La borrasca Harry deixarà pluja i mala mar avui dimecres al País Valencià, segons confirma l'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET). Avui tindrem intervals nuvolosos amb ruixats dispersos les primeres hores del dia i a la vesprada s'esperen precipitacions febles avançant des de l'interior fins al litoral. Temperatures mínimes sense canvis i les màximes en ascens i el vent fluix a moderat de component oest.
AEMET ha activat avisos de nivell groc per pluges i fenòmens costaners. A València, les pluges tindran lloc al sud de la província (la nostra zona geogràfica) amb acumulats fins a 60 litres en 12 hores, igual que a Alacant, que seran en el litoral nord. Quant als fenòmens costaners, segons AEMET, tant a València com a Alacant s'esperen ones de 3 a 4 metres «per mar de fons de l'est i nord-est».
I les previsions per als pròxims dies parlen que, després del pas de Harry, visita la península un nou episodi hivernal des del divendres, amb una baixada “notable” de les temperatures i amb neu en cotes baixes 700-1000 metres, segons anticipa l'Agència Estatal de Meteorologia, que demana seguir l'evolució de la previsió meteorològica en els pròxims dies.
![]() |
| Situació d'Ingrid prevista per al dissabte 24 |
Les primeres previsions són l'afecció d'una nova borrasca d'alt impacte, ja batejada com a Ingrid, un cicló de latituds mitjanes (extratropical) que provocara vents huracanats, fort onatge pluges i nevades, apuntant amb una trajectòria molt prop del nord-oest peninsular. El fred i la neu vindran acompanyats de temporal marítim en el mediterrani, cantàbric i litoral atlàntic gallec, a més de pluges.


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada