L'expedient afecta a un tram de 23 km amb un objectiu concret: la duplicació de les vies en el tram comprés entre l'estació de Cullera i l'estació de Gandia Mercaderies, amb la qual cosa es beneficiaran les poblacions de Cullera, Tavernes, Xeraco, Xeresa i Gandia. El tram es troba ara en via única, electrificada, amb ample ibèric i trànsit exclusiu de viatgers. Amb la duplicació s'augmentarà la capacitat del tram, ara amb problemes de saturació.
Però la execució no serà cosa d'uns mesos i igual caldrà esperar alguns anys per vore-ho acabat perquè la aprovació el que fa és obrir la porta a les següents fases administratives del projecte: redacció del projecte de construcció, i, finalment, l'execució d'obres per part d'Adif.
Recordem que el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic va donar a conéixer el mes de gener passat la Resolució de la Direcció General de Qualitat i Avaluació Ambiental, que declarava favorable la declaració ambiental del projecte.
Segons la nota oficial del Ministeri. Més informació: cliqueu aquest enllaç
Després de 15 anys d'anuncis, tindrem a la fi aviat la duplicació?
La noticia és molt positiva i esperem siga una realitat, després de 15 anys de promeses i d'espera amb independència del govern de torn, del PSOE o del PP. I en aquests 15 anys han passat moltes coses: anuncis d'inici que després no s'acomplien, problemes sorgits amb adjudicació que s'anul·laven, etc i etc. Aquesta és la història des del principi:
- L'any 2010 el govern de l'estat firma amb la Generalitat presidida per Camps (PP) el compromís de millora de les rodalies valencianes. Es contempla duplicar la línia Cullera-Gandia. No es va executar res.
- L'any 2017, el govern de Rajoy (PP), va firmar amb la Generalitat (govern del Botànic) el nou Pla de Rodalies, on es contemplaven les obres de desdoblament de la via fèrria entre Cullera-Gandia.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada