L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 982
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:13.305

dilluns, 27 d’abril del 2026

El CETV organitza la pujada a les Creus el dia 1 de maig


El Centre Excursionista organitza per al pròxim divendres, 1 de maig, la tradicional pujada a Les Creus, una activitat que va instaurar el retor de Tavernes,  Ricardo Maria Carles, en la década de 1950-1960, i ell mateix s'encarregava de fer una missa en l'alt de les Creus.

En passar a ser bisbe a Tortosa, va ser el grup de muntanya DYA (Dios y Audacia) qui va seguir organitzant el dia 1 de maig, fins l'any 1972, quan en febrer es va fundar el Centre Excursionista de Tavernes de la Valldigna, amb membres del club DYA i del moviment Júnior del Patronat.

Des d'aquells moments i fins l'actualitat, i només amb l'obligat parèntesi de dos anys per la pandèmia de la covid el CETV s'ha fet càrrec de l'organització.

L'eixida organitzada és a les 8'30 h des de la placa l'Església i es passarà per les Fontetes de Cantus, fins l'alt de Les Creus, encara que ara ja no es fa la missa. El dinar serà a la Sangonera. La baixada és per la senda dels Amoladors fins a la seu del CETV on hi haurà una xocolatada per als participants.

La pujada a les Creus permet albirar una gran part de les comarques centrals del País Valencià i un ample tram de costa entre Denia i València i si, l'oratge és clar i ho permet, distingir al lluny l'illa d'Eivissa, sense oblidar el gaudi d'admirar la Valldigna i els seus paisatges.