L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR:1.717
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 33.776

dimecres, 8 de novembre del 2023

No, Tavernes no és cap caos, per molt que ho diga el PP, que no presenta cap alternativa per vianalitzar el casc urbà


No. Tavernes no es un "verdadero caos" per molt que ho diga el PP i la seua portaveu, Eva Palomares, i "Las Provincias" li faça de ressonància i altaveu de les seues manifestacions. Tavernes té els mateixos problemes en el centre històric que tenen centenars de ciutats en tot l'estat espanyol i en tota Europa: un centre històric desenvolupat a partir del segle XV i fins primeries del segle XX amb carrers estrets, tortuosos i inicialment sense voreres i pensat només per al transit d'algun carruatge i vianants. I no hi ha més. Amb tots els problemes i avantatges que això representa.

La mateixa portaveu ho reconeix i diu en el diari : "Son vías estrechas que no están preparadas para el paso de camiones y otros vehículos de grandes dimensiones". Val. I si no estan preparats els carrers per a un determinat tipus de vehicles, per què passen? Per què el PP vol obrir el pas als vehicles per eixa zona? El que cal serà prohibir el pas per zones històriques i sense condicions a vehicles grans, perquè quan eixos carrers s'edificaren fa segles no ningú es pensaria que arribaren a existir i, a més, moguts per uns motors de ferro i gasolina o gas-oil, desconeguts aleshores. 

 

 

 

El PP oblida, i també molts conductors- que no en fan cas de les indicacions- que al carrer Major des de l'antic Bar Madrid fins el carrer Carnisseria hi ha  3 senyals on es diu clarament que el carrer té prohibit el pas de vehicles de més de 7 metres de llargs.

Sobre aquesta problemàtica, després del ple de dilluns, hem parlat amb el regidor Josep Llàcer, de Compromís, responsable d'Urbanisme i de Seguretat Ciutadana en les últimes legislatures, i ens ha remarcat que "prèviament al tall de trànsit de la Plaça i reordenació de diversos carrers del centre, van haver múltiples reunions i estudis de la Taula de Mobilitat on participaren els partits polítics (inclòs el PP), associacions, també comerciants de la plaça i voltants, i veïns". Tot clar, igual la portaveu del PP no ho sap, no era regidora, i ara assabentar-se de tot el referent a la Taula de Mobilitat li és massa complicat.

 


El regidor Llacer opinava que a hores d'ara "el pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) sembla ser un gran desconegut de molts regidors, que desconeixen el procés de vianalització de la plaça Major iniciat el 2012 i que arreplegava tots els treballs i estudis, assessoraments, enquestes i  participació ciutadanes després de celebrar 31 reunions de mobilitat sobre problemàtica de Tavernes". 

El regidor ha assenyalat que "el PP sempre diu que els veïns estan en contra, però això no és cert. Hi ha alguns veïns del centre que estan en contra, però la plaça no pertany només als que viuen allí, la plaça i el centre és de tot el poble i entre tots hem de decidir què fem. I el PP ha de saber i no oblidar que hi ha molta gent a favor que s'amplien les zones de vianants i sobre tot, que es prioritze a les persones sobre els vehicles"

El treball del PMUS va ser un treball molt complet i molt valorat fora de Tavernes, premiat  per la fundació CONAMA pel procés de participació ciutadana que havia suposat. “Hem aplicat un PMUS premiat per la participació ciutadana que va implicar i d'acord amb el pla Placemaking Week 2019, on gaudirem de la participació de 30 arquitectes i especialistes en el Braç Treballador que aportaren idees i solucions per avançar en un nou concepte de ciutats” indicava Llàcer. 

 

El regidor de Compromís ens ha recordat que el govern de Compromís a l’Ajuntament sempre ha treballat “en un nou concepte de ciutat més moderna, pensant en el futur, cap a la sostenibilitat,  seguint les idees europees i mundials que donen prioritat al vianant per a canviar a hàbits més saludables”.

Potser el que caldria es saber quina és la proposta del PP com a alternativa al PMUS, però alternativa general de ciutat no de canviar el transit per la Plaça Major i alguns carrers i quines propostes tenen per millorar la vida dels ciutadans i la sostenibilitat del transport a Tavernes, però si han de fer una proposta seguint el model que està imposant el govern PP-VOX de València ciutat... val més que ho deixen estar.