L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.204
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 46.395

dissabte, 28 de juny del 2025

La nidificació de les oronetes, un problema afegit a les obres de l'estació?



Una entrevista del diari Levante-EMV a l'alcaldessa Romero, ens informava que el passat dimecres, dia 25, començava la primera fase del cronograma previst per RENFE per a finalitzar les obres de l'estació del tren. Aquesta primera fase té prevista - es diu- una durada de sis mesos, amb la qual cosa cal pensar que hi ha fases posteriors i l'acabament final es prolongarà més enllà dels sis mesos. 

Tot i que a Facebook podíem vore com alguns ja donaven les obres com a començades, la realitat no ha estat així i excepte un poc més de neteja en la zona i una màquina retro aturada no hi ha cap novetat. Però no passa res: si hem esperat tres anys d'ençà la paralització, podem esperar uns quants dies o mesos més. Allò que importa és que comencen d'una, i ara sembla que la cosa va de bo. Que d'ací no res estem en període preelectoral. 

Un usuari diari del tren ens ha escrit, per si era del nostre interés, i a més de dir-nos el que acabem d'escriure en paràgràfs anteriors, confirmava que no es veia moviment d'obres. I sobre tot la seua preocupació perquè, com a conseqüència d'aquests anys de paràlisi de les obres, algunes zones de l'edifici de l'estació han estat aprofitades per les oronetes per fer els seus nius. Una mirada a les grans bigues de ferro, deixen vore com hi pengen les restes del material usat per a fer els seus nius,  mentre escoltem la xiuladissa de les aus i dels pollets.

 

 

Ens ha enviat les fotos de l'article i ens diu que no ha pogut fer millor fotografies perquè hauria d'entrar dins d'un recinte tancat i amb prohibició d'entrada als usuaris. 

I per tant, això pot esdevindre un problema a resoldre: què fem amb els nius, almenys fins que acabe l'època de nidificació de les oronetes, que pot arribar fins al mes d'agost. I hi ha lleis estatals i autonòmiques que protegeixen els nius amb prohibició estricta de llur destrucció, per tant desconeixem si aquests nius van a ser un problema per a les obres,  quina solució es donarà, o si només caldrà no treballar en la zona afectada mentre les oronetes siguen al nostre terme, que segur a finals de l'estiu emigraran. I creu que  si comencen les obres en aquest juliol, es podrà treballar en altres zones de l'estació, perquè tasca n'hi ha.