L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 982
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:13.305

divendres, 4 d’octubre del 2013

FESTIVERN 2013-2014: Arranca el compte enrere

Obrint pas
La xarxa comença a bollir amb els preparatius del "Festivern 2013-2014", sobre el qual ja es van coneixent algunes coses. A banda de la cosa més important per a Tavernes i la Valldigna, com és la promoció de la nostra comarca i l'impacte econòmic que tots els anys suposa per a comerços i serveis d'hosteleria, sense oblidar la tranquil·litat que suposa a moltes famílies el saber que els fills no agafan vehicles i se'n van fora...a banda d'això, es confirma que Tavernes serà la població que acollirà, dins del marc del Festivern, l'últim concert en gran format d'Obrint Pas.

El passat mes de març s'anunciava l'aturada indefinida del grup després de 20 anys de batalles i experiències compartides i s'iniciava una gira d'acomiadament per punts de la nostra geografia, a més d'Alemanya, els EUA i Mèxic. I com no, la gira s'acabarà la nit de Cap d'Any al Festivern de Tavernes.

També es confirma que enguany tindrem un dels grups capdavanters de l'escena mestissa i compromesa d'Alemanya, els  "Irie Revoltes" que vindran per sorprendre i encendre amb la seua música la nit festivernera vallera.



I no cal dir que complementant la nit de música amb activitats lúdiques, esportives i culturals els dies al voltant de la seua celebració. No es pot dir res encara, però tot indica que la carpa que es muntarà enguany serà de dimensions majors que les d'altres edicions. 
-

Tavernes amplia la superfície de reg per degoteig en el terme


Un nou sistema de reg per degoteig s'ha posat en funcionament en el Motor de la Tremutxa gràcies a la inversió de 393.604 euros, la meitat dels quals ha estat d'aportació de la Conselleria d'Agricultura, segons informa LP.

El Sindicat de Regs de Tavernes i la comunitat de regantes amb aquest projecte millora les condicions del camp perquè en optimitzar el reg es millora el cultiu i es redueixen costos. L'aigua del Motor de Tremutxa regarà unes 750 fanecases de les zones conegudes com el Golfo, Teularet asi com de la pròpia Tremutxa. 

Tavernes ha realitzat en els últims anys diverses actuacions en el reg per degoteig, cas del Motor de la Moleta que des d'abril del 2011 subministra reg a 400 fanecades

No corren des de fa anys massa bons temps per a l'agricultura valenciana, cada dia més deixada de la mà de les administracions estatals i autonòmica, i amb menys pes especifique a l'hora de rebre ajudes des d'Europa, on massa vegades serveixen de moneda de canvi per a afavorir altres cultius o sectors, cas de la pesca.

Aquesta situació de falta de rendibilitat i ajudes, unida a les promeses i vendes de fum de PAIs en el nostre terme impulsats per antigueas corporacions, va determinar ja fa alguns anys que molts dels nostres horts s'hagen deixat abandonats. 

No obstant açò, són dignes de lloar els agricultors que s'esforcen cada dia per mantenir els seus cultius i sobretot, aplicar noves tecnologias i mètodes, per a fer més competitius els seus productes i amb açò augmentar la rentabilitat de les collites. tirbajusvtpara dotar als seus cultius de nous mètodes per a millorar la seua rendibilitat, com és el cas del reg per degoteig.
-

dijous, 3 d’octubre del 2013

DIA 9 D'OCTUBRE: Actes de Tavernes


L’ajuntament de Tavernes ha donat a conéixer el conjunt d’actes -institucionals, reacratius i culturals- amb els quals  festejarà la commemoració del dia 9 d’octubre.


DIMARTS 8 D’OCTUBRE


20h. Lliurament premis Ral·li fotogràfic Festes Majors 2013 i exposició d’obres. Casa de la Cultura.

21:30h. Concert Banda Simfònica SIUM al local de la Societat Instructiva Unió Musical

23:30h. Al Pavelló Multiusos de Vergeret. Concert Lavadora Blues tributo a Ilegales+BKS+DJ Sr La-Rock-A. Entrada gratuïta.


DIMECRES 9 D’OCTUBRE


10:30 hores. Acte Institucional. Saló de Plenaris de l'Ajuntament.

De 12h a 14h. Animació infantil amb Globus Teatre. Passeig del País Valencià.

12:00 hores. Dansada pel Grup de Balls Populars de Tavernes. Plaça Major.
-

Teatre a la Casa de la Cultura: "Un dios salvaje" de "No es nuestra culpa"


El dissabte dia 5 la Casa de la Cultura presenta l’obra “Un dios salvaje” del grup “No es nuestra culpa” de la Universidad Politècnica de Madrid. L’entrada a aquesta obra serà de 5 euros destinats a Cáritas Interparroquial.

"Un Dios Salvaje", de Yasmina Reza, conta la història de dues parelles. El fill d’una parella, d’onze anys, ha trencat dos dents al fill de l’altra colpejant-lo amb un bastó, i ells es reuneixen per a tractar de resoldre d’una manera civilitzada la situació. Però el que comença sent una vetlada molt políticament correcta esdevé al llarg dels minuts un vertader volcà on tots arremeten contra tots, i en què els quatre trauen eixe déu salvatge que l’ésser humà du dins. 

Un obra amb una posada en escena brillant, sota la direcció d’Ana Carolina González i Beatriz Saiz, amb la presència de Rodrigo Illera (Miguel), Elena Ibañez (Ana), Marina Martínez (Verónica), Adán Muñóz (Alex).
-

Passeu-ho bé: ¿Maltractament taurí a la Vall?

 

Hi ha algú que s'entesta a vore fantasmes... Varem buscar el maltracte als bous estes passades festes majors, el varem buscar nit i dia, dia i nit, darrere les barreres, baix dels cotxes, dins dels carros de la compra, per les botigues, varem botar parets i barrancs...i l'únic maltracte que varem presenciar en els bous (vaques diríem nosaltres) va ser aguantar algun que altre tufillo de sobaquin d'espectador, que feia prou caloreta.

No van haver banderilles, ni picadors, ni matadors, ni franctiradors, ni swahilis amb llançes, ni pedraes al cap, ni pataes al turmell, ni insults greus, malgrat xillar: vaca!, vaca! (dis-li-ho a una dona això i voràs), però hi ha alguns que diuen que van maltractar als bous.

Nosaltres comprovàrem que els veïns de Tavernes som molt educats i quan passava la vaqueta, tots la deixàvem passar! Si era l'ama del corral i del carrer!

I des d'ací, diguem ben alt que estem totalment en contra de les corregudes de bous, que és un cas completament diferent. No volem que maten a cap animal per diversió humana. Però dir què és el mateix uns bous al carrer o "correbous" que una corrida...és  un poc ridícul.

Això, més o menys, és el que n'opinava el blog Diari Valldigna dels "Bous a la Vall" i nosaltres afegim:

¿I que en pensa dels bous al carrers la candidata al Parlament i exconsellera d'Educació d'Esquerra Republicana, Marta Cid?  Com que es una persona més assenyada i sap el que es fa, doncs, ha dit que els bous al carrer són un tret diferencial d'una part important de les comarques del País Valencià i dels Països Catalans, i alhora constitueixen una part essencial de la nostra tradició, de la nostra idiosincràsia i de la nostra cultura. Òbviament si la pregunta versara sobre les curses de braus, la resposta seria de rebuig frontal.

I es va quedar tan panxacontenta i se'n va anar corrent a posar-se davant la vaca, que no era qüestió de perdre-s'ho. Un xica amb molt de trellat, seny dirien allí.
-

Els valencians perdem 439 milions i seguim quarts per la cua en inversió per habitant. El govern de Rajoy ens dóna 88,11 euros menys que la mitjana estatal i quasi quatre vegades menys que un gallec (es nota d'on és Rajoy).


Els 605,8 milions que el Govern de Rajoy destina per a inversions en el territori valencià el 2014 ens envia, un any més, al furgó de cua dels fons per habitant. Cada valencià rep per a obres 121,44 euros, o siga 88,11 menys que la mitjana espanyola. Si obtinguérem la mitjana espanyola, comptaríem amb 439,5 milions més per a inversions al nostre territori i això vol dir més ocupació.

La reforma de l'Estatut, aparcada en el Congrés de Madrid a petició del Consell de Fabra, assegurava aqueixa quantitat a la nostra autonomia. Aqueixos 439,5 milions són, per tant, la xifra del greuge que ens fa l'Estat als valencians en el repartiment de les inversions: Rajoy ni abans Zapatero ens ofereixen les inversions que corresponen al nostre pes poblacional a Espanya, el 10,68 %. 

La nostra comunitat perd també cada any 1.050 milions perquè tampoc comptem amb un finançament autonòmic igual a la mitjana per càpita. O siga, que cal sumar ambdues quantitats i amb aqueixes xifres ens col·loquem els quarts per la cua en inversió per habitant, prenent com a referència les xifres demogràfiques a 1 de gener de 2013. 

El ránking reflecteix diferències abismals entre comunitats. L'encapçala Castella i Lleó, amb 556 euros d'inversió per càpita, seguida de Galícia (490), Cantàbria (335), Extremadura (318), la Rioja (287), Aragó (275) i Astúries (272). Tots elles estan ben finançades, per sobre de la Comunitat. 

Conclusió: cada valencià rebrà per a obres en 2014 quasi cinc vegades menys que un castellanoleonés i quatre vegades menys que un gallec, la meitat que un castellanomanchego i quasi 200 euros menys que un extremeny. 

Si davant això, vós serveix de consol, direm que Madrid (141 euros) repeteix en el lloc 12 mentre Catalunya (126) baixa del 11 al 13.


-

L’ajuntament de Tavernes ha realitzat en el 2013 una inversió directa en la platja de més de mig milio d’euros.



Vista de la platja

 L’Ajuntament enguany ha fet una inversió de 516.000 euros, xifres que hem pogut extraure de la premsa diària, del web de l’Ajuntament i notes de premsa, les inversions realitzades en la platja durant aquest 2013 serien: PPOS de Diputació del 2012, però obres fetes dins del 2013, una inversió de 103.000 euros en la millora de l’entorn de la capella; s’ha fet una inversió de 198.000 euros en la urbanització de l’escoleta de la Sardina;  s’ha invertit 30.000 euros en la millora de l’entrada de la platja; s’ha incrementat el servei de socorristes en 4 persones amb una inversió total del servei de 135.000 euros; s’han comprat noves passarel·les que han costat 30.000 euros i unes noves casetes amb una inversió de 50.000 euros.


O siga, en dades concretes que s’han publicat en premsa, l’Ajuntament en el que portem d’any ha fet una inversió de 516.000 euro.. I s’ha fet en època de crisi i amb un Ajuntament, que  per culpa al PP, encara no pot moure fitxa perquè diners en té ben pocs.


Però tot no acaba axí: A més s’ha posat un retén permanent de la Policia Local a la platja; es va incrementar l’estiu passat en 12 peons la tasca de neteja; s’han condicionat noves zones d’aparcament. Són inversions que nosaltres no podem quantificar, només nomenar-les. A més a més, s’ha continuat amb el Festival Sete Sois Sete Luas, s’han fet activitats esportives i culturals a la platja al llarg de l’estiu, s’ha seguit potenciant la nostra platja amb assistència a fires com FITUR, o siga més despeses invertides en promoció, i ara s’està pendent que la Generalitat acabe de donar els permisos per iniciar el col·lector de l’Avinguda i solucionar “l’empastrà” del PP en eixe projecte.


L'ajuntament ha invertit 198.000 euros en urbanitzar l'Escoleta
 ¿Tot això és prou per als temps que corren? No ho respondrem nosaltres perquè no som qui. Sempre no plou a gust de tots, i sempre hi ha algú qui voldria més i demana, sobre tot a “Papa Ajuntament”  i, massa vegades obliden que són els  interessats qui també s’han de preocupar  i dedicar més esforços. Això d’entre tots ho farem tot, ací vindria molt bé i no que només estire del carro “Papa Ajuntament”.


Nosaltres suposem que, a part del que puga fer l’Ajuntament, potser hi haja col·lectius organitzats a la platja que els interesse fer fer accions i campanyes a iniciativa pròpia de promoció, que al cap i a la fi seria promocionar i potenciar els seus negocis i comerços. També pensem que igual hi ha grups que podrien dedicar partides dels pressupostos que tinguen – igual no en tenen i s’ho han de plantejar - , sense oblidar que es poden organitzar moltes i moltes activitats de tot tipus –esportiu, cultural, musical, gastronòmic...- que ajuden a promocionar la platja que, al cap i a la fi, és també la promoció dels seus interessos.


Fins i tot sens acut que es podrien millorar serveis i els locals, sobre tot els que es dediquen a atendre clients, per donar millor servei i una sensació de més modernitat. El ventall és múltiple i variat i això no és obligació ni cal la intervenció ni el paraigües de l’Ajuntament.


Ara, no serà que massa vegades es busca la solució més fàcil?  Igual és  que  mirar a un altre costat i tirar la culpa a un altre, en aquest cas l’Ajuntament, és molt senzill, com també  demanar-li que solucione problemes fins i tot aquell que no li corresponen ni té competències, cas del servei sanitari en el dispensari de la platja, on haurien d’anar a la Generalitat.
-

Tavernes entropessa ¡¡¡una vegada més!!! amb el PP



Part del Passeig Colom i adjacents 11-09-1996

El  Pressupost General de l’Estat (PGE) per al 2014  confirma perfectament el titular: Tavernes entropessa amb els interessos del PP que, una vegada més, ens discrimina respecte a altres zones i altres poblacions. Ho expliquem.

El PGE del 2014 no contempla cap de les obres de finançament estatal al nostre terme: 1) ni la canalització ni millora del riu Vaca; 2) ni el desdoblament de la nacional entre Tavernes i Cullera i 3) cap actuació concreta per evitar la regressió de la costa en la zona de la Goleta.

Com tot el món sap el projecte del Vaca per evitar inundacions és fonamental, primordial per a Tavernes i més encara després de “l’empastrada” del PP en la urbanització del Vergeret, amb finques ubicades dins de l’espai de reserva del riu (diguem-ho així suament) i que calen del projecte per ser completament legals. I no parlem de la circumval·lació, obra impossible mentre no s’execute el projecte del Vaca.

El Passeig Colom la matinada del 20 octubre del 2007
Com tot el món sap també el projecte del riu Vaca està redactat, aprovat, es va licitar i quan s’anava a adjudicar.... ¡en eso llegó, Rajoy! I el va paralitzar. Fa tres anys que el govern del PP té paralitzat un projecte fonamental per a Tavernes.

I no cal tampoc que parlem, perquè tot el món ho sap menys el PP, que el desdoblament de la nacional entre Tavernes i Cullera, és imprescindible per a solucionar un punt negre mortal com és el tram en el Massalari. ¿Quants morts més caldran perquè finalment s’inicie l’obra?

Si el PP de Tavernes haguera dedicat tot l’esforç i el temps, no a presentar una moció de censura amb una trànsfuga, sinó a parlar amb els diputats valencians, a pressionar als responsables del partit en la Generalitat, a explicar-los que quan plou el riu es desborda, que inunda el poble, a fer-los vore que cap de les promeses que van fer a Tavernes en 1996... potser ara el projecte estaria dins del PGE del 2014.

I si el PP haguera dedicat tot eixe esforç a explicar que el riu servirà per “legalitzar” la zona de Vergeret i que es construesca una circumval·lació que evitara el pas de 16.000 mil (setze mil) vehicles diaris per dins de Tavernes... potser ara el projecte estaria contemplat dins del PGE del 2014. 
El pavelló municipal la matinada del 20 d'octubre del 2007
Però no, per al PP de Tavernes els interessos del poble no són cosa que els preocupe massa ni són prioritaris. Només tenen un objectiu: manar.

I el mateix podem dir sobre la carretera nacional: ¿el PP de Tavernes ha anat a explicar que passa a la zona del Massalari? ¿Ha anat a dir-los que allí hi ha un degoteig de morts perquè hi ha un punt negre dels més perillosos? Segurament no.

I ara, com ha passat en els dos anys anteriors, el diputat de Compromís Joan Baldoví tornarà, per tercera vegada, a presentar el projecte del Vaca com a esmena dels pressupostos i es tornarà a repetir la història: els diputats del PP, els valencians inclosos, votaran en contra de l’esmena.

Els diputats valencians del PP, segur, que per tercera vegada tornaran a votar en contra i després s’ompliran la boca amb paraules com que “defensen els interessos dels valencians”. I mentrestant, el PP de Tavernes mirant a un altre costat i preocupant-se si el fum ve del Golfo o de La Partida, mentre l’aigua puja i ja arriba al genoll. 
-

Tot el que ha dit el PP des del 2009 sobre la nova depuradora de Tavernes ¿se lo comerá ahora con patatitas?



El cartell de la depuradora s'ha fet vell sense cap obra

L'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals (EPSAR), depenent de la Conselleria de Presidència i Agricultura, ha reduït un 83 % la inversió per a la construcció de plantes depuradores des de l'any 2006, segons un informe del propi organisme que a més revela: "no existeixen nous projectes susceptibles de ser iniciats" o que "les previsions evidencien que no es començaran plantes noves a curt o mig termini".


O siga més clar, aigua: podem anar despedint-nos en anys de la depuradora de Tavernes. Tot apunta, i així ho pensem, que la depuradora de Tavernes, una de les previstes i anunciades pel PP a bombo i platerets des del 2009, no es lliurarà d'aquestes negatives previsions i no s’executarà. I menys encara quan fa uns mesos la pròpia EPSAR en una reunió amb l’alcalde de Tavernes, Jordi Joan, ponia excuses com  les grans dimensions de la futura depuradora de Tavernes per a no iniciar el projecto.


En la reunió, com informàrem en el seu moment, la EPSAR va indicar que el projecte es reduïa a la quarta part i així que fóra més factible amb la situació econòmica de la Generalitat. O siga, la Generalitat no té un euro, i si es més menuda, igual vos arriba. El mateix alcalde ja avisava després de la reunió i amb una informació millor i de primera mà que “és un projecte que no s'iniciarà en breu i no serà una realitat en els pròxims anys. El procés serà molt llarg i complex abans de tindre la depuradora en funcionament”.


O siga que totes les manifestacions de Manolo Vidal i del PP de Tavernes primer anunciant la depuradora i el gran projecte i interés del PP, i després acusant al govern de Jordi Joan de no tenir interès quan els fets estaven demostrant el contrari, ara se’ls haurà de “comer con patatitas”, perquè cada dia està més clar: no hi ha depuradora, i portem des del del 2009, per culpa de la Generalitat del PP i de l’EPSAR que depenia del PP. 

Firma del contracte de redacció de l'avantprojecte. L'ajuntament compleix, la Generalitat del PP no.
L'Ajuntament de Tavernes ha complit la seua part. Des del primer moment, cosa que ells no feren durant el 2010 i mig 2011, es posaren mans a la feina i el 28 de novembre del 2011 es va signar l'adjudicació del contracte de redacció de l’avantprojecto a la UTE Abacal Enginyers Consultors, Integral i KM Projectes, Jorge Seguró. Aquest avantprojecte, juntament amb altres documents tècnics, va ser lliurat a la EPSAR el setembre del 2012, i unes setmanes més tard ien el mateix mes, l'estudi d'impacte ambiental. 


Ha passat un any i la paralització del projecte per part de la EPSAR, organisme depenent de la Generalitat, és més evident i tot segueix igual.


Però encara hi ha més:  l’Epsar ha confirmat que només entre 2011 i 2012 "la disminució de la inversió en la construcció de plantes depuradores és del 41,7 %" . Aquest i altres arguments, com el forat econòmic del sector públic de la Generalitat, estan sent utilitzats per la EPSAR per a acomiadar a treballadors aplicant la reforma laboral del PP, és a dir, indemnització de 20 dies de salari per any de servei i màxim de dotze mensualitats. 


En conclusió, la depuradora de Tavernes, és un “fiasco” més del PP de Tavernes, que s'uneix a altres promeses de projectes que mai es van iniciar, cas del Parc del Cantalot, la ronda de cirumvalación, els PAIs Bancaixa i Granata Golf. Una venda més de fum d’entre les moltes que va vendre el PP a Tavernes en els anys de bonança quan hi havia bons ingressos, i no es van usar per executar  cap obra important. I damunt van deixar l'Ajuntament en la ruïna.
-