L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.421
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 18.982

dijous, 14 d’agost del 2025

Avís d'AEMET: Calor, calor i calor en el cap de setmana més dur i alerta taronja en amples zones (Valldigna inclosa) del País Valencià


 L'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) ha publicat un avís amb informació del que ens espera aquest cap de setmana al País Valencià: la situació el divendres, dissabte i diumenge "serà molt adversa" i destaca l'impacte que pot tindre en la salut.

Ens referirem especialment al que vaticina en la nostra geografia: temperatures "rècord" de més de 40 °C a l'ombra. Les zones més castigades per les altes temperatures seran, el prelitoral de València i la zona sud d'Alacant. El Centre de Coordinació d'Emergències valencià també ha emés un avís especial "a causa de la persistència de temperatures extremes i al risc màxim d'incendis forestals".

 
Alerta taronja en tot el litoral

 

 AEMET manté activada per a avui dijous l'alerta groga per altes temperatures, i canviarà a taronja (perill important) el divendres, inici del pont d'agost. Eixe dia, 15 d'agost, s'activarà la situació d'emergència climàtica davant la intensa calor que s'espera, amb temperatures de més de 39 °C a l'ombra, sobretot en el prelitoral. Les zones més colpejades per la calor serà la Ribera Alta, on s'esperen temperatures de més de 43 °C a l'ombra aquest pròxim cap de setmana.


El dissabte 16 d'agost, continua l'alerta taronja en les zones centrals del País Valencià, el mercuri no baixarà dels 42 °C en tota la zona, en el que s'anuncia com la jornada més càlida de l'estiu i aconseguirà fins i tot els 43 °C a l'ombra en llocs com Xàtiva, que estarà en fira. 

El diumenge els valors descendiran tímidament fins als 41 °C a Xàtiva, capital de la Costera, mentre que a Alzira, capital de la Ribera Alta,  deixaran arrere la marca dels 40 graus segons la previsió d'AEMET.

La bona notícia és que el dilluns començarà per fi el descens tèrmic per l'oest  de la Península Ibèrica gràcies a la progressiva entrada d'una massa aïre més fresc des de l'Atlàntic i a l'augment de la inestabilitat atmosfèrica. Aquest alleujament del calor s'estendrà durant els dies següents a tota la geografia espanyola donant lloc a temperatures més pròpies d'aquestes dates i finalitzant així, probablement, aquesta onada de calor.