Nou retard en la redacció de la duplicació de la vida del tren Cullera-Gandia, que afecta directament els usuaris de Tavernes i la Valldigna, tot i que es va anunciar el juny de l'any 2019. Quan han passat vora tres anys i mig, ni se sap ni es coneix com està el projecte i per tant, quan podran començar els treballs.
Ara hem conegut d'un nou endarreriment, amb la qual cosa es confirma el que deiem fa un mes ací mateix i quan en un article ens mostrarem escèptics de l'inici de les obres de duplicació en el 2023 de les vies del tren entre Cullera-Tavernes-Gandia, i posàvem en dubte les afirmacions en premsa del secretari general del PSOE valencià, Carlos Fernández Bielsa, sobre aquest tema. Podeu llegir ací aquell article.
El dirigent socialista, segons arreplegava la premsa, va anunciar 591milions per a millora d'infraestructures del tren a València i entre les millores 67'2 milions per a duplicar la línia del tren entre Cullera-Tavernes-Gandia, amb l'execució de la supressió de passos a nivell en el nostre terme - pendents de fa 40 anys- per valor de 0'9 milions.
Juny del 21: Compromís es concentrava a l'estació per exigir les millores
El senador de Compromís, Carles Mulet, es va interessa pel projecte i pel retard que portava ja d'anys després del primer anunci, i va efectuar una pregunta al govern del PSOE de l'estat des del Senat. La resposta que ha rebut Carles Mulet indica que "el contracte de redacció del projecte de duplicació entre Cullera i Gandia esta suspés temporalment, no anul·lat, a l'espera de que es tramite l'estudi informatiu i la Declaració d'Impacte Ambiental (DIA)".
La millora dels 4 passos a nivell continuarà esperant: Pas a nivell "Séquia la Bova" |
Però també la resposta dóna sobre la DIA i se li diu al senador de Compromís que "la tramitació del procediment evaluador de l'impacte ambiental està suspés a petició del promotor i òrgan sustantiu, la subdirecció general de Planificació Ferroviària del Ministeri de Transportes, Mobilitat i Agenda Urbana".
Per tant un nou endarreriment del projecte de duplicació de la via entre Cullera i Gandia, amb la qual cosa els perjudicats no cal ni dir que són els ciutadans de Tavernes i de la Valldigna que tenen el tren com a mitjà de transport per a desplaçaments a València principalment, amb motiu d treball, sanitaris o d'estudi.
El maltractament inversor de l'Estat en rodalies al País Valencià |
Carles Mulet ha indicat sobre aquest assumpte que els anuncis oficials i els 67 milions que han fet els dirigents socialista no són reals i ha considerat molt greu que el Govern admeta que el projecte està suspés a petició del propi Ministeri, perquè.... ¡¡¡ha de subsanar uns documents que es van requerir en juny del 2020!!! o siga ja ha passat pràcticament dos anys i mig i el projecte continua bloquejat.
I tot això, en una situació com ací hem dit en moltes ocasions, i és massa conegut, de la falta d'inversió real en els trens de rodalies valencians per banda del govern de Madrid.
Elaboració pròpia
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.