L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 982
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:13.305

diumenge, 6 d’octubre del 2013

El Club de Patinatge es presenta a Tavernes


El Club de Patinatge de Tavernes es va presentar ahir en un acte que va tindre lloc en el pavelló d’usos múltiples i que va comptar amb la presència de l’alcalde, Jordi Joan, i del president de la Federació Valenciana Eloy Ramil Enríquez. 


L’acte va comptar amb la presencia dels clubs d’Oliva, Aldaia i Torrent, així com dels components del club de la localitat que van eixir i la pista i feren les evolucions disfressats.

L’alcalde Jordi Joan i el president de la Federació Eloy Ramil, dirigiren unes paraules al nombrós públic que va assistir a la presentació, on a més d’animar als components i responsables del club davant aquest camí que ara s’enceta, l’alcalde va recordar que estan acostumats a acudir a molts actes esportius, però el d’ahir era molt significatiu perquè no es va tots els dies a l’acte del naixement d’un nou club, com es el de Patinatge de Tavernes.

L’Ajuntament havia disposat d’una tanca per protegir les patinadores de balonades i en breu, segons es va comentar, hi haurà instal·lada una xarxa així com protecció a les columnes del pavelló multiusos.
-

La falla Prado organitza un festa flamenca



La falla Prado va celebrar ahir la seua “festa flamenca” amb una bona participació de gent, unes 500 persones. Una nova iniciativa d’una jove comissió on la bona música, el bon ambient, el bon menjar i la millor companyia no va faltar, sobretot d'una amplia varietat de tapes que han satisfets als diferents paladars. 

La festa, enfocada al més pur estil flamenc, va ser amenitzada pel grup "Cambalache", i els assistents van poder ballar al ritme de "buleries” i altres ritmes flamencs.

dissabte, 5 d’octubre del 2013

Primera derrota en el Municipal: UD Tavernes 1 - Massanassa CF 2



No ha pogut ser. El Tavernes ha estat derrotat per un Massanassa que ha sabut jugar millor la segona part, però potser perquè ha estat el Tavernes qui s’ha esborrat del partit.

Els rogets han fet una primera part bona, dominant el rival i aconseguint Víctor un gol que avançava els locals. I en la segona, després d’haver tingut oportunitats per a fer el 2-0, hem passat el 1-2, en una segona part totalment per oblidar i on l’equip valler ha estat una ombra de si mateix.

Un resultat que fa que el Tavernes perda la imbatibilitat en el seu camp, i que ve a demostrar allò que poguerem notar el passat diumenge en el camp del Carcaixent: la irregularitat del joc i la necessitat d’estar més concentrat.

El Massanassa, que anava per darrere en la classificació, ha demostrat tindre una bona plantilla i amb la victòria d’avui té els mateixos 10 punts que nosaltres.
-

Les polítiques d’ocupació dels governs del PP en l’Estat i la Comunitat continuen incrementant les xifres de l’atur.



El nombre d'aturats al nostre territori va pujar en 229 persones i arriba als 573.715 desocupats, segons ha informat el Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social. A Espanya, la desocupació va créixer en 25.572 persones, amb la qual cosa el nombre d'aturats puja fins als 4.724.355 aturats.

Dels 573.715 aturats valencians , 279.407 són homes i 294.308 dones, dels quals 50.264 són menors de 35 anys, 26.871 xics i 23.393 xiques. Cal dir que en les comarques valencianes es van realitzar un total de 119.981contractacions en el mes de setembre d'ells, i una mostra del fracàs de les polítiques d’ocupació del PP ho demostrarien les xifres: 10.248 van ser indefinits i els 109.733 restants temporals, i havent moltes contractacions només per treballs a hores.

Setembre ha sigut un mes dolent a la Safor ja que 657 persones s'han apuntat a les llistes de l'INEM. Aquesta quantia eleva la xifra a un total de 20.080 aturats, dels quals 9.928 són dones i 10.152 homes.

Gandia augmenta l'atur en 423 persones i situa el total en 9.470. Oliva també puja la seua taxa d'atur en 43 persones i arriba als 2.914 aturats, mentre que Tavernes puja 102 aturats més al setembre i té 2.187 demandants d'ocupació.

Per sectors, el de serveis arriba a les 14.454 persones aturades; la construcció a 2.345; el sector industrial compta amb 2.002 demandants d'ocupació; mentre que l'agrícola aconsegueix els 770 aturats. 

-

El Centre Excursionista de Tavernes (CETV) organitza enguany el Campionat Autonòmic d'Escalada de Dificultat de la Federació d'Esports de Muntanya i Escalada valenciana.



La competició se celebra avui al rocòdrom municipal instal·lat al poliesportiu. Els participants poden realitzar les inscripcions en el mateix recinte a partir de les 8:00 i fins les 9:45 h, a bé a través del correu electrònic correu@centreexcursionista.com i també a les botigues d'esports de muntanya Nunatak a Alzira i Vents de Muntanya a València.

L’horari previst és a les 10:00 l'inici de les proves eliminatòries i a partir de les 17:00 se celebraran les rondes finals. El lliurament de trofeus està previst per a les 19:00 h.

A més de les proves en les diferents categories - absoluta, sub18 i sub16 tant femenines com masculines – enguany el CETV té previst organitzar activitats complementàries com matalassos per a menuts, tirolina, campionat de Slackline i la visita d'altres promotors d'esports extrems com Red Bull.

Serà el segon any que el club organitza un campionat d'escalada de dificultat, però el primer a nivell de les terres valencianes i espera aconseguir una gran afluència de públic i simpatitzants i ajudar a que aquest tipus d’esports, pràcticament desconeguts, deixen de ser-ho i siguen una alternativa esportiva real per als joves.

Aprofitant l'afluència de gent, el CETV ha iniciat una campanya de recollida de material d'escalada, per a l'ONG Anidan, que a més de portar cultura, salut i esperança a Kenya, enguany tenen la il·lusió de muntar un rocòdrom a les instal·lacions per als menuts. 

El dia de la competició, al rocòdrom disposarem d'un contenidor on aquel que vulga podrà dipositar el material que crega útil: botes, cascs, llanternes, peus de gat, sabatilles, pantalons ....

divendres, 4 d’octubre del 2013

Una mes del govern valencià del PP: ara deixa sense comptabilitzar milers d’ajudes no pagades d’habitatges





Compromís ha denunciat avui que el govern del PP ha deixat fora de la comptabilitat oficial milers d’ajudes per a l’accés a l’Habitatge, tot per voler  maquillar les xifres oficials de dèficit. La documentació del Consell indica que les ajudes del Pla d’Habitatge 2009-2012 impagades es troben “Pendents de Comptabilització”, i com a conseqüència  no existeix cap partida pressupostària per al pagament de les ajudes concedides.

 Compromís ha qualificat “d’ escàndol que la Generalitat estiga guardant en els calaixos les ajudes de l’habitatge impagades des de fa més de quatre anys. Estan intentant maquillar de forma artificial les xifres del dèficit a costa de milers de famílies que únicament volen cobrar allò que la Generalitat es va comprometre a pagar”

Compromís ha recordat que "la llei General de Subvencions estableix que les ajudes es comptabilitzaran una vegada són concedides perquè compten amb una reserva de crèdit en el pressupost i així hi ha una major garantia per a cobrar-les o reclamar-les davant la justícia".

Compromís ha hagut d’esperar més d’UN ANY després de la sol·licitud de la documentació realitzada el 3 de maig de 2012. La consellera responsable d’Habitatge, Isabel Bonig, havia al·legat problemes tècnics que impedien a la coalició revisar els expedients de les milers d’ajudes impagades des de fa anys. El Grup Parlamentari Compromís demanarà la compareixença de la consellera Bonig en Les Corts per a explicar la nefasta gestió d’aquestes ajudes.

Però, senyors de Compromís: ¿vostés que esperaven després d’aquesta gestió tan ruïnosa?  Ara comprendran, i comprenem els valencians, les poques ganes que tenia el govern del PP de mostrar la documentació... ¡¡¡ si s’ha estat enganyant a milers de famílies actuant al marge de la llei de subvencions!!!.
-