L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 982
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:13.305

dimecres, 10 de febrer del 2016

PLENARI DE FEBRER 2016: L'Ajuntament millora les tarifes del pàrquing del passeig (2ª PART)

Tots, excepte el PSOE, votaren a favor de les noves tarifes
El govern de Compromís va presentar en el plenari la proposta de la nova tarifa del pàrquing, un punt que la portaveu del PP, Sra. Palomares, va aprofitar per criticar al govern al qual va acusar “d’haver tingut tingut el pàrquing abandonat”, però votarien a favor. 

A Tavernes se sol dir que la ignorància és molt atrevida – de fet l’alcalde també li va insinuar a la popular si la seua intervenció no seria més el fruit del desconeixement en temes del pàrquing – i en aquest assumpte es pot dir que la portaveu popular va anar per llana i va eixir trasquilada. 

Com li va contestar Compromís, no és pot dir a la lleugera que aquest govern té abandonat el pàrquing, quan el govern actual va rebre el pàrquing en les condicions que el va rebre: desatés per complet per l’empresa que va renunciar a la concessió (era en temps del govern del PP), amb 2 milions per pagar com obligació legal pel rescat (que va haver de pagar el govern actual) i en la pràctica inservible perquè els sistemes de control i entrades i eixides no eren adequats. 
Llum Sansaloni

La regidora Llum Sansaloni, responsable de l’àrea, li va dir a la Sra. Palomares que estava dient la seua visió particular, perquè “el govern de Compromís ha dedicat temps, diners i esforços en la instal·lació. No hem parat mai, i encara que teníem clar que Compromís no hauria fet aquest pàrquing, també sabíem que ens havia tocat. Era un pàrquing abandonat i en situació molt greu”. 

La regidora va recordar que havien pagat la liquidació, s’havien millorat les instal·lacions, s’ha canviat la maquinaria, s’ha pagat al personal que està al pàrquing i “totes eixes coses el PP no les veu ni les valora”. 

En el debat es va recordar la historia recent, la de la passada legislatura, quan el PP va bloquejar de forma reiterada la modificació de crèdits que anava a permetre la compra de les màquines i tot el sistema de control d’entrades i eixides.

Eva Palomares
I a nosaltres ens va deixar bocabadats que la regidora del PP, quan no va saber eixir, va mesclar el cost del pàrquing amb el del nou edifici de la Policia Local i va dir textualment que "a mi, me serveix més el pàrquing que un reté de policia, jo que sóc usuària del pàrquing". No calen massa comentaris: molt en la línia del PP. Primer els meus interessos  i després els interessos de tot el poble que són el disposar d'un servei policial modern i en un lloc adequat..

Arribats ací, nosaltres anem a recordar la més famosa de les vegades que el PP va votar en contra. Era l’agost del 2013, quan Compromís va presentar la modificació de crèdits per a la compra de maquinari del pàrquing i de la instal·lació d’aire condicionat en el jutjat. El PP i la regidora trànsfuga votava en contra i impedia la millora del pàrquing i del jutjat. 

Això, i votacions posteriors sempre en contra del PP – en contra de la compra de la maquinària del pàrquing, en contra de pintar els senyals del carrer, en contra de la millora dels semàfors, en contra de la millora del llac de la Goleta, etc, etc…. Sempre votant en contra de tot!!- va ser la causa d’un retard, solucionat finalment en març del 2015, quan s’instal·lava el nou sistema de control. Una inversió de vora 50.000 euros. 

I que hàgem d’escoltar com el PP es queixa perquè s’ha tardat a fer la millora del pàrquing!!! Si han estat temps i temps posant través a eixa millora!.

PLENARI DE FEBRER 2016: L'Ajuntament millora les tarifes del pàrquin del passeig (1ª PART)

Perfecto Benavent en la sessió d'ahir
L’Ajuntament de Tavernes ha aprovat una modificació de la taxa per la prestació del servei d’aparcament de vehicles en el pàrquing subterrani del passeig del País Valencià. 

Segons es va aprovar ahir en la sessió plenària de l’Ajuntament i va explicar el regidor d'Hisenda, Perfecto Benavent, la nova tarifa contempla que els veïns deixen el cotxe en el pàrquing durant tres hores seguides al preu d’1 euro, mentre es modifica també la tarifa diària que será nomes 3 euros per les 24 hores. Queda sense modificar la tarifa mensual, que és de 40 euros al mes, encara que cal recordar que l’abonament anual només és 400 euros en pagar-se només 10 mesos i regalar l’Ajuntament altres dos. 

Perfecto Benavent subratllava que l’objectiu d’aquesta nova tarifa es donar un impuls al parquing municipal i facilitar les gestions i compres dels veïns al centre de la ciutat donat que aparcar tres hores al preu d’un euro és molt barat i dona temps per a fer múltiples gestions i compres.
Entrada al pàrquing
També va indicar que la regidoria d’Hisenda ha consultat aquesta nova tarifació amb tots els comerços i establiments del centre de la ciutat, Associació de Comerciants de Tavernes i de Venedors del Mercat, que l’han acceptada i l’han considerada alhora un bona proposta per potenciar el comerç local de proximitat. 

Aquesta modificació de taxa afecta a les places de rotació, es a dir, a les 80 places que hi ha perquè la gent del poble les use lliurement a canvi del pagament de la taxa.
 
Per altra banda l’Ajuntament ha disposat de lots compostos per 50 vals de descompte d’una hora per als comerciants i mercaders de Tavernes que podran adquirir-los al preu de 15 euros.

Cal indicar que el pàrquing municipal està obert les 24 hores, i encara que semble tancat perquè hi ha una porta a l'entrada, en traure el tiquet la porta s'obri i es pot entrar en el recinte, és a dir, l'existència de la porta no implica que el pàrquing està fora d'ús per als ciutadans.

(Continuarà)
Publicat originalment el dia 9 de febrer a les 0:24

El govern del PP no va auditar en 20 anys els hospitals públics de gestió privada


El sotssecretari de Sanitat ha afirmat en els Corts Valencianes que el govern del PP no va controlar ni fiscalitzar per a res els hospitals del model Alzira des del 1999, amb la qual cosa els controls dels centres implicats ha estat nul.

El sotssecretari va assegurar que no existeix en la conselleria cap auditoria a les empreses que han gestionat el model públic-privat d'hospitals durant aquests anys malgrat que era obligatori presentar-los cada any. I com a conseqüència d'aquesta deixadesa i de la falta de control mai s'ha pogut obrir procediments sancionadors davant de possibles irregularitats. 

Tampoc s'han realitzat ni auditoria de comptes, ni d'inversions, ni assistencial que garantisca que es donava la prestació del servei igual com en la sanitat pública. 

La Conselleria de Sanitat ha anunciat que el pròxim mes iniciarà una auditoria integral en cada departament de salut amb l'objectiu que el compliment siga escrupolós.

La conselleria posa també al dia moltes liquidacions pendents com és el cas de l'hospital Elx-Crevillent amb liquidacions a favor de la conselleria que fa anys que havien d'haver-se ingressat en les arques de la Generalitat, una situació que el sotssecretari afirmava que no té justificació excepte per la desídia i mala gestió del PP.

dimarts, 9 de febrer del 2016

Tavernes obri avui a la ciutadania les votacions sobre el model de festes


La Regidoria de Transparència i Participació i la Regidoria de Festes de l’Ajuntament de Tavernes han obert avui el termini per a poder opinar de les festes patronals mitjançant una l’enquesta que ha començat avui, 9 de febrer, a les 8 hores i que acabarà el pròxim dia 19 de febrer a les 23:59h.

L'enquesta planteja un total de vuit preguntes i cada una disposa de diferents respostes. Entre les qüestions destaquen la data de començament i la durada de les festes. També es vol preguntar sobre els actes amb animals, amb dos preguntes: bous al carrer i tir i arrossegament en la programació. Seguidament, es planteja quins dies són els més adequats per a celebrar la nit de les paelles i el ball de disfresses. La sèptima pregunta és sobre la possibilitat d’incloure un concert d’un grup de renom en la programació amb pagament d’entrada. I, finalment, l’enquesta planteja quins haurien de ser els dies de festa local.

Poden participar en l’enquesta tots els ciutadans empadronats a Tavernes que tinguen 14 anys, o que els complesquen al llarg de l’any 2016.

La manera de participar-hi telemàticament és a través de l’enllaç www.participa.tavernes.es o bé en els cinc punts d’informació en edificis públics (ajuntament, biblioteca, Braç Treballador, Tourist Info i pavelló cobert) on es podrà votar amb l’ajuda -si és menester- d’un funcionari. 

Una tercera opció per a participar-hi és de manera presencial, acudint a la finestreta de registre i informació de l’Ajuntament de Tavernes (en horari de 9:00 a 14:00) o en l’oficina de Tourist Info (en horari de 10:00 a 13:00). Ací es facilitarà l’enquesta en paper per a emplenar-la juntament amb un sobre que s’entregarà al funcionari encarregat, el qual comprovarà que no s’hi ha participat de forma telemàtica anteriorment.

A partir del dia 20 s’analitzaran les dades obtingudes i, posteriorment, els resultats es publicaran en la pàgina web de l’Ajuntament de Tavernes.

L'ESTAT DE LA QÜESTIÓ: De jocs, ferides i objectivitat.

El normal que els xiquets als patis de l’escola juguen, es llancen per terra, boten, corren, caiguen… I en els jocs és normal que es facen algún arrap, tall o pelat a la pell… 

Pobre xiquet al que això no li passe alguna vegada, el que no hi jugue! Mal senyal que un xiquet no jugue, no s’embrute, no s’esgarre la roba o no es feresca alguna vegada. Perquè ací estaríem parlant d’uns altres problemes més greus i que afectarien la personalitat del menut. 

Majorment es veu com a cosa normal que els xiquets alguna vegada tornen a casa amb “marques” dels jocs en els patis escolars. És normal i de petites ferides se’n donen tots els dies en els col·legis, en les escoles infantils per tot arreu del País Valencià. 

La queixa d’alguns pares– ¿dos, tres…? per les suposades ferides que els seus fills tenen per jugar en el pati de l’Escoleta hauria d’haver estat feta en positiu amb l’objectiu d'estudiar si cal millorar el pis del terra, si és que realment no és adequat. L'escola infantil és nova de trinca i “compleix tota la normativa legal” segons va dir la regidora d’Educació Bea Ferreres en un plenari. 

Però hi ha qui s’encabota a fer la seua particular interpretació, emparat també en la nota de premsa com no del PP – quina casualitat, sempre de la mà - per presentar-ho tot en negatiu i convertir-ho en un atac contra el govern municipal i Compromís. Per cert, al PP que tant critica l'Escoleta, caldrà recordar-li que el projecte, les obres a fer i materials a usar van ser aprovats pel seu govern.
 
De res val que la regidora d’Educació diga que el centre escolar compleix la normativa i que no està clar que les ferides siguen de fregar els xiquets la cara contra el pis de terra perquè altres pares li han comentat que seria contra la paret i no en terra. 

A banda del fet, trobem que la notícia publicada palesa una fixació contra el Govern de Compromís i, encara que no ho podem assegurar, pensem que els vora mig milió de euros que va cobrar una empresa de seguretat durant quatre anys per serveis de vigilància, i que Compromís va eliminar, continuen pesant molt. Sembla ser que hi ha animadversió personal on hauria d’haver objectivitat.

Però no, el govern municipal i Compromís sempre apareixen com els dolents de les notícies. Sembla ser que mai no han fet res bé en el govern. Notícies bones per Tavernes i sobre el govern municipal de Compromís les hi ha, encara que no en publique cap. 

Les gestions de l’alcaldia per aconseguir la reforma de l’institut, o les entrevistes amb Diputació per aconseguir subvencions per a la piscina o la millora en l’entrada a la Goleta, demanar un projecte de nova circumval·lació, o la neteja que fa l’Ajuntament del riu Vaca, la reparació de la part vella del cementeri, el pagament de Xarxa Llibre, la repoblació del Dia de l’Arbre, el cicle de xerrades sobre economia i territori, l’estudi dels camins afectats per les solsides del Riu Vaca, entre moltes altres, són noticies que parlen del treball del govern i que altres mitjans si que han publicat. 

Però això igual no interessa al lector del diari... ¿o serà al redactor de les notícies?. Visca l’objectivitat!!

dilluns, 8 de febrer del 2016

L'Agrupament Escolta Valldigna celebra el seu 40 Aniversari

 
Els escoltes de Tavernes es van reunir el passat dissabte, dia 6 de febrer, al pati del col·legi Sant Josep Patronat per tal de celebrar el 40 aniversari de la creació de l’Agrupament Escolta Valldigna.
 
Aquesta data no és fruit de la casualitat, ja que fou en el primer cap de setmana del mes de febrer d'aquell 1976 quan Vicent Boscà Gandia va realitzar la seua promesa escolta, sent per tant, el primer en realitzar-la de l’Agrupament.
 
Les activitats començaren a les 16 hores de la vesprada, quan els membres de l’Agrupament, pares i amics van realitzar una performance simbolitzant un quaranta humà, en commemoració als quaranta anys que complís aquesta institució. A les 17 hores va ser la formació general on van acudir els membres en actiu més totes aquelles persones que han format part de l’Agrupament grup al llarg de la història.
 
 
Durant l'acte, ens van dirigir unes paraules el qui fou rector de la parròquia de Sant Josep i fundador del grup scout Valldigna, mossèn Vicent Cardona Puig, qui ens va emocionar amb les seues paraules recordant els seus anys a la Valldigna contant anècdotes de les acampades realitzades i animant als joves del grup a viure l'experiència de l'escoltisme.
 
Després, va agafar el torn de paraula Vicent Boscà Gandia, que fou el primer escolta del Valldigna. Va realitzar un relat de com va ser la seua promesa i com l'escoltisme l'ha marcat durant tota la seua vida.
 
 
El cap l’Agrupament, Joaquim Mifsud, va animar a tots els presents a participar dels diferents actes que s'han preparat per tal de commemorar aquest quaranta aniversari. Recordant que el pròxim mes de maig es realitzarà una exposició fotogràfica a la casa de la cultura, amb els records dels 40 anys d'escoltisme a la Valldigna. Quan finalitze l'exposició, hi ha programada una marxa nocturna/sopar per les Muntanyes del racó Joana, oberta a tota la ciutadania. Els actes del 40 aniversari conclouran en un sopar de gala que està previst que es realitze durant la primera quinzena del mes de Juliol. 

L'alcalde de Tavernes, Jordi Joan, i el president de la Diputació, Jorge Rodríguez, parlen de la piscina i l'entrada nord de la Goleta

 
Jordi Joan va exposar i explicar al president de la Diputació, Jorge Rodríguez, diversos problemes que té a hores d'ara Tavernes i que requereixen l’ajuda de la Diputació.

Jordi Juan i Jorge Rodríguez s'han centrat principalment en la piscina coberta de Tavernes, pendent d'acabar i inaugurar i que necessita l’actuació de la Diputació per a aconseguir posar-la en funcionament i a disposició des veïns.

Per altra banda, es va tractar l’accés nord de la platja de la Goleta de Tavernes, que actualment és inadequat. L’alcalde i el president de la Diputació tenen en compte que eixa via és molt important per ser la millor comunicació important entre les platges al sud de la província de València en recórrer paral·lela a la costa des de Natzaret (València) fins a Oliva.

Aquesta carretera és de competència de la Diputació i com bé coneixen els vallers l'accés nord a la platja de la Goleta es va des d'aquesta via, però sense cap seguretat ni bones condicions.

L'alcalde ha recordat que caldria construir una rodona que facilite l’accés nord a la platja i que els tràmits per a executar-la van començar la legislatura passada i estan encallats, per tant Jordi Joan ha demanat a presidència de la Diputació que done un impuls al projecte.

L'alcalde ha destacat "la bona predisposició de la Diputació a l’hora d’implicar-se en els problemes que li hem plantejat, tant en els que són competència directa seua, com l’accés nord de la platja, com en els que no. Així, quan a la a piscina coberta, tot i no ser competència de la Diputació, necessitarem la seua ajuda per acabar-la".

Jordi Joan ha remarcat que "en representació de Tavernes i els seus veïns, i com a Ajuntament, no deixarem de reunir-nos amb la Diputació les vegades que calga per a aconseguir les ajudes possibles i fer que arriben al nostre municipi”.

INFORME: Les preguntes en l'ordre del dia del plenari i el reglament que les regula


L'article 97 punt 7 del Reglamento de Organización, Funcionamiento y Régimen Jurídico de les entitats locals regula les preguntes en el plenari municipal ordinari. I diu: 

Pregunta, es cualquier cuestión planteada a los órganos de gobierno en el seno del Pleno. Pueden plantear preguntas todos los miembros de la Corporación, o los grupos municipales a través de sus portavoces.
Las preguntas planteadas oralmente en el transcurso de una sesión serán generalmente contestadas por su destinatario en la sesión siguiente, sin perjuicio de que el preguntado quiera darle respuesta inmediata.
Las preguntas formuladas por escrito serán contestadas por su destinatario en la sesión siguiente, sin perjuicio de que el preguntado quiera darle respuesta inmediata.
Las preguntas formuladas por escrito con veinticuatro horas de antelación serán contestadas ordinariamente en la sesión o, por causas debidamente motivadas, en la siguiente. 

El reglament està ben clar, no? Un regidor fa una pregunta i, o bé se li respon immediatament, o bé a la pròxima sessió. El reglament acaba ací, i no contempla expressar opinions, ni conformitat o disconformitat amb la resposta, ni menys demanar un altre torn d’intervenció per discutir la resposta i obrir un debat. 

I és això, fer un debat, el costum que majorment i des de juny del 2011 tenen els regidors del PP: fan una pregunta i entren a valorar la resposta, discutir-la, iniciar el debat que no contempla el reglament. 

I l’alcalde els talla i els ho diu: "no hi ha debat d’una pregunta, no ho contempla el reglament". I ens preguntem que, tan fàcil com ho tenen: ¿per què no es lligen el reglament els regidors del PP?. ¿Per què esperen a que l'alcalde els ho diga contínuament?

I després del plenari, a l’endemà o als pocs dies, la xarxa i els seus blogs afins s’omplin d’acusacions de prepotència o d’actuacions dictatorials de l’alcalde. ¿No serà més que diuen i diuen perquè no es lligen el reglament? Eixes acusacions de prepotència i dictador, atés l’articulat del ROF, són gratuïtes i potser més fruit de la falta d’informació de l'article 97 que té el grup popular. I de vegades algun altre també, tot siga dit.

Ara, si és una tàctica premeditada, amb uns objectius clars de voler desprestigiar el govern amb acusacions inadequades...  Ves a saber. 

L’alcalde ho ha dit moltes, massa vegades, i ho va repetir en la darrera sessió de gener: vostés facen la pregunta, el regidor els la contesta i si no estan d’acord amb la resposta o volen més matisacions o més aclariments tenen el recurs de presentar- la per escrit i per registre d’entrada. Més clar aigua. 

Potser hi ha una solució més senzilla: que facen les preguntes per escrit, amb total concreció d’allò que demanen i/o volen que els responga el regidor responsable i que les presenten abans, amb dies suficients per preparar-ne la resposta. 

Les preguntes es poden repetir oralment en la sessió i els assistents o qui segueix la sessió des de sa casa, poden conéixer-les. I el regidor implicat podrà respondre sense dubte exactament allò que se li ha preguntat. És ben senzill el mètode. 

A no ser que els interesse seguir com fins ara, i a cada resposta oral, preguntar i repreguntar sobre matisos i detalls que el regidor implicat o no té a la mà, o ni havia pensat. Això sense oblidar una cosa important: moltes coses que pregunten les poden conéixer del funcionari de torn perquè ells tenen dret a rebre tota la informació com a regidors que són. 

Igual es massa faena anar a l'Ajuntament i preguntar-ho... Ves a saber. 

Publicat originalment el dia 6-02-16 a les 7:12

Els veïns ja poden participar en la redacció de l'ordenança municipal de transparència

L'Ajuntament ha obert el període de consulta i participació en la redacció de l’esborrany de l’Ordenança Municipal de "Transparència, accés a la informació pública i reutilització" en un període de quinze dies hàbils, comptadors a partir d'ahir 4 de febrer i fins el pròxim dia 20, ambdós dies inclosos.En aquest temps, els veïns i veïnes poden presentar suggeriments i aportacions per a millorar el document.

La Regidoria de Règim Interior, Transparència i Comunicació obri un període de consulta, participació i informació pública sobre el text de l’esborrany d’ordenança municipal

L’objectiu d’aquesta iniciativa de la Regidoria de Règim Interior, Transparència i Comunicació és que tots els ciutadans coneguen l'esborrany d’ordenança i així poder presentar les observacions, suggeriments i aportacions per tal de millorar-lo i enriquir-lo.
 
El text íntegre de l’ordenança i els documents incorporats en l’expedient estan publicats en la pàgina web de l’Ajuntament cliqueu ací per consultar-los i també es poden aconseguir en la finestra d’informació de l’Ajuntament, de 9 a 14 hores.

Qualsevol ciutadà pot remetre les seues aportacions o suggeriments a través de l’adreça electrònica transparencia@tavernes.org, on no caldrà d’identificar-se, o a través dels registres d’entrada de l’Ajuntament, mitjançant un escrit dirigit al Departament de Transparència.

Una vegada arreplegades totes les aportacions, suggeriments i propostes rebudes es publicarà en el portal municipal, i seguidament es durà a comissió. El resultat es remetrà també al Ple de la corporació per a aprovació.

diumenge, 7 de febrer del 2016

No hi ha remei...


 Sembla ser que igual dóna que ho digues que no. Com si sentiren ploure.

Tots els caps de setmana tenim pel poble la deixa de mobles i trastos vells al costat dels contenidors. I el que és més greu, ningú veu mai qui són, ningú fa mai cap denuncia o assenyala els autors.

Hi ha gent que no vol assabentar-se que tenim un ecoparc on anar a tirar els trastos, electrodomèstics, mobles.... i damunt és debades. 

 També tenim un servei d'arreplegada de l'Ajuntament i només cal telefonar perquè et diguen dia i hora en que pots traure'ls a la porta de casa, per on passarà el servei d'arreplegada. I també és debades.  
Ací teniu tres llocs del poble on aquest cap de setmana han tingut mobles. En un cas, fins i tot han tingut la gosadia de llançar dins del contenidor tot un water desmuntat, com podeu veure a la primera fotografia..

L'ESTAT DE LA QÜESTIÓ: Canviar per a no canviar rés



És el que ens va acudir al cap quan fa uns dies ens assabentàrem de la proposta de la dirigent popular, la senyora Bonig, de celebrar un congres extraordinari del PP regional per a refundar-lo. Fins i tot, ha proposat de canviar-li el nom, cosa a la qual els amos de Madrid ja li han dit que no i, com no, ella es presenta voluntària per a encapçalar-lo. 
 
Ahir llegíem a la premsa que Convergència (un dels coaligats de l’antiga CiU) vol crear una plataforma per a refundar el partit, canviant-li inclús el nom. Això sí, el nou partit tindrà com a capità el senyor Mas. 
 
Es a dir, dos partits que després dels casos de corrupció que els han marcat i matxacat volen refundar-se, però volen mantenir com a capitans generals aquells que, quan es van produir-hi, estaven ben endins de les estructures: la Sra. Bonig com a Consellera i el Sr. Mas com a president de la Generalitat catalana, o siga, en la primeríssima línia d’alts càrrecs i amb el suport total dels seus respectius partits. 
 
I això implica en política que, per activa o per passiva, són corresponsables d’eixa corrupció, i de tot el que ha passat i girat al voltant del PP i de Convergència. Per tant, vaja regeneració!. 
 
Regeneraran vostés els seus partits quan desapareguen de la primera línia de l’escena política, quan no estiguen vostés i tot el que representen com a corresponsables polítics de la corrupció en primer lloc per haver ocupat alts càrrecs al partit i , en segon lloc, per no haver fet res o almenys no el suficient per a aturar-la. I no parlem ja per denunciar-la. 
 
Hi haurà vertadera regeneració el dia en què, al front dels seus partits, trobem persones tan noves que ni tan sols les coneguem i també que faça molt poc de temps que estiguen en primera línia de la política. 
 
 Mentre tant, serà un canviar per a no canviar res, o com diu la dita popular, seran els mateixos gossos amb diferents collars.
 
A nivel local pensàvem que el canvi de portaveu del grup municipal del PP implicaria un canvi generacional i de persones en la dirección del grup, amb l’eixida del fins ara portaveu i màxim responsable, el Sr. Vidal, que faria “mutis pel fórum” i, després de la “pallissa” que va tindre en les passades eleccions municipals, n’ assumiria les responsabilitats. 
 
Però no. Es diu que tots els camins porten a Romà i axí tots els indicis, els “tics” que continua tenint el PP valler, per exemple la manera de relacionar-se i d’informar a la societat vallera on només val la crítica al govern i oposar-se a tot, les formes d’actuar en els plenaris on es comprova qui marca el “tempus” als regidors, les intervencions i que han de dir, quan es veu qui realment exerceix de portaveu i qui ocupa el màxim protagonisme… tot això ens du a pensar, sense por a equivocar-nos, que res ha canviat i Manolo Vidal continua manant i dirigint el partit. 
 
Com vol fer el PP a nivell autonòmic, també a nivell local canviar per a no canviar res.
 
L'Estat de la Qüestió expressa només l'opinió de l'equip de La Cotorra

L'Ajuntament destina 140.485 euros a Xarxa LLibres escolar i en fa el primer pagament

L’Ajuntament de Tavernes efectua el primer pagament del programa Xarxa Llibres que destina 140.485,74 euros que beneficiaran 1.454 xiquets dels centres escolars de Tavernes.

L’Ajuntament de Tavernes, que va decidir adherir-se al Programa Xarxa de Llibres de Text de la Conselleria d'Educació ha fet el primer pagament de 100 euros als alumnes beneficiaris d’esta ajuda.

L’objectiu del programa és proporcionar llibres de text i altres materials curriculars de forma gratuïta als alumnes de centres públics i privats concertats que estan en l’ensenyament obligatori o Formació Professional Bàsica. Així els centres escolars poden crear un banc de llibres perquè els alumnes de cursos posteriors els utilitzen i, alhora, es fomenta entre l’alumnat l’ús responsable del material.

La quantia total que es destinarà als centres escolars de Tavernes és de 140.485,74 euros, i beneficiarà 1.454 xiquets. Cada alumne podrà rebre una quantia màxima de 200 euros.

El segon pagament es realitzarà al juliol, una vegada s’acabe el curs escolar i els centres certifiquen quins són els alumnes que han conservat adequadament els llibres i, per tant, poden ser usats per a anys posteriors. Els estudiants que no hagen fet un bon ús dels llibres i no poden ser utilitzats de nou, no rebran el segon pagament.

El Departament d’Educació i el Departament d’Economia i Hisenda de l’Ajuntament han dut a terme un treball laboriós per tal de poder crear una base de dades que inclou els alumnes que formen part de la xarxa de llibres.

El foc de la corrupció del PP es reavifa amb més llenya: investigat l'exconseller de Justícia

El Jutjat d'Instrucció número 2 de Sagunt (València) ha alçat el secret del sumari de la causa on està investigat (denominació que substitueix a imputat després de la reforma de la Llei d'Enjudiciament Criminal) l'ex delegat de Govern a la Comunitat Valenciana, Serafín Castellano, per suposades irregularitats en la seua etapa com a ex conseller de Justícia de la Generalitat.

La causa investiga un presumpte delicte en contractes públics relacionats amb empreses del sector aeri dedicades a l'extinció d'incendis forestals. En les diligències Castellano va ser detingut al maig de 2015 i va quedar en llibertat, amb mesures cautelars (retirada del passaport i prohibició de l'eixida del territori nacional).

La causa naix d'una denúncia interposada per la Fiscalia Anticorrupció al maig de 2015 per falsedat suposadament, en concursos públics d'àmbit autonòmic, nacional i internacional (Itàlia i Portugal).

Les diligències estan obertes per organització criminal, alteració del preu en concurs públic, falsedat mercantil, prevaricació, suborn, malversació, falsedat en document públic i negociació fraudulenta a funcionari públic.

A més, de l'ex conseller Castellano, la causa se segueix contra un ex alt càrrec de la Generalitat Valenciana i un alt càrrec del Cos de Bombers de la Generalitat de Catalunya. Els dos van ser arrestats el passat 13 de gener en el marc de l'operació policial desenvolupada pel Grup 24 de la UDEF per ordre del jutge instructor.

L'operació policial del 13 de gener es va saldar amb la detenció, per decisió policial, d'una altra vintena de persones i 20 registres en empreses i habitatges, a més de València, a Catalunya, Andalusia, Balears, Extremadura i Madrid.

L'Ajuntament de Tavernes continua els treballs de condicionament de la zona de la Torre de Guaita


L'Ajuntament de Tavernes continua les obres de rehabilitació i posada en valor de la Torre de Guaita (a la platja) i l'entorn. Actualment s'està dotant de mobiliari urbà la zona i es condiciona una zona enjardinada on ens han dit que la previsió es que els més menuts puguen fer pràctiques fins i tot d'horticultura amb la plantació de hortalisses i verdures de la nostra terra.