![]() |
| Imatge
d'una platja del sud de València, regenerada en octubre del 2023, i on
ara s'instal·laven esculla submarins per evitar la pèrdua i
arrossegament de l'arena (fotografia pròpia) |
Fins ací, en resum, la noticia que publicàvem eixe dia, i on, perfectament, si substituïm Ajuntament de València per Ajuntament de Tavernes, ens trobem exactament en l'estudi que el govern de Compromís va encomanar als prestigiosos catedràtics de ports i costes de la UPV, Vicent Esteban Chapapría i Josep C. Serra Peris. En document de 270 pàgines els dos catedràtics doctors de la UPV efectuaven una completa i exhaustiva descripció de la problemàtica de la costa litoral de Tavernes i n'apunten les possibles solucions.

Però el Ministeri de Madrid del govern Sánchez, va rebutjar l'estudi i el document com ací podeu llegir, una valoració en contra que anava en contra dels estudis de la UPV i en contra del que havien aprovat PER UNANIMITAT i com a declaració institucional els partits vallers quan instaven al govern de Madrid de Pedro Sánchez a executar els projectes de regeneració i recuperació de les platges de Tavernes derivats dels estudis per l’Ajuntament en base als estudis d’esculls submergits redactat per la UPV.
Sobre aquest punt cal llegir molt atentament l'article que ha publicat el Levante-EMV i que recomanem:
L'article confirma també les afeccions derivades del trencament de les corrents marines de sedimentació natural a les platges, cas de ports i en el nostre de l'espigo de Cullera, així com l'efecte negatiu de les retencions en embassaments i pantans dels rius, tal com apunta l'estudi sobre les platges de Tavernes.
| Localització d'esculls artificials davant la costa de la Goleta segons l'estudi de la UPV |
La postura del MITECO - potser determinada perquè tenia o anava a tindre un projecte propi, el que fa vora 3 anys que està paralitzat- suposava un menyspreu a l'estudi dels catedràtics universitaris, als potser entre els millors experts en el tema, i era un dir "NO" a l'estudi i possibles solucions en base a arguments com representar un cost elevat, com si Tavernes, els vallers i valleres, no ens meresquèrem res, ni tan sols la seguretat de les propietats en primera línia.
Tanmateix la resposta que ha donat en múltiples ocasions el mateix Miteco, ha estat confirmar que és possible i vàlid quan ha executat en moltes platges, valencianes i estatals, per exemple a Dénia un projecte igual al que demanava la declaració institucional de l'Ajuntament. .
La tasca a Dénia la podeu llegir a l'article “Una gran draga y maquinaria pesada crean el espigón en paralelo a la costa parar regenerar les Deveses de Dénia”, i on comprovem que allò que sí que ha estat possible a Dénia resulta impossible a Tavernes. Igualment hi ha instal·lacions semblants en Torreblanca-Peníscola, Almenara, Benicàssim, etc i etc. Només cal cercar.
Això
sí, a Tavernes hem continuat fent reposicions d'arena que només duren 2
dies, mentre el temps passa, i
ja són 2 anys i 7 mesos que es va publicar l'exposició pública i període d'al·legacions sense que tinguem noticies del projecte de regeneració de les platges
Brosquil-Goleta, tot i que l'alcaldessa de Tavernes i la
delegada del govern anunciaren que per al 2026 estaria acabat.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada