L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 982
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:13.305

divendres, 4 de desembre del 2020

El programa "Un paraigua de vida per a la gent gran" es converteix en un punt de trobada intergeneracional

 


La Regidoria de Serveis Socials de Tavernes du a cap accions relacionades amb el programa "Un paraigua de vida per a la gent gran", amb un conjunt d’activitats dirigides a les persones majors de 60 anys del municipi. El programa d’acompanyament i envelliment actiu de forma segura es recolza amb sessions de digitalització i familiarització amb les noves tecnologies per poder treballar en línia.

El desenvolupament del programa a través d’una plataforma digital ha comptat amb la col·laboració de l’alumnat del Cicle Formatiu d’Informàtica de l’IES Jaume II el Just, el qual ha adaptat un espai web on centralitzar els tallers, activitats o sessions que es realitzen, i, a més, cadascun d’ells ha apadrinat una persona major per a acompanyar-la durant el procés d’aprenentatge de l’ús del portal web.
 
 

 
Aquesta  part inicial del projecte ha estat coordinada pel cap d’estudis de Cicles Formatius de l’institut, Vicent Selfa, qui ha dirigit el treball en xarxa entre els participants en el programa i l’alumnat.
 
La regidora de Serveis Socials, Noèlia Alberola, i la regidora d’Educació i directora de l’IES Jaume II el Just, Anna Bellver, han assistit a una de les sessions de tutorització per veure el seu funcionament. 
 
 
 
 
Noèlia Alberola ha valorat positivament “la participació de l’alumnat de l’IES Jaume II el Just en el projecte, perquè alhora que aprenen de forma pràctica també transmeten el seu coneixement a les persones majors per tal que s’endinsen amb èxit en el món de les noves tecnologies i puguen participar en este engrescador projecte per a mantindre el cos actiu i socialitzar de forma segura. Es tracta d’un projecte engrescador i intergeneracional, on el jovent i la gent gran treballen conjuntament”.

"Un paraigua de vida per a la gent gran" naix amb l’objectiu de fomentar un estil de vida saludable, un envelliment actiu i pal·liar els efectes de la pandèmia en la gent gran. Altra vessant fonamental del projecte és l’acompanyament presencial i telefònic que realitza Creu Roja Tavernes a les persones majors, dins del qual està previst el repartiment de  queviures en cas d’un nou confinament.

 

L'Ajuntament repara el camí de l'Hort del Molí


L’Ajuntament de Tavernes ha reparat les voreres del camí de l’Hort del Molí que s’havien descarnat a causa del trànsit de cotxes i camions i també per l’erosió provocada per les fortes pluges. L’actuació reforça les zones més danyades i eixampla el camí asfaltat per a evitar possibles accidents de trànsit.

 

El regidor d’Agricultura, Emili Enguix, ha assenyalat al respecte que “hem iniciat les actuacions de millora de les vies rurals i hem començat pel camí de l’Hort del Molí pel seu deteriorament, i progressivament actuarem en la resta de camins amb necessitats de reparació o millora seguint la planificació plantejada a l’últim Consell Agrari”.

 


Per a la pròxima setmana està previst que comence l’asfaltatge del camí de les Llenques i el travesser del camí d’Herrera.



dijous, 3 de desembre del 2020

DIA 3 DE DESEMBRE: Registrem 1722 nous casos, 13 defuncions i 53 nous brots

 


El País Valencià ha registrat 1.722 nous casos de coronavirus que situen la xifra total de positius en 106.698 persones. Des de l'última actualització, s'han registrat 1.893 altes a pacients amb coronavirus.
 

Ara mateix tenim 13.364 casos actius, amb 1.227 persones ingressades i s'han registrat 13 defuncions per coronavirus des de l'última actualització, per la qual cosa el total de defuncions és de 2.448 persones.

Hem sumat també un total de 53 brots, que expliquem al final

ACTUALITZACIÓ DE DADES 03 DE DESEMBRE


📌 1.722 NOUS casos positius PCR:

- 143 a la província de Castelló
- 520 a la província d'Alacant
- 1.059 a la província de València

📌  Total casos confirmats per PCR: 106.698

📌  1.227 persones ingressades en data d'avui:
-  120 a la província de Castelló, 21 pacients en UCI
-  381 a la província d'Alacant, d'aqueixos 94 en l'UCI
-  726 a la província de València, d'aqueixos 150 en UCI

📌   ALTES: 1.893

- 182 a la província de Castelló
- 603 a la província d'Alacant
- 1.107 a la província de València


📌 DEFUNCIONS: 13

- 4  a la província d'Alacant
- 9 a la província de València

🔖 Total PCR + Test Ràpids realitzats: 1.780.096

dels quals 1.616.811 PCR i 163.285 test ràpid.


📌 RESIDÈNCIES 

- 83 residències de majors
- 18 centres de diversitat funcional
- 4 centres de menors

- Residents nous positius: 67
- Persones treballadores nous positius: 13
- Residents morts: 3


Nous brots: 53 (10 a la província d'Alacant; 4 a Castelló i 39 a València)

· València: 12 casos. Origen social
· Museros: 4 casos. Origen social
· València: 3 casos. Origen social
· Elx: 5 casos. Origen social
· València: 5 casos. Origen social
· Elx: 3 casos. Origen social
· Catarroja: 4 casos. Origen social
· València: 3 casos. Origen social
· Elx: 4 casos. Àmbit educatiu
· Elx: 7 casos. Origen social
· Aspe: 3 casos. Origen social
· València: 8 casos. Origen laboral
· Mislata: 9 casos. Origen social
· Alacant: 6 casos. Àmbit educatiu
· Aldaia: 13 casos. Origen social
· Vinaròs: 3 casos. Origen laboral
· València: 5 casos. Origen social
· Paterna: 12 casos. Origen laboral
· València: 6 casos. Origen social
· València: 4 casos. Origen social
· Puçol: 3 casos. Origen social
· València: 3 casos. Origen laboral
· La Pobla de Vallbona: 3 casos. Origen social
· Elx: 7 casos. Origen social
· Requena: 3 casos. Origen social
· Alacant: 5 casos. Àmbit educatiu
· Utiel: 6 casos. Origen social
· València: 3 casos. Origen laboral
· València: 8 casos. Àmbit educatiu
· València: 4 casos. Origen social
· Castelló de la Plana: 3 casos. Origen laboral
· Elx: 6 casos. Origen social
· Elx: 6 casos. Origen laboral
· Rocafort: 5 casos. Origen social
· Vila-real: 6 casos. Origen social
· València: 4 casos. Origen social
· Rafelbunyol: 3 casos. Origen social
· La Pobla de Vallbona: 3 casos. Origen laboral
· València: 3 casos. Origen laboral
· Castelló de la Plana: 3 casos. Origen laboral
· València: 6 casos. Àmbit educatiu
· València: 5 casos. Origen social
· València: 3 casos. Origen laboral
· Corbera: 4 casos. Origen social
· Alberic: 3 casos. Origen social
· València: 5 casos. Origen social
· València: 5 casos. Origen social
· València: 4 casos. Origen social
· València: 3 casos. Origen social
· València: 6 casos. Origen social
· Burjassot: 5 casos. Origen social
· Rafelbunyol: 3 casos. Origen laboral
· València: 6 casos. Origen social

L'Ajuntament haurà d'indemnitzar cinc veïns que s'han oposat a l'ocupació dels terrenys del vial perimetral

 

La sala nº 1 del Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia valencià ha ratificat una sentència anterior i continua considerant com a nul, per un defecte de forma, el procediment seguit per l’Ajuntament a l’hora d’adquirir els terrenys del vial perimetral de la platja. El tribunal considera que es va superar el termini de tres mesos per resoldre l’expedient.

La sentència no és ferma i admet recurs al Suprem, cosa que l’Ajuntament ha dit que farà. Realment aquesta nova sentència no canvia res l'anterior, només confirma el defecte de forma, i ho deixa tot en el mateix punt que hi havia a l'any 2019. La sentència mai no diu que l’Ajuntament va fer malament les obres i el projecte, solament confirma que va tardar més de tres mesos en resoldre l’expedient, l'argument dels cinc veïns que han recorregut l’expedient d’ocupació de terres. Per tant, estem davant d'un defecte de forma i la sentència no entra en el fons de l’assumpte.

El tribunal Contenciós Administratiu va afirmar en primera sentència, que no es modifica ara sinó es ratifica, que la nul·litat de forma no afecta per a res a les obres que va considerar d’interés general i contemplades en el PGOU del 2004. 

Sobre el termini de tres mesos

L'Ajuntament sempre ha argumentat que tres mesos és un termini molt curt per resoldre un expedient tan complex i complet, i recorda que només amb el temps de notificació a cada propietari i els 2 mesos que tenen per presentar una contraoferta, es tarda ja els tres mesos. Alguns terrenys estaven en mans de bancs, amb comprador que es desconeix perquè no s’han fet documents de compres i hi ha falta de dades en el registre de la propietat.

L’Ajuntament considera que hi ha jurisprudència que avala la postura municipal de poder allargar els terminis de l’expedient, en casos com aquest que la tramitació en tres mesos és impossible. Els juristes i tècnics municipals avalen la tramitació de l’expedient en base a aquesta jurisprudència i en les al·legacions van indicar que es va tardar més  perquè l’Ajuntament va actuar amb totes les garanties:  es va garantir que tots els propietaris tingueren coneixement l’expedient, pogueren presentar al·legacions i que hi haguera temps d’estudiar-les i resoldre-les.

 L'obra és d'interés general i està contemplada en el PGOU de Tavernes

Els propietaris que han acudit a la justícia van demanar al jutge que paralitzara l’obra, i això el jutge no ho va atendre perquè el vial perimetral és una obra d’interés general i està contemplat dins del PGOU de Tavernes.

També indica la sentencia indica que l’actuació de l’Ajuntament en ocupar els terrenys és indemnitzable, amb la qual cosa al final serà una qüestió dels diners que l'Ajuntament pague pels terrenys ocupats. 

La indemnització en diners a rebre per aquests cinc propietaris serà segurament la justícia qui ho determine. L’Ajuntament els va oferir el reconeixement al dret urbanístic dels terrenys, que seria efectiu quan s’urbanitzara el sector, cosa que aquests cinc propietaris no acceptaren i recorregueren l'expedient. 

Ara l'Ajuntament haurà de pagar pels terrenys, però hem de recordar que ara el terreny és rústic i s’haurà de pagar com a rústic. Si el Tribunal Suprem no accepta les al·legacions en cassació de l’Ajuntament caldrà valorar en base a: 1) El terrenys és rústic i no té  cap programa urbanitzador ni agent urbanitzador 2) Els terrenys són rústics legalment perquè  no s’ha executat ni està programada cap actuació urbanística 3)  Si són rústics, el valor d’expropiació serà com a terreny rústic no urbà. Actualment els terrenys paguen l’IBI com a terra rústica i com a tal cobraran.

L’Ajuntament sempre ha dit que pagar com a rústica perjudicava els veïns, que perdien la possibilitat de futur de disposar d'una parcel·la edificable quan hi haja el pla urbanitzador. La decisió d’acceptar o no la proposta de l'Ajuntament l'havien de prendre dels propietaris, i només cinc del total de la urbanització van decidir no acceptar i van al·legar contra el procés.

L'Ajuntament va informar als propietaris que era més beneficiés posseir el reconeixement al dret urbanístic, cosa que estava escrita i firmada davant el registre de la propietat.

Pillada Nº 2 en la desinformació i l'engany al poble: els locals de la Policia Local

 El govern de Compromís ha millorat la Policia Local, amb un nou local per als serveis i oficines, amb espai per vehicles propis i per als retirats de la via pública. Una bona gestió es mire per on es mire.  El PP del 2011 al 2020 com a oposició, només ha presentat com a única proposta per a la Policia Local que els agents fitxen. Va ser en el ple del passat més de gener.

Parlem de costos? La portaveu del PP amaga, no explica que el seu partit pagava un lloguer per al dipòsit de vehicles en el Massalari. La bona gestió de Compromís va destinar eixos mateixos diners a pagar el nou local de la Policia Local i el diposit de vehicles annex. O siga com les ofertes dels supermercats 2 x1. Amb l'avantatge per als veïns que no s'han de desplaçar al Massalari per arreplegar el vehicle si els retira i s'ha guanyat espai per als serveis municipals. Ja veu, senyora portaveu, la bona gestió porta això: amb els  mateixos diners que el seu partit gastava, un doble rendiment, del 200%: nou i millor local i dipòsit de vehicles. Explique-ho als seus lectors.

Locals de la Policia Local
 

És veritat que el local és de lloguer, adjudicat amb concurs públic d’ofertes,  en va tindre quatre com ací vam publicar. Amb els mateixos diners, un local i millor dipòsit. Recordem la història. L’octubre del 2013 es van presentar les ofertes, i després en el ple de febrer del 2014 i amb el vot en contra del PP s’aprovava la partida per  condicionar el nou local.  El ple de març del 2014, i de nou amb el vot en contra del PP, va aprovar 120.00 euros per a dotació del local.  El PP com sempre en negatiu i en contra de totes les inversions a Tavernes.

Va haver un concurs públic, es va aprovar la despesa en plenari, van haver notes de premsa, sobre el lloguer, es contempla en els pressupostos municipals... Davant d’això ¿algú pot creure's l'afirmació de la portaveu del PP de que Compromís havia dit que el nou local no li costava RES al poble? D'on s’ha tret això la portaveu del PP? Més mentires? De nou ens trobem amb l’engany i desinformació al poble. Vosté cobra 800/900 euros un mes d'activitat  normal (ple, comissions...) ¿per a aquestes actuacions negatives o per a coses més profitoses per a Tavernes?

Entrada fa uns dies de 20 nous agents de la Policia Local

 

Compromís ha millorat l’atenció i la seguretat del ciutadà. Fa unes setmanes 20 agents més. I el PP que ha fet? Potser si es preocupara de fer propostes raonades i argumentades... Perquè ¿quina  proposta té el PP per a un nou local, amb oficines i espai per a vehicles de la Policia Local i de dipòsit i deixar el lloguer?  Només li coneixem missatges en negatiu. ¿Quin lloc té  pensat per construir les noves dependències i serveis de la Policia Local i el dipòsit de vehicles? Ja té l’estudi econòmic de viabilitat per saber d’on traure els diners?

Mai fa res en benefici de Tavernes. Tot sempre crítiques, amagar les coses positives i deixar Tavernes a l’altura del betum. Llàstima de 800/900 euros que li paguem al mes dels nostres impostos per no traure res de profit!!!