumstàncies que poden aclarir i beneficiar la interpretació de la noticia. En aquest pensem calia esmentar les revisions cadastrals, que Gandia per exemple no havia tingut en el període que es parla.
Pensem que s’hauria pogut explicar que Tavernes va patir (o gaudir?) l’any 2006 d’una revisió cadastral que va duplicar els valors cadastrals i per tant van haver pujades molt fortes de l'IBI entre el 2007 i el 2014. O com Gandia no ha tingut des del 1996 cap revisió i ha aplicat valors cadastrals del 1996 i Oliva va tindre la revisió el 2014, o siga entre el 2006 i 2014 aplicaria valors cadastrals molts anteriors.
Son detalls, fets, realitats, que canvien la percepció de la noticia. No es igual l’IBI després d’una revisió forta, com va tindre Tavernes en el 2006 que pagar IBI sense haver tingut revisió. Les comparacions no s'han fet sota les mateixes circumstàncies: en el cas de Tavernes, Gandia i Oliva no eren ni paregudes. La revisió afecta i molt: el mateix diari publica que Gandia passarà de 27 milions el 2014 a 35 milions el 2016 després de revisar i pujar l’IBI un 24%. Una pujada més que els diners total de l'IBI de Tavernes.
Cal recordar que el govern de Compromís va aconseguir la reducció del 20% del valor cadastral i va aprovar una baixada del 0’48 al 0’45 del coeficient municipal. Això ha implicat que l’IBI que havia de continuar pujant un 10% per any fins el 2016 s’ha quedat paralitzat al 2014 i paguem un 20% menys del que hi havia previst entre els anys 2014 i 2016.
També cal saber que els propietaris de terrenys ubicats en PAIs sense actuacions passen de nou a pagar com a rústics. Això gràcies a la petició feta pel govern de Compromís a Cadastre en el 2014. Implica que l’Ajuntament deixarà de cobrar més de mig milió d’euros en el 2016, a nivells menors del cobrat en el 2014.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada