El PP va presentar en el ple d'ahir una moció "per urgència" que finalment no es va debatre en no aprovar el govern municipal (PSOE, Campromís, EU) la urgència. Fins ara, i com a cosa habitual al llarg de les passades legislatures, hi havia un cert pacte d'acceptar la urgència amb independència que després, una vegada debatuda la moció, s'aprovara o no.
En aquest cas, això no va passar i va suscitar un enfrontament, que es va traslladar al punt de "precs i preguntes" quan la portaveu del PP, Eva Palomares, demanava "com a prec" explicar-la i que la ciutadania se n'assabentés i pogués opinar d'allò què volien en la moció.
I vam contemplar, una vegada més, l'espectacle habitual dels plens, amb l'alcaldessa imposant la seua autoritat i criteri en dirigir i moderar els debats, mentre la portaveu del PP argumentava el seu dret a "pregar" de llegir la moció, cosa que va motivar la intervenció fins i tot del secretari general de l'Ajuntament, mentre els regidors dels altres dos partits del govern feien de convidats de pedra de l'assumpte.
I què volia el PP i demanava Eva Palomares?
Doncs una cosa que sembla prou lògica: que totes les ajudes als afectats per la DANA es regiren per uns mateixos principis d'igualtat tributària, amb independència que siguen ajudes de l'Estat o de la Generalitat.
Eva Palomares explicava en el punt de "precs i preguntes" que si les ajudes aprovades per la Generalitat tributen i les de l'Estat no, al final resulta que les arques de l'Estat s'aprofiten dels recursos via impost que el govern de la Comunitat Valenciana ha donat als ciutadans. També recordava que aquests recursos autonòmics moltes vegades s'obtenen via endeutament pel mal finançament que té el País Valencià. ( Un incís nostre: un mal finançament que porta dècades i que mai el govern del PP de Rajoy i Aznar van solucionar, com tampoc el govern de Zapatero i ara de Pedro Sánchez soluciona .)
La portaveu del PP ens informava que el Consell de la Generalitat ha aprovat decrets d'ajudes destinats al manteniment de l'ocupació, reactivació d'empreses i autònoms, i es queixava que els beneficiats hagen de tributar, quan les ajudes a empreses i autònoms concedides per l'estat, tal com es contempla en el Reial Decret Llei i les lleis d'IRPF i d'Impost sobre Societats (IS) no estan afectades per tributació de l'IRPF, ni de l'IS.
I eixa era la petició del PP en la moció que no es va debatre i coneguérem, com hem dit no sense polèmica en l'apartat de precs i preguntes: un idèntic tractament fiscal per a les ajudes de l'estat i de la Generalitat, la cerca de la solució perquè això siga possible assimilant els decrets de la Generalitat a la llei estatal i que l'Ajuntament es posicione a favor d'aquesta igualtat fiscal entre les dues Administracions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada