![]() |
| Passeig Colom. 18 octubre 2007 |
El pluviòmetre que aportava les dades al Centro Zonal de Levante y que estava ubicat al CEIP Sant Miquel portava mesurats més de 300 litres d’eixe dia i l’anterior. El dijous 18 d’octubre del 2007 havia estat plovent tot el dia sobre la Valldigna a bots i barrals i el Vaca presentava un evident perill de desbordament, sobre tot en la zona front al Vergeret, poliesportiu i CEIP Alfàndec.
El riu Vaca va presentar tot el dia un aspecte amenaçador i impressionant, amb un nivell a punt del desbordament per la vesprada, cosa que va fer a partir de les 10 de la nit i ja a les 11 d'eixa nit el desbordament era general i inundava la zona del Vergeret, Poliesportiu i d’ací, seguint el desnivell, per tot el Passeig Colom. L’avinguda de l’aigua afectava garatges, habitatges i el mateix centre escolar Alfàndec.
![]() |
| El Vaca en fer-se fosc |
![]() |
| CEIP Alfàndec - 18 octubre 2007 |

Va haver sort que va deixar de ploure en les capçaleres del Vaca quasi alhora que començava el desbordament, amb la qual cosa una vegada passada la trompada, el nivell de l’aigua va abaixar i sobre les 2 de la matinada del dia 19 deixava d’inundar el casc de Tavernes.


![]() |
|

![]() |
| El problema dels marges del Vaca venia de lluny - Així van quedar el 19 octubre 2007 |
I tot i això, i sabent que pot passar, passen els anys, i segueixen passant, i l’anunciada i promesa millora del Vaca no arriba. I quan tenim un episodi com aquest, mig poble amb l’ai al cor!!!
- Si useu les fotos citeu-ne la procedència. Gràcies






Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada