L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no els comentaris rebuts si considera que aporten novetats, punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb la noticia oferida. Els articles d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 1.496
PÀGINES LLEGIDES EL DARRER MES:
28.754

dilluns, 9 de gener de 2017

Els valencians ¿què faríem amb els diners del rescat de les autopistes de Madrid?


El rescat de les autovies radials de Madrid costarà uns 5.500 milions d'euros i ha indignat la societat valenciana, que veu com les reivindicacions de millor finançament i infraestructures (corredor mediterrani, trens de rodalies i de la costa) no s’atenen per l’estat. 

Açò és el que diferents polítics i personalitats farien amb els diners destinats a salvar les ruïnoses autovies impulsades pel govern del PP de José María Aznar.

Joan Ribo, alcalde de València clama pel tunel de Serreria i desbloquejar el coll de botella ferroviari. El PP havia d'invertir 130 milions en 2016 i no s'ha executat. “El govern central rescata les autovies radials de Madrid, i a València li nega el Túnel Passant i el Corredor Mediterrani”.  


Enric Morera, president de les Corts Valencianes, critica el capitalisme de amiguets i reclama el Corredor Mediterrani, per a exportar a Europa per tren. “Beneficis per als amics. Tots paguem autopistes fallides i el Corredor Mediterrani sense fer. Tot Normal” 

Francesc Miralles, advocat i politòleg, compara el cost del rescat amb la connexió ferroviària que uniria València i Alacant amb parades a Benidorm, Calp, Dénia o Gandia. “El Tren de la Costa València-Alacant nou de trinca val la cinquena part que els autopistes radials de Madrid. Després diran que som uns ressentits”.

Rafa Xambó, professor universitari i membre del Consell Rector de la nova televisió pública valenciana, parla de l'autopista Girona-Alacant, la liberalització de la qual està prevista per a 2019. “Nosaltres, 27 anys després, continuem pagant una autopista l'AP7 que està recontrapagada. Gràcies al PP i al borreguisme valencià”. 

El col·lectiu veïnal que lluita per a evitar la destrucció del Cabanyal i demana la regeneració compara el rescat recorda que amb el rescat de les autopistes de Madrid es rehabilitaven 100 barris/pobles com el Cabanyal-Canyamelar”. 

 Mònica Oltra, vicepresidenta de la Generalitat, assenyala autopistes privades i malament planificades és rescaten amb diners públics i ací seguim sense rebre el que ens correspon per justícia”.

El president de Avaesen, l'associació valenciana d'empreses d'energies renovables diu que és inacceptable que el govern del PP provoque la fallida de milers de plantes fotovoltaiques i rescate autopistes sense ús per ser "infraestructures estratègiques".