L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 883
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 25.608

dissabte, 20 de desembre del 2025

Les previsions apunten a un Nadal amb fred i neu en moltes comarques

 

 Meteored, portal especialitzat en la predicció del temps, informa de l'entrada d'una gran massa d'aire siberià extremadament fred que afectarà el sud d'Europa, amb temperatures gèlides i molta neu, inclosa la península ibèrica. 

 L'entrada d'aire gèlid es facilita per les altes pressions que se situaran a les illes britàniques i Escandinàvia, cosa que facilita la circulació de borrasques per latituds més baixes, cas de la península,  i l'arribada de vent de Sibèria. (vore gràfic superior). 

L'arribada del que es coneix com a tren siberià (una gran massa d'aire gèlid procedent d'aquesta regió russa) provocarà un clima amb temperatures extremes en llocs del sud d'Europa com França, Itàlia o Alemanya. 

A la península ibèrica farà molt fred, amb temperatures anormalment baixes, però no tant com a Europa a causa de la presència de borrasques, que deixaran pluja i neus en moltes zones peninsulars. El País Valencià també es veurà afectat per aquesta situació i és molt probable que, fins i tot, registre nevades els pròxims dies en altures a partir dels 600 metres.

 

Situació el dia 24, nit de Nadal

 Possibles pluges i neu, segons comarques, al voltant de Nadal al País Valencià

L'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) anuncia també precipitacions al País Valencià per als pròxims dies i una caiguda del termòmetre. El model europeu de predicció meteorològica assenyala la formació d'una borrasca per als dies de Nadal entre Sardenya i Balears, la qual cosa reforçaria el vent gèlid provinent de l'interior d'Europa, amb un major descens de les temperatures i una major aportació d'humitat en la nostra zona litoral del Mediterrani. I amb més humitat, més probabilitat de pluges.

Si es compleixen els pronòstics del model europeu, la borrasca començaria a mostrar la seua influència en el nostre territori a partir de demà diumenge, amb cels molt nuvolosos amb probabilitat de precipitacions disperses, temperatures en descens i cota de neu que anirà baixant durant el dia des dels 1.400 als 1.100 o fins i tot 900 metres.

El dilluns 22 amb el sorteig extraordinari de la Grossa, la cota de neu se situarà entorn dels 600 metres, i pot deixar nevades en comarques com el Racó d'Ademús, La Regió muntanyenca, Utiel-Requena, Vall d'Aiora-Cofrents i Canal de Navarrés, a més de les serres de la Calderona, Énguera, Negrete i el massís del Caroig. 

Cal esperar encara un poc per poder definir exactament la previsió el Nadal i dies posteriors.