L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.143
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 25.301

divendres, 30 de maig del 2025

Quatre muntanyers vallers inicien dimecres un gran repte esportiu: l'escalada a cims de més de 5.000 metres a la serralada andina de Bolívia.

 

Un grup de 4 muntanyers vallers, dels quals hi ha dos del Centre Excursionista (Juan Camarena i Dionís Borrás) i altres dos del Grup de Muntanya la Valldigna (Paco Sales i Juan Enrique Nacher) viatgen el pròxim dimecres, dia 04 de juny, als Andes Bolivians on tenen la intenció d'assolir diversos cims de la serralada andina boliviana.

L'objectiu primer dels muntanyers vallers és el cim de “Las tres Marías”, una muntanya inexplorada de quasi 5.500 m. d'altitud, ubicada a la Serralada Real Boliviana, i que presenta tres cims: Cim de l'Est, de 5420 metres; el Cim Central de 5380 metres i el Cim Nord-est  de 5370 metros.

 

 

Els components de l'expedició es troben molt il·lusionats i asseguren que, si les forces acompanyen, intentaran fer el cim del Huayana Potosí de 6.088 m. Aquesta muntanya es troba al departament de La Paz, i només a 25 km de la ciutat.  El seu nom en idioma natiu aimara significa "Puig Jove" (Huayna: jove; Potosí: puig) i és un massís que conjuga la roca, amb el gel i la neu. L'escalfament global ha fet retrocedir les glaceres, però el seu esquerdament i parets més verticals, fan que la seua conquesta siga més tècnica i dificultosa. 

Cal dir que és la primera vegada que els dos clubs excursionistes de Tavernes efectuen una expedició conjunta d'aquesta envergadura. Els quatre muntanyers són conscients de la dificultat que comporta un repte tan ambiciós com aquest, sobretot per la veterania dels participants, però alhora és una activitat molt il·lusionant per als quatre que arriba després de més de 40 anys escalant muntanyes als Pirineus, els Alps, al Marroc i altres expedicions a Amèrica del Sud, entre altres.