L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 982
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:13.305

dimarts, 17 de febrer del 2009

Solidaritzeu-vos... repareu... manteniu


El Carrer de la Solidaritat és ideal per fer una passejada i seure a prende el sol. No cal que us diguem perquè ho podeu vore mirant les fotos quant fácil és arrossegar el carro d’un nadó o amb quina seguretat poden caminar les persones majors, fins i tot les de 80 anys.
Bé, fins ací hem fet la brometa. Però la realitat (Ai, sempre la maleïda realitat!!) és una altra ben diferent: voreres fetes pols, bancs bruts, lloses soltes i amb perill de fer caure a la gent.
¿I a tot això que diu l’ajuntament? Per ara no ha dit ni fet res a pesar que, com ens han informat alguns veïns, fa temps que es venen queixant i denunciant-li la situació.
Res, a vore si ara que ho fem públic hi ha més sort i l’ajuntament li fa honor al nom del carrer i es “solidaritza” amb els veïns amb una bona reparació.

Benifairó demana pertanyer al registre de Tavernes

Benifairó ha sol·licitat al Ministeri de Justícia i a la Generalitat Valenciana que li canvie l'assignació del Registre de la Propietat d'Alzira i siga adscrit al Registre de la Propietat de Tavernes.
L’ajuntament argumenta que Benifairó i Tavernes pertanyen al mateix partit judicial (Sueca), i també que Tavernes està a sis quilòmetres de Benifairó mentre Alzira està a vint quilòmetres i en un altre partit judicial.
L’ajuntament de Benifairó va aprovar la sol·licitud en el ple passat en base a l’interés general i per acostar el servei registral al ciutadà.

diumenge, 15 de febrer del 2009

Santi Estruch roda a Simat per a Sitges 09

El jove cineasta de la Valldigna, Santi Estruch es troba rodant aquest cap de setmana a Simat el curtmetratge "Oval", l’adaptació d'un relat d'Edgar Allan Poe.
El curt serà presentat al "Festival de Sitges09" com a un homenatge a Edgar Allan Poe, en el 200 aniversari del seu natalici, segons ha donat a conéixer Santi Estruch. Intervenen la consolidada actriu Lola Moltó, la protagonista de la série "Alqueria Blanca" i el simater Ildefons Oltra, que és el protagonista del curt. Papers secundaris els fan Bea Bonilla, Jose Luís Hernàndez i el també simater Aureli Mansanet.
Un equip de professionals participen el cap de semana en el rodatge intensiu de 3 dies de durada. Són Celia Benavent - il·luminació i fotografia, Juanma Martínez - tècnic de só, Gabi Garcia - foto fixa. L'encarregat de la BSO torna a ser el germà del director, Carles Estruch, i el guió és de Nacho Cagiga i el mateix Santi Estruch.

Camps i Rita, defensors del valencià

No cal ni dir que el president de la Generalitat Valenciana, conegut popularment com a Paco Aigua, i l'alcaldessa de València, donya Rita, són uns grans defensors de la nostra llengua, la qual practiquen sempre en la intimitat.
I no valen cobles ni importa el que diga la lingüística, la universitat, l'Acadèmia de la Llengua ni les sentències del TSJ, etc. etc.
Un bon exemple de com defensen el valencià el teniu a:
¡¡Qué vostés ho riguen bé!!

divendres, 13 de febrer del 2009

Tavernes acollirà el 1r Congrés Mundial de Picapedrers.

La Cotorra no pot encara avançar els dies de celebració però efectivament: és segur que la nostra ciutat acollirà aquest interessant congrés, el primer que els picapedrers fan al Món.
Un congrés on es debatrà més que res les noves tècniques de construcció de murs de pedra arreglada i com fer-los més forts i duradors. ¡Vaja, deixar-los acabats a prova de xiquets i de gent amb ganes de destrossar-los sense trellat!
El congrés tindrà una part pràctica que, segons totes les notícies, es farà a l’Avinguda de Malta aprofitant la greu situació dels murs. L’organització prepara ara un detallat catàleg a tot color de les zones dels murs on els congressistes posaran en pràctica els ensenyaments rebuts. L'objectiu és d’arreglar-los i deixar-los en bones condicions.
La Cotorra, com a primícia, us mostra una de les pàgines del catàleg que ens ha cedit l'organització del Congrés. S'hi pot observar algunes de les moltes destrosses actuals dels murs i que es d'esperar queden resoltes després de les pràctiques dels picapedrers.

dijous, 12 de febrer del 2009

¿¿La solució al conflicte TV3 - PP valenciano??

El Senat d'Espanya ha aprovat una moció on demana al govern espanyol que garantesca les emissions de TV3 al País Valencià i de Canal 9 a Catalunya. S'ha aprovat amb la introducció d'algunes esmenes que demanen la reciprocitat inmediata amb la concessió d’un tercer múltiplex al País Valencià.
D'acord amb el text aprovat, el govern espanyol, com a responsable de la concessió, control i inspecció dels canals de TDT, adoptarà les mesures i acords necessaris per fer possible la reciprocitat d'emissions. "Això significa que els dos principals partits implicats en el conflicte –el PSOE en tant que forma part del govern español i el PP del govern valencià - agafen el compromís de resoldre-ho”, ha declarat el portaveu de CiU, Jordi Vilajoana, partit presentador de la moció.
L'aprovació de la moció demostra que el govern assumeix la responsabilitat central en resoldre aquest tema perquè reconeix que és competència estatal la gestió, control i inspecció dels canals de TDT.
El anterior ministre, Montilla, del PSOE, “va causar el començament del conflicte' ha afegit Jordi Vilajoana, en recordar que l'aleshores ministre d'Indústria "va demanar en el seu moment a Acció Cultural del País Valencià que deixés d'emetre TV3 i el Canal 33 pels canals per on ho feia i els va cedir a la Sexta".
La moció aprovada inclou també el compromís del govern estatal de buscar mecanismes per resoldre els conflictes jurídics que ha generat, entre els quals i de manera especial destaquen les multes que la Generalitat Valenciana ha imposat a Acció Cultural.
La Valldigna rebem les emissions de TV3 des del reemissor del Montduver.

dimecres, 11 de febrer del 2009

Chirbes a Tavernes!

El novel·lista de Tavernes, Rafael Chirbes, Premi Nacional de la Crítica 2008, ha estat avui en la Casa de la Cultura participant en un acte acadèmic amb alumnes i professors dels dos instituts vallers.
Bé, cal dir que alguns polítics del govern municipal també han estat presents a un acte que, finalment no s’ha fet en pla “gran evento” com haurien desitjat. Ha imperat el bon criteri acadèmic i ha quedat en el que estava programat: un acte acadèmic. No s’ha fet la processó cívica des de l’Ajuntament a la Casa de la Cultura com s’havia suggerit. Això per a més endavant. Per cert, no hem vist cap representant de l’oposició ¿Per què serà?
En resum, una bona iniciativa aquesta dels instituts i que, a més de potenciar la lectura i l’amor per la literatura, ha servit perquè coneguerem millor l’obra d’uns dels millors novel·listes actuals.
Finalment, els polítics han aprofitat per traure un poc de “profit”. De moment l’alcalde ha convidat al novel·lista, per cert molt lluny ideològicament, perquè vinga a la inauguració (esperem siga ja la data bona després de no-sé-quants endarreriments) de la Biblioteca i Arxiu Municipal, el 23 d’abril. I serà aleshores quan es podrà fer la processó pel poble i que siga de promoció... turística, clar.


PAI... PAI... PAI...

Avui, dia 11 de febrer del 2009, el Parlament Europeu ha aprovat un informe i ha donat la raó a totes les entitats i a aquells partits polítics (en el cas de Tavernes, Bloc i EU) que des de fa anys denuncien que el model de desenvolupament urbanístic basast en els PAIs i que el PP ha propiciat al País Valencià és insostenible des del punt de mira ambiental, econòmic i social. A més, la legislació urbanística valenciana atempta contra drets fonamentals com el dret a la propietat.
Avui, 11 de febrer, l'Eurocambra ha aprovat un informe claríssim que posa en evidència la política del govern Camps en matèria d'urbanisme i ordenació del territori. Però l’informe no ha estat aprovat per unanimitat: els eurodiputats espanyols del PP i el PSOE l'han votat en contra.

Una prova suficientment clara de la coincidència dels dos partits centrals i centralistes en matèria urbanística també l'hem tinguda ací, a casa. Avui també es debatia a les Corts Valencianes una Proposició No de Llei presentada pel Grup Parlamentari Compromís amb la petició que es paralitzaren de manera immediata tots aquells PAIs que incompleixen la legislació europea i que no tenen garantit l'abastiment d'aigua.
Era una bona oportunitat perquè es demostrara a qui li importa el territori, els drets de les persones que ací vivim o la construcción d’un nou model de desenvolupament sostenible dins del marc legal europeu i que, a més, no provoque que la nostra economia depenga exclusivament de la rajola.
Resultat de la votació: els diputats del PP i el PSOE a les Corts Valencianes també han votat en contra.


Què vinga, què vinga, què vinga la llum...

Semblava que seria cosa d’uns dies però no: va per a llarg! La rodona del centre de la Valldigna, eixa tan grossa que desvia el transit cap a les tres poblacions – Tavernes, Benifairó i Simat- fa temps que no té llum.
Ja veieu com són les coses! A la comarca que més torres i línies d’alta tensió hi ha, va i apareix una rodona enmig de la vall sense llum! No sabem si será una forma d’estalvi energètic o que Iberdrola ha tallat el fluit perquè la Generalitat, responsable de la vía, no li paga el que li deu.
Siga com siga…. ¡Que vinga, que vinga que vinga la llum!
Un altre tema és l’abandó de la rodona. Es volia posar una estatua de Jaume II el Just, es volia fer això i allò, es volia…

dimarts, 10 de febrer del 2009

Més pujades... i visca la crisi!

El ple de dilluns va aprovar les pujades de l’aigua, un mateix increment per al poble i la platja:

Aigua potable ..... increment 11’73 % Vots a favor : PP i PSOE
Clavegueram ...... increment 36’60 % Vots a favor: PP
Comptadors ....... increment 3’64 % Vots a favor: PP i PSOE

IPC de l’any passat ........................................................ 1’4 %

Una pujada que se suma a les aprovades a finals d’any passat i totes per damunt del valor de 1’4% de l’IPC. ¡I encara sort que durant anys el PP ha repetit sempre que no pujarien els impostos! Però la realitat any darrere any és altra. I per damunt de l’IPC!
Ara, segur que ens justificaran a la premsa que la pujada és mínima en valor absolut i que no ho notarem perquè només seran uns pocs euros al rebut i segons l’aigua que es gaste en cada casa.
Però uns quants euros per ací del fem, uns quants per allà de l’aigua, uns quants més per la contribució, uns quants més pels vehicles..... són molts euros a l’any.
Bé, i parlant de la contribució. Ens la pugen un 8% de pujada i si que es notarà ¿Per què no fan a l’inrevés? Com que a l'IBI si que es notarà, i prou que es notarà, que anul·len la pujada aprovada del 8% i que l’abaixen al nivell de l’IPC. No ho faran.

També es va aprovar una modificació-addenda al conveni amb l’IVVSA per fer el Pla Urbanitzador de Marjaletes i Fontetes. Sí, sí, eixe pla que va rodant pel món des de l’any 2004 per a fer vivendes VPO i que passen els anys i no comença i avança com les tortugues.
I ací cal un punt de reflexió: Si Tavernes ha crescut menys de 4.000 habitants en 40 anys ¿s’ocuparan les 1500 vivendes previstes? O haurem de deixar abandonat el poble des del Carrer Sant Agustí cap amunt – sí, més encara del que està- per omplir Marjalates-Fontetes. Per cert Marjaletes-Fontetes està en plena zona inundable.
En l’època que vivim i amb tan poc com creix el poble en habitants seria un bon tema de debat si cal continuar ampliant i omplint de formigó el casc urbà o potenciar la vivenda al sector alt de Tavernes.

diumenge, 8 de febrer del 2009

La GRAN NOTÍCIA

Els diaris comarcals ens conten a bombo i plateret la “GRAN NOTíCIA” de l’inici de l’expedient de la reforma de l’IES “Jaume II el Just”. I encara que algú no s’ho crega, a La Cotorra ens alegra, i més ens alegrarem si tot el que diuen s’acompleix.
Per cert, una “GRAN NOTICIA”, però millor que no s’haguera produït. I si s’ha produït és perquè el nostre govern municipal i la Conselleria no han fet el que calia i quan calia: tindre acabada la reforma després d’anys de mancances i coneixent, com coneixien i tots coneixem, que fa molts anys que el centre no està en condicions.
La “GRAN NOTICIA”, la digna de figurar en primera pàgina, era informar que la Conselleria a instancies del govern municipal del PP millorava, reparava i condicionava el centre sense necessitat de protestes, manifestacions (com la de la foto) i articles en la premsa per denunciar l’estat d’abandó del centre. Per tant, el que ha sigut retard i falta de solucions durant anys que els diaris no ens el venguen ara transformat com a “GRAN NOTÍCIA”.
El nostre regidor d’Educació també ens diu que ell s’avança i comença les gestions abans que s’acabe l’altre institut. Això és la cosa més normal o ¿és que anava a esperar-se sense fer res després de l’amenaça de més “manis” i protestes d’alumnes? Home, també està bé que s’espavile. Siguem seriosos: al cap i a la fi suposem que cobrar vora 2000 euros al mes serà per a previndre i avançar-se a les necessitats del poble.

Però... Atenció! Anem a pams. Perquè “GRAN NOTÍCIA” com aquesta n’hem tingut moltes la darrer dècada. Només recordar:
Any 1997: Comença l’acabament de la Casa de la Cultura. Encara no s’ha acabat
Any 1998: Compra del Braç Treballador. Ningú sap quan començaran les obres
Any 1998: Anunci de la urbanització “Playa Naranjos”. Ni se sabe.
Any 1998: Anunci regeneració definitiva de la platja “La Goleta”. Ni se sabe.
Any 2002: Anunci de les obres de Marenys 2A. Hotel, Passeig Marítim i tutti quanti. Ningú sap res de quan començaran
Any 2004: Més de 500 vivendes VPO “Marjaletes Fontetes”. Vorem si faran alguna cosa.
Any 2005: Parc del Cantalot. Esperem que un dia d’aquests comencen.
Any 2002, 2003, 2004... Ronda de circumval•lació... de circum.. què???
Any 2004, 2005, 2006... Residència de la tercera edat. Adéu, adéu, terrenys!!
Any 2004, 2005, 2006... PAI, PAI, PAI... ¡Quin vent que fa!
Any 2004, 2005, 2006... Comencen els sectors de la platja.... ¿Encara no?
Any 2004, 2005, 2006... La piscina.
Any 2006: Anuncien el Centre d’Educació Especial. Per ara, res de res. Paraules.

Ja ho veieu. Esperem i estem cansats d’esperar les GRANS NOTÍCIES. Nosaltres, per si de cas, anem a posar ciris al Santíssim Crist de la Sang perquè no es repetesca ara la història.


dissabte, 7 de febrer del 2009

El TSJ mana restituir a l'estat original un aterrament

Comunicat i fotos d'Ecologistes en Acció del P. V.

El comunicat informa que els propietaris de Marmol Compac a principi dels anys 90 van comprar una parcel·la del terme Tavernes inclosa en el Catàleg de Zones Humides al formar part del Marjal de la Safor. Des de l'any 1995, aproximadament, els residus de marbre de la fàbrica els dipositaven en la citada finca, a pesar de ser sòl especialment protegit pel pla General, en comptes de dur-los a un abocador autoritzat i controlat.
L'any1998, Ecologistes en Acció presentà denúncies a l'ajuntament de Tavernes i Conselleria de Medi Ambient perquè s’aturaren els aterraments. Com que l'ajuntament no va fer cas, acudiren als Tribunals perquè l'obligaren a tramitar l’expedient sancionador i de restauració.
El 10 de maig del 2005 una sentencia ordena la tramitació de l'expedient sancionador i de restauració. A pesar d'això, l'ajuntament de Tavernes es va resistir a iniciar l'obertura de l'expedient de sancionador i no va fer res per a restaurar el sòl i complir la sentència fins que la fiscalia no va iniciar actuacions per un delicte de desobediència per incompliment de sentència.
Com a conseqüència, l'ajuntament va ordenar, entre altres coses, l'inici de les actuacions per a retornar els terrenys al seu estat inicial. El propietari va apel·lar i sol·licitar la suspensió de l'ordre d'iniciar les restauració. El TSJ el dia 11-12-2008 indica que es tracta d'una sentència ferma, és a dir, han de començar a traure els abocaments i deixar els terrenys com estaven sinó volen incórrer en el delicte de desobediència. L'espai que cal restaurar són uns 100.000 metres quadrats de superfície.


LES FOTOGRAFIES DELS ECOLOGISTES DONEN IDEA DEL QUE S’HA FET:
Foto 1. La finca a l'inici dels abocaments.
Foto2. Operacions de trasformació.
Foto 3. Terreny preparat per a plantar els tarongers on s'aprecia que s'ha alçat la cota del sòl per a evitar que les arrels dels tarongers contacten amb les aigües del marjal i no es muiren.




Benifairó aprova les obres del Pla Zapatero

L’ajuntament de Benifairó ha aprovat en el ple gastar-se els 299.995 euros del Fons Estatal de Inversió Local en millorar la senyalització horitzontal de la localitat (49.000 euros), en reparar els col·lectors d’aigües pluvials del Carrer Puríssima (51.000 euros) i a canviar i millorar el sistema d’aigua potable, recollida d’aigües de pluja i endoquinat del casc urbà antic (200.000 euros).
L’àrea d’urbanisme, que és responsabilitat directa de l’alcaldia, executarà les obres.
L’ajuntament també va aprovar: incloure en el Plan d’Actuacions Programades de la Diputació la font de la Plaça Pintor Sorolla; donar 1.000 euros a la “Campanya contra el Càncer” i el 0’7% dels ingressos municipals (4.594 euros) al Fons Valencià per a la Solidaritat.
(Gràcies T.R. per la informació)

divendres, 6 de febrer del 2009

Una dolça història d'amor

La luna se está peinando
en el reflejo de los ullals.
Y un toro la está mirando…

Ui!! On està el bou?- va dir tota astorada la lluna en descubrir que la silueta de ferro i fusta que dominava La Partida havia desaparegut. ¿On està el meu bou? -va dir sorpresa en vore que no la mirava com en totes les llunes plenes. I en adonar-se que el seu amant i admirador no apareixia, la lluna es va posar trista.
¿Qué té la lluna? ¿És que ningú li té consideració i li torna el seu bou?
Ja veieu:¡Qui ho havia de dir! La imatge d’Espanya, el bou d’Osborne, per terra, desfet, massacrat pel vent i en un municipi gobernat pel PP. ¡Ai, si això ho sap Aznar! ¡Qué no s’assabente Aznar perquè….!
Fa dues setmanes des què el vent el va tombar i encara no s’han preocupat de reconstruir-lo. Per cert… ¿Entrarà la reconstrucció en el Pla Zapatero?
El bou és també un reclam turístic, el tenim a casa i ¡sense promocionar-lo a FITUR!. A més, ¿no està considerat també un bé d’interés cultural? Però millor no dir res de cultura… i deixar-ho anar, no passe com en tants altres monuments de Tavernes, completament abandonats.

Y ese toro enamorado de la luna
que destrosao en tierra está
por curpa del viento de poniente
y sin que nadie lo vaya arreglar….

dijous, 5 de febrer del 2009

Trips... Trips i més trips.

La Cotorra està enfadada, però que molt enfadada amb el nostre regidor d'agricultura. Fórem els primers que informàrem de la nota i de la intervenció en el ple del Bloc sobre els trips, però ens ha arraconat, ha oblidat i no ens ha enviat la contestació que ha fet als xicons del Bloc.
I estem enfadats perquè volíem també ser els primers en anunciar als quatre vents, a tot el món, a tots els llauradors que el PP i la Conselleria treballen i treballen per anul·lar la plaga. I no ens han deixat!
Mireu, mireu si treballen el PP i la Conselleria que la plaga es va detectar en el 2007 i no va ser fins el noviembre del 2008, fa ara tres mesos com confessa el regidor, quan van començar a treballar i es van reunir amb la Conselleria. I para de contar.
Però, que voleu que facen? És normal que tarden mesos i mesos. Tenen coses més importants a fer que perdre el temps en uns simples “bitxos”.
I a vosaltres, xiquets del Bloc, ¿per que no calleu d'una? ¿qui vos mana clavar-vos en camisa d’onze vares? A vore: ¿Des de quan demanar solucions per a l’agricultura, o voler que la Conselleria estudie la plaga es faena de l’oposició? Això no és obligació vostra. ¡Ja n'hi ha prou de buscar notorietat! La vostra faena és la “papa”, el “non” i a callar, no us lleven l’assignació de grup per portar-vos malament!
Ah, senyors del Bloc, confieu més en el nostre regidor d'agricultura. Ell ja va dir quan es va presentar per UV que ho feia per solucionar els problemas de l’agricultura del poble, i segur, segur, que ho farà ara que mana. Així que paciència, i no oblideu que el PP fa molts anys que governa la comunitat amb totes les competències en agricultura i cada dia el camp està pitjor.
I a més ¿què sabreu vosaltres del trips? ¿O dels microclimes? ¿O de si ve o no d’Austràlia? Ignorants, més que ignorants! (Per cert va vindre d’Australia, en vaixell, en avió o en la taronja importada sense control i hauríem de saber perquè sense control? )

Las Provincias (31 de mayo del 2008)
La Asociación Valenciana de Agricultores (AVA-Asaja) informaba que, la aparición en los campos valencianos de este nuevo trip se debe sin duda a que ha entrado a través de importaciones de naranjas o mandarinas sin control fitosanitario. Por ello, el presidente de dicha organización, Cristóbal Aguado, señala que "lamentablemente, es una prueba más del peligro de entrada de nuevas plagas y enfermedades y la urgencia de que se establezcan férreas revisiones fitosanitarias para evitar que nos lleguen nuevos problemas con las importaciones".
La zona de afección de este trip se limita, por ahora, a áreas de la Ribera y de la Valldigna, pero técnicos y afiliados de AVA han comprobado que las manchas de campos dañados van extendiéndose.

O siga, que la cosa ja ve de temps i han estat tots "quietos parados".

L'estat de la qüestió: Expropiacions d'Iberdrola

El procés d'expropiació per Iberdrola de les terres afectades pel pas de l’alta tensió ha entrat en una nova fase.
La Cotorra va ser capdavantera a informar que el Jurat Provincial d’Expropiació ha dictat resoluciós i ha augmentat considerablement el preu oferit en el seu dia per Iberdrola. Ara, l’empresa ha interposat un recurs contra les resolucions per tal d’intentar rebaixar l'import en algunes de les partides que integren el preu total.
¿I què poden fer els afectats? es preguntareu. La Cotorra els fa esment de tres coses.
1. La primera i més important és que han sol·licitar el més prompte possible a la Direcció General d'Energia (Carrer Colón, nº 1 de València), el pagament del preu que ha fixat el Jurat d'Expropiació.
2. La segona, no menys urgent, és que han de presentar al·legacions contra el recurs que ha presentat Iberdrola per tal que el Jurat no li done la raó i no toque el preu que ha fixat.
3.La tercera cosa que han de saber és que hi ha possibilitats d'impugnar la resolució del Jurat per tal d'aconseguir que els paguen encara més diners dels que ha marcat.
La sol·licitud de pagament la poden fer els interessats. La presentació d'al·legacions contra el recurs d'Iberdrola i la impugnació de la resolució del Jurat per aconseguir més diners ho ha de fer l’advocat, perquè s'ha de fonamentar jurídicament. Els dos advocats, Xavier Palomares i el de l'Associació de Veïns, estan duent els casos.

Benifairó de l'Autopista

L’ajuntament de Benifairó ha invertit 180.000 euros en reparació i manteniment dels camins rurals del terme. La inversió ha servit perquè 7 km. de camins rurals hagen gaudit d’ampliació i un nou asfaltat. Això beneficia en gran manera els veïns perquè tenen un millor accés a les terres i es facilita el trànsit de vehicles necessaris per a desenvolupar tasques agrícolas com collir la taronja i transportar-la.
Com exemple del que ha estat una faena molt ben feta, podeu observar el Camí Pla, la tradicional via rural i que des de Tavernes porta a Simat per la Fontarda i que, en el terme de Benifairó, sembla ara tota una autopista.
Res, xe, que ens costarà canviar-li el nom al poble pel de Benifairó de l'Autopista. I és que 180.000 euros invertits en camins són molts per a un poble de pressupost reduït.
¡Què algun altre municipi més gran i del costat prenga nota!

dimarts, 3 de febrer del 2009

FITUR.. FITUR.. I FUM, FUM I FUM!!!!

Sembla ser que el responsables municipals de Tavernes han anat a Fitur. I diguem “sembla ser” perquè la seua presència no ha tingut cap ressò en els mitjans de comunicació. La qual cosa no sabem si vol dir que turísticament no pintem ni fava.
I no hauria de ser així, ans hauríem d’ocupar la primera pàgina dels diaris perquè, si fem cas al balanç de la temporada estival que feren els responsables turístics, la platja de Tavernes va estar ben concorreguda i amb completa ocupació. I si no s’ho cregueu, tireu mà d’hemeroteca.
Una versió que contradia els sectors implicats (immobiliàries i tutti quanti) que calculaven un global màxim del 75% i gràcies a que la cosa es va animar a agost perquè juliol.... Ai, juliol. Quina buidor!!!! Ni el 50%! I no cal que ací ho recordem nosaltres com era de cridaner vore tota la platja plena de cartells de “Se alquila” i “Se alquila”.
És impossible demanar “peras al olmo” com dirien a Madrid, lloc de celebració de Fitur. Està bé que hi vagen, a Fitur, i a Sarogossa o al “quinto pinto” a promocionar la nostra platja i demés. No criticarem nosaltres que es promocione... sempre que hi haja alguna cosa a promocionar.
Perquè... ¿a promocionar, què? ¿Com s’han d’atraure turistes amb una platja sense serveis, sense hotels, sense campings, sense grans restaurants, sense instal·lacions esportives, sense llocs per a passejar, ni una sola sala de festes atractiva, sense cap programació cultural estable...? Si la mateixa platja de Xeraco ja fa anys que ens va traure l’intermitent i ens va avançar!
I... de nou mà d’hemeroteca: són molt anys del mateix discurs dels responsables de Turisme: hem anat a Madrid a promocionar a més de la platja, coses com la foguera de Sant Antoni o les falles o els porrats..... Aviats anem!
¿Què són tontos els turistes? Si han de vindre a vore la foguera de Sant Antoni... se n’aniran a Canals o a Simat; si vénen a vore falles se n'aniran a Gandia o València i si han d’anar a un porrat.... doncs, això: ¡Visca Sant Blai de Potries!
¡La imaginació al poder! gran frase del maig francés que queda ací eclipsada per una altra ben casolana: “On no hi ha caps, tot són cues”

Una ¿exposició? sobre Jaume I al monestir

El Secretari Autonòmic de Cultura, Rafael Miró, en nom de la consellera ha inaugurat avui a migdia una exposició sobre Jaume I al refectori del monestir de Simat. Els Directors Territorials de Cultura de Valencia i Alacant, la Directora General del Llibre i la responsable de la Fundació Jaume II el Just estaven presents a l’acte i també els quatre alcaldes de la Valldigna, el president de la Mancomunitat i molts, molts regidors del PP de Simat i Tavernes recolzant els seus “mandos”.
L’exposició?? Bé, hem de matisar que li diem exposició, perquè així l’han presentada..... però ho deixaríem estar si la comparem amb tantes i tantes exposicions com s’han fet a altres llocs sobre Jaume I.
Ací a la Valldigna sembla ser que ens arribat les sobres. Al refectori han instal·lat només panells informatius, com si foren els que han sobrat a altres llocs i para de contar: res d’objectes d’època, taules de pintura gòtiques u objectes d’altres comunitats cedides per a celebrar l’homenatge al rei valencià en el seu centenari. Ni espasa, ni elm... ni la Consellera, com estava previst.
L’exposició és simplement demostratiu de la situació per on passa el monestir de fa un temps, lluny dels grans actes des què la cosa es va tòrcer i la Fundació va de capa caiguda.
Això si, l’acte s’ha aprofitat per “llimar” diferències entre l’ajuntament de Simat i la Fundació. Després de un "sí o no ha arribat el fax", el monestir tornarà a acollir actes sempre i quant siguen de caire cultural i organitzats per entitats sense ànim lucre. Esperem siga així.

L’Agrupament Escolta Valldigna celebra el 32é dia de l'Arbre

Text i foto remesos per l’Agrupament Escolta

L’Agrupament Escolta Valldigna va celebrar el 32é dia de l'arbre fent el seguiment de les repoblacions d'anys anteriors en el Clot de la Font. Jóvens vallers i membres del Grup Escolta Valldigna van marcaR en plànols de detall les plantes que hi havia de repoblacions anteriors.
També la repoblació es va dur a cap en aquelles zones on hi havia estrat arbustiu sense arbres a base de pins (Pinus halepensis) i carrasques (Quercus ilex) facilitades per la Conselleria. També es van sembrar bellotes i llavors d'alborços (Arbutus unedo).
L’agrupament escolta ha explicat que “el substrat arbori és posterior a l'arbustiu, per la qual cosa repoblar en zones recentment cremades amb espècies arbòries dificulta molt el seu desenvolupament. La viabilitat de les repoblacions amb espècies arbòries incrementa quan ja hi ha un substrat arbustiu que protegisca a les plantes”.
Els participants van agrair la pluja just en acabar la repoblació, que ben segur facilitarà l'arrelament de les plantes acabades de repoblar.