L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.539
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 42.491

divendres, 27 de juny del 2025

El ministeri de Trasport aprova l'estudi informatiu per a duplicar la via del tren en el tram Cullera-Tavernes-Xeraco-Gandia

 

 

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha aprovat definitivament l'estudi informatiu i l'expedient d'informació pública per a la duplicació de la línia ferroviària entre Cullera i Gandia. 

L'expedient afecta a un tram de 23 km amb un objectiu concret: la duplicació de les vies en el tram comprés entre l'estació de Cullera i l'estació de Gandia Mercaderies, amb la qual cosa es beneficiaran les poblacions de Cullera, Tavernes, Xeraco, Xeresa i Gandia. El tram es troba ara en via única, electrificada, amb ample ibèric i trànsit exclusiu de viatgers. Amb la duplicació s'augmentarà la capacitat del tram, ara amb problemes de saturació.

Però la execució no serà cosa d'uns mesos i igual caldrà esperar alguns anys per vore-ho acabat perquè la aprovació el que fa és obrir la porta a les següents fases administratives del projecte: redacció del projecte de construcció, i, finalment, l'execució d'obres per part d'Adif. 

Recordem que el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic va donar a conéixer el mes de gener passat la Resolució de la Direcció General de Qualitat i Avaluació Ambiental, que declarava favorable la declaració ambiental del projecte.

Segons la nota oficial del Ministeri. Més informació: cliqueu aquest enllaç  

 

 

Després de 15 anys d'anuncis, tindrem a la fi aviat la duplicació?

La noticia és molt positiva i esperem siga una realitat, després de 15 anys de promeses i d'espera amb independència del govern de torn, del  PSOE o del PP. I en aquests 15 anys han passat moltes coses: anuncis d'inici que després no s'acomplien, problemes sorgits amb adjudicació que s'anul·laven, etc i etc. Aquesta és la història des del principi:

- L'any 2010 el govern de l'estat firma amb la Generalitat presidida per Camps (PP) el compromís de millora de les rodalies valencianes. Es contempla duplicar la línia Cullera-Gandia. No es va executar res. 

- L'any 2017, el govern de Rajoy (PP), va firmar amb la Generalitat (govern del Botànic) el nou Pla de Rodalies, on es contemplaven les obres de desdoblament de la via fèrria entre Cullera-Gandia.

- L'any 2019, el mes de juny, ADIF anunciava l'adjudicació per 1,2 milions la redacció del projecte de duplicació de la línia de ferrocarril entre Cullera i Gandia. Es va adjudicar la redacció a la Unió Temporal d'Empreses (UTE) formada per "SERS Consultors en Enginyeria i Arquitectura" i per "Fulcrum, Planificació, Anàlisi i Projectes". Un any i mig era el termini (expirava el juliol de 2021) per completar la redacció del projecte. Res de res.
 



- L'any 2022, a octubre, el secretari general del PSOE valencià, Carlos Fernández Bielsa, anunciava que el govern de Pedro Sánchez destinaria 591 milions per a millores del tren al País Valencià, entre les quals hi havia 67'2 milions per a duplicar la línia del tren entre Cullera-Tavernes-Gandia.
 
Però... un mes després (novembre del 2022) el contracte de redacció del projecte de duplicació entre Cullera i Gandia es suspenia a l'espera de que es tramitara l'estudi informatiu i la Declaració d'Impacte Ambiental (DIA). I d'eixa suspensió ens assabentarem per la contestació a una pregunta de Compromís en el Senat.
 
- Any 2025: En gener s'anunciava la declaració d'impacte ambiental positiva del MITECO.