L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 982
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:13.305

dimecres, 3 de febrer del 2016

L'ESTAT DE LA QÜESTIÓ: De línies roges...


Cal pensar que els quatre diputats de Compromís hauran de ser consultats pel socialista Pedro Sánchez en la recerca de suports a la seua investidura. Compromís, que va decidir no integrar-se en Podemos i va passar al Grup Mixt, estudia les condicions per a recolzar un govern liderat pel PSOE.

I es manegen línies roges a ca Compromís, exigències mínimes per a donar llum verda perquè Sánchez puga ser el pròxim president del Govern.

Una d'elles és la reforma del sistema de finançament i que es reconega el deute històric derivat del infrafinançament patit pels valencians/es amb els governs del PSOE i del PP des de fa més d'una dècada. Al seu costat, l'eliminació dels interessos del Fons de Liquiditat Autonòmic (FLA), nom que reben els préstecs estatals.

Un altre punt important són les infraestructures ferroviàries a més de l'aposta clara pel Corredor Mediterrani i l'impuls als quatre eixos de l'anomenat tren de la costa. I en aqueix context es troba la petició de les obres del Parc Central de València, túnel passant inclòs i l'alliberament definitiu de l'AP-7. Com es veu, alguns problemes són de fa anys i l'últim govern del PP no els ha atès.

Compromís exigirà – i no serà l'únic partit que ho faça, segur – en l'eliminació de la reforma de la llei de règim local aprovada pel PP en la passada legislatura amb els seus propis vots i sense cap consens. Aqueixa mesura ha de ser també recolzada pel PSOE dins del compromís que es va prendre amb Compromís, IU, CiU, CC, CHA, ICV per a derogar-la si no governava el PP.

Compromís, un partit municipalista, ha subratllat sobre aquest tema que molts ajuntaments valencians estan "bloquejats" per aqueixa llei i sense possibilitat de "accedir a ajudes europees, ni contractar ni elaborar projectes".
 
També hi ha algunes modificacions puntuals sobre la Llei de Costes i l’exigència que el govern retire el recurs d’inconstitucionalitat sobre el Dret Civil Valencià.

Compromís es planteja sol·licitar algunes competències en ferrocarrils, carreteres i polítiques actives d’ocupació, però això ja es diu que només serà possible si hi ha finançament per eixes competències.
.

Són línies roges diuen, però en realitat són exigències de lògica atés que son prioritàries - finançament, infraestructures, inversions iguals com a mínim a la mitjana espanyola - per als valencians i valencianes després d'anys d'estar al furgó de cua, amb el govern de Rajoy, però no ho oblidem, també amb l'anterior socialista de Zapatero.

dimarts, 2 de febrer del 2016

Demà dimecres dia 3 de febrer sessió del Tercer Cicle d'Economia i Territori


Demà dimecres, dia 3 de febrer, hi ha la quarta sessió del Tercer Cicle Economia i Territori a Tavernes a càrrec de Gersón Beltrán que desenvoluparà el tema “Geomarketing” o “com promocionar el teu negoci per internet”.


L’acte es farà entre les 10 i les 12 hores en el Braç Treballador. 


Gersón Beltrán és llicenciat en Geografia i Postgrau en Anàlisis Geogràfic Regional per la Universitat de València, Sistemes d’ Informació Geogràfica per la Universitat de Girona i Turisme Cultural per la Fundació Cañada Blanch. Ha estat president de la Delegació Valenciana del Col·legi de Geògrafs durant 5 anys.


Autor del llibre “Geolocalización y Redes Sociales: un mundo social, local y móvil” en l'actualitat combina la tasca com a docent amb la professional.

Publicat originalment el dia 30 de gener

Tècnics de Medi Ambient duran a cap un estudi geotècnic dels camins tallats en el terme


Tècnics de Medi Ambient visitaran Tavernes al llarg de la setmana que ve per dur a cap un estudi geotècnic dels camins del terme que estan tallats per les solsides del riu Vaca.

El regidor d'Agricultura, Javi Escrihuela, ha assenyalat que l'objectiu de l'estudi és conèixer amb exactitud quin és l’estat en què es troba el subsòl dels camins, per poder saber quina mesura concreta cal prendre a l'hora de preparar uns projectes de reparació. En els treballs s’utilitzaran unes màquines que faran les perforacions pertinents i una vegada fet l’estudi, es redactarà l'expedient que els tècnics duran a la Confederació.


Com ací en La Cotorra hem informat en altres ocasions i ho podeu llegir


es tracta dels camins de la Séquia de la Bova i adjacents i els de la zona del Tancat, tots ells fets fets malbé per les solsides dels murs del Vaca, que provoca clavills en els camins. Com a conseqüència els camins s’estan afonant i a pesar de les reunions i peticions que s'han fet amb la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, responsable de les reparacions i del manteniment del riu Vaca, que sempre té com a resposta que no se’n fa càrrec perquè no disposa de diners.

Davant aquesta situació, el regidor d’Agricultura, Javi Escrihuela, i la regidora d’Obres Públiques, Llum Sansaloni, s'entrevistaran amb el diputat de Medi Ambient, Josep Vicent Bort, el passat mes de novembre, per sol·licitar el seu ajut i col·laboració en la sol·licitud de les obres a executar.

Així doncs, la Diputació, la Conselleria i l’Ajuntament de Tavernes conjuntament duran l’expedient al Ministeri d’Agricultura (de qui depen Confederació) perquè es faça càrrec de les reparacions necessàries en els camins de la Séquia de la Bova i de la zona del Tancat.


L'ESTAT DE LA QÜESTIÖ: El PP, la mota de pols i la biga


No sabem si riure o plorar però pensem que esdeveniments com aquest que contem cauen ja en la riota més vulgar. 
I un advertiment previ per si algú encara no ho sap: Hi ha un grup municipal a l’Ajuntament de Tavernes que es diu Grup Popular. I per ara cap regidor, al contrari del que passa a València ciutat, està “investigat” per a res. 

Volem dir amb açò que poden fer la seua tasca: acostar-se a l’edifici consistorial, preguntar, anar a parlar amb els tècnics, etc i etc. o fins i tot fer alguna telefonada als regidors del govern si creuen que el tema s’escau.
Dit açò el fet: el diumenge i en el seu facebook, el PP es preguntava perquè el cap de setmana no onejava la bandera espanyola a la porta de l'ajuntament. ¡I mira que és fàcil preguntar a qui correspon i de seguida ho haguessen sabut! 

Però no. Res de preguntar potser perquè cercaven altra cosa, mira per on i ¡¡¡casualment!!! dos blogs afins es fan eco del que diu el facebook del PP i escriuen sengles articles llançant tota mena de sospites conspiratòries sobre el tema i apuntant clarament a una suposada intencionalitat del govern local de Compromís contra el símbol dels espanyols. La diarrea mental arriba a tal punt que, fins i tot, un d'ells assenyala que podria existir un delicte. 

I tan senzill com era preguntar!!! I haguessen sabut la resposta a la misteriosa desaparició de la bandera. S’havia trencat una anella de la subjecció al pal, i davant el perill de caiguda i possibles danys a la bandera va ser retirada dissabte i tornada a col·locar dilluns a primera hora, després que la brigada municipal procedira a arreglar l’anella. 

Lamentable que alguns tinguen en ment un bullit mental de teories conspiratòries i estiguen sempre buscant com i de quina manera s’ataca al govern local davant la manca d'arguments. I clar això fa que, una vegada si i l’altra també, caiguen en el ridícul més espantós. 

A no ser que tot siga una maniobra de despiste perquè volen que els veïns de Tavernes girem l’ull a un altre costat i no parlem dels corruptes i balafiadors que eixe partit té a sa casa. 

Com sempre són capaços de veure una mota de pols en l’ull d’altri i no veure la biga que tenen en el seu.
L'Estat de la Qüestió només expressa l'opinió de l'equip de La Cotorra 

Neteja de vegetació en el riu Vaca



L'Ajuntament està procedint a la neteja i eliminació de canyes i altres vegetals en el riu Vaca. Les fotografies estan fetes aquest mati en el riu.

Com s'hi pot observar, s'està usant la màquina comprada fa uns mesos per l'Ajuntament per dedicar-la a aquests menesters.

La neteja i eliminació de vegetació es fa com a prevenció i neteja, amb l'objectiu principal d'evitar un taponament per acumulació de canyes i altres vegetals en cas de fortes pluges.
 

Jordi Sebastià, eurodiputat de Compromís denuncia que el salari minim no garanteix un nivell de vida digna



Jordi Sebastià, eurodiputat de Compromís ha preguntat a la Comissió Europea quin balanç fa després d’un any de l’informe del Comitè Europeu de Drets Socials del Consell d’Europa que va concloure que el salari mínim en l’estat espanyol no garantia un nivell de vida digna. 

Sebastià pregunta a la Comissió Europea si la pujada de 6’6 euros al mes és suficient per corregir aquesta deficiència i obeir l’informe del Consell d’Europa.

Estem convençuts que amb el SMI estem tornant als temps de l’esclavitud. No podem parlar de recuperació econòmica amb salaris indignes, precaris i amb unes condicions de temporalitat i explotació que ens duen a temps històrics que pensàvem superats fa segles” ha emfatitzat l’eurodiputat de Compromís.


Sebastià demana que es deixe d’enganyar a la gent, uns per acció i altres per omissió i ha recordat que “els drets dels treballadors i treballadores són fonamentals per aconseguir una Europa forta, solidària i en la qual les desigualtats minven poc a poc".

Per tant, s’haurà d’exigir mesures concretes perquè amb els salaris d’aquest tipus, la gent no pot viure dignament, ja que les persones no arriben a fi de mes. “Si el que es pretén és construir una UE amb una discriminació salarial d’uns estats respecte a altres tan gran, el projecte comú deixarà de ser viable per als que estem amb l’aigua al coll”.

Les investigacions de l'Operació Taula apunten cada vegada més a Rita Barberá i família

La investigació de l'Operació Taula a l'Ajuntament de València, segons El Mundo, apunta a la família de Rita Barberá perquè de les diligències practicades es desprèn la presumpta implicació en la xarxa de blanqueig de la germana de la ex alcaldessa, Asunción Barberá, que va ser cap de Gabinet del Consistori valencià.
 
Segons El Mundo, Asunción Barberá va admetre en una reunió que havia estat una malaptesa recórrer a els treballadors per a blanquejar diners en B : "Ens hem passat. Molta gent. Ens hem passat". Aqueixa conversa està sent investigada per la Guàrdia Civil.
 
La investigació i posteriors detencions de l'operació Taula ha tret a la llum múltiples connexions, una d'elles en l'Ajuntament de València. La Guàrdia Civil investiga donacions per a la campanya de Rita Barberá en les eleccions de maig del 2015, donacions de 1.000 euros que es retornaven en B amb dos bitllets de 500 euros i lliurarà en les pròximes setmanes al jutjat un informe en el qual arreplegarà totes les revelacions dels últims dies, amb els testimoniatges dels treballadors als quals van amenaçar amb acomiadar-los per no col·laborar en el blanqueig.
 
El Mundo afirma que “si la mà dreta de la ex alcaldessa era García Fuster, l'esquerra era Asunción Barberá. Ningú dubta, dins i fora del PP, que ambdues coneixien cada detall, cada moviment de la ex alcaldessa." Asunción Barberá, la germana,  autoritzava les despeses de la dirigent que la Fiscalia Anticorrupció investiga per separat dins del cas Ritaleaks, després d'una denúncia de Compromís
 
Les proves apuntarien al fet que la germana de Rita Barberá coneixia el sistema de blanqueig del grup municipal del PP, els mètodes per a no ser descoberts i les amenaces que haurien rebut els treballadors que es van negar a col·laborar en el llavat.
 
Ahir el TSJ valencià confirmava la imputacions del PP de València ciutat, sobre les 50 persones i demà dimecres el jutge Víctor Gómez interrogarà a Alfonso Novo, el successor de Barberá en el PP valencià, i a altres dues persones implicades.

Tavernes dóna ajudes per a l'activitat comercial en valencià

Les empreses de Tavernes poden sol·licitar des d'ahir, 1 de febrer, les ajudes per a l’activitat comercial en valencià. Els documents es poden presentar en el Registre General de l'Ajuntament ubicat a la planta baixa.

Les ajudes es donen per elements de retolació (rètols exteriors, interiors o vehicles amb elements fixos), pàgines web de creació, material d’embalatge (bosses de paper o plàstic, caixes de cartró...) i publicitat, que engloba cartells, fullets, tríptics, etc. mentre queda fora material publicitari de regal, com camisetes, encenedors, bolígrafs, calendaris, i la publicitat en publicacions i mitjans de comunicació.

Les ajudes que es concedeixen són del 50 % en retolació i pàgines web noves (amb un límit de 500 euros), i ajudes del 33 % per a la publicitat i embalatge (amb un màxim de 300 euros). Les sol·licituds s’atendran seguint l’ordre de presentació de la justificació completa, fins a esgotar la quantitat consignada en la partida pressupostària d'enguany, 4.100 euros.

Com es norma d'altres només es pot concedir una ajuda per beneficiari i any, i es poden demanar les ajudes per més d’un element. L’import màxim per empresa serà de 500 euros i com a condicions estan que les empreses, comerços, serveis, indústries i professionals han d'estar dins del terme municipal de Tavernes i al corrent en les obligacions fiscals, de seguretat social i amb el consistori.

L’Ajuntament farà un primer pagament per a les sol·licituds justificades fins al 30 de juny i un de segon per a les justificades fins al 31 d’octubre.

dilluns, 1 de febrer del 2016

Comença la instal·lació de jocs infantils en el solar davant del pavelló


L’Ajuntament de Tavernes ha iniciat la instal·lació de jocs infantils al solar ubicat enfront del pavelló cobert. Tal com vam informar fa només uns dies, el regidor de Patrimoni, Perfecto Benavent, havia aconseguit la cessió gratuïta del solar per un temps indefinit amb l'objectiu de dedicar-los a ús i gaudi dels veïns.

La propietat autoritza a l’Ajuntament a adequar el terreny per a ús públic, mitjançant compactació o col·locació d’elements com jardineres o mobiliari urbà, cas de jocs o bancs. El dret d'ús a favor de l'Ajuntament no comporta cap indemnització, import econòmic ni benefici fiscal per als propietaris.

Tal com es veu en la fotografia, la instal·lació està ben avançada amb la qual cosa és de preveure que puguen ser usats en poc de temps.

Les investigacions i la premsa apreten Rita Barbera i el PP de la ciutat de València



El diari El Mundo apreta a Rita Barbera, l'afiliada nombre tres del PP, que hauria rebut diners d’una presumpta Caixa B de València i coneixeria tots els mètodes de blanqueig dels seus regidors.
 
La informació que publica El Mundo inclou a Rita Barbera en el llistat de càrrecs del PP de València que haurien rebut pagaments en B. El seu nom ha aparegut -juntament amb el de diverses desenes de dirigents del grup municipal popular- durant les diligències practicades per la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil.
 
Les declaracions d'aquests últims dies apunten a l'existència d'una caixa B en el grup municipal popular de l'Ajuntament de València amb pagaments que es corresponen a les donacions d'1.000 euros amb tornada de dos bitllets de 500 per a pagar la campanya electoral de Rita Barberá en les municipals de maig del 2015. 
 
Segons el diari, els indicis del presumpte finançament irregular del PP a València es troben entre les investigacions del Jutjat d'Instrucció 18 de València, la Fiscalia Anticorrupció i la Guàrdia Civil fetes a la presumpta xarxa de corrupció, organitzada i jerarquitzada, que s'hauria aprofitat dels seus càrrecs públics per a desviar milers d'euros de l'Administració en comissions. La fugida de capitals d'aquesta trama ha portat als agents de la UCO fins a dues societats radicades a Panamà i Brasil.
 
La Guàrdia Civil creu que Rita Barberá estava al corrent dels mètodes de blanqueig, i de tot el que passava al seu Ajuntament. L'equip pròxim a la dirigent va demanar al personal laboral i de confiança del PP ajuda per a blanquejar diners d'origen desconegut, el març de 2015, i d'aqueix fil tira la Guàrdia Civil després d'acumular multitud de proves. La UCO hauria detectat presumptes lliuraments en B a la ex alcaldessa a canvi de donatius nets.
 
Donada la seua condició de senadora Rita Barberá està aforada, gaudeix de privilegis jurisdiccionals i només podria declarar com investigada davant el Tribunal Suprem però açò no implica que la UCO no puga investigar qui va consentir el blanqueig dels diners i per què apareix el nom de Barberá.
 
Estat de "shock"
 
El Mundo afirma que el PP de València ha entrat en estat de “shock” després dels primers resultats de la investigación sobre els donatius amb tornada en B per a blanquejar diners l'origen dels quals es desconeix i més quan aquestes pràctiques s'han mantingut fins a maig de 2015, quan ja es coneixien tots els grans casos de corrupció i fins a les polèmiques anotacions de Luis Bárcenas.
 
La majoria dels regidors del PP en l'anterior legislatura han declarat davant la Guàrdia Civil. La imatge no té precedents amb desenes de personalitats històriques del PP de València desfilant per un greu cas de suposat blanqueig: Miquel Domínguez, María Àngels Ramon-Llin, Félix Crespo, Lourdes Bernal, Vicente Igual, Beatriz Simón, Cristóbal Grau i Alberto Mendoza i per al dimecres Alfonso Novo, el successor de Barberá en el grup municipal, imputat per un presumpte delicte de blanqueig de capitals i pendent Luis Salom, el polèmic assessor de Barberá responsable de les xarxes socials del PP a qui diversos testimonis atribueixen “consells” per a no ser detectats en "reintroducir" bitllets de 500 euros en el circuit legal.
 
Tot apunta al fet que la caixera d'aquest tentacle de l'organització Taula era Mari Carmen García Fuster, l'ex secretària del grup municipal, en les mans de la qual estaven els comptes del grup popular, les mateixes des d'on eixia els diners per a les generoses campanyes de Barberá.
 
Segons la informació d'El Mundo

L'Iboga Summer Festival es posa a caminar

Goran Bregovic
L'Iboga Summer Festival tornarà a la platja de Tavernes el 2016 en la seua quarta edició, amb la qual cosa acaba la itinerància d'un festival que ha canviat d'ubicació els primers anys. L'estiu passat prop de 20.000 persones van assistir als concerts en el total de dies de la seua celebració.

Una vegada mes els grups més representatius dels estils balkan, gypsy, ska i swing sonaran del 26 al 28 en la zona de la Goleta, junt a activitats alternatives dirigides a tota la família.

S'espera reunir en la pròxima edició sobre una vintena de bandes i artistes internacionals i ja està confirmada la participació del street perfomer australià Dub FX, que fusiona ritmes hip-hop, reggae i drum'n'bass mitjançant la seua tècnica de «live looping», a través de veu, samplers, sintetitzadors i pedals.
Empatee du Weis


El músic i compositor Goran Bregovic, máxim exponent de la música balcànica, encapçalarà el cartell del Iboga Summer Festival que se celebrarà del 28 al 30 de juliol de 2016 en la platja de Tavernes. 

Bregovic, compositor de bandes sonores de pel·lícules del director Emir Kusturica, autor de la versió gypsy de l'òpera Carmen i renovador del folk d'Europa de l'Est participarà amb la seua guitarra i la seua "The Wedding and Funeral Orchestra".


El festival també comptarà amb la participació de la canadenca Tia Brazda i del duo danés Swing Republic, que debuten a Espanya a través del Iboga i ho consoliden com la principal alternativa mediterrània a les cites estivals de pop-rock alternatiu i indie.


L'organització en la seua pagina web ha confirmat la presència del duo danés Swing Republic i l'artista Tia Brazda. Tots ells s'uneixen als confirmats
la banda Dubioza Kolektiv, de Bòsnia i Hercegovina, amb la seua mescla d'hip-hop, reggae, dub, rock i folklore bosnià, i els nord-americans Kultur Shock, que porten des de Seattle la seua combinació de gypsy punk, rock i metall amb la música tradicional balcànica, formaran part del cartell.

També hi participaran els italians Empatee du Weis, que uneixen la irreverència del ska amb el refinament del jazz, el caos balcànic i la tranquil·litat del reggae.

Kultur Shock
En aquesta nova edició repetiran tres de les formacions més aclamades en l'edició de l'any passat: els hongaresos Bohemian Betyars, els madrilenys Spin Et Kú i els gallecs Chotokoeu.

Tavernes es consolida com a alternativa musical de les comarques centrals en acollir a l'hivern el Festivern i com a activitat de l'estiu l’Iboga.