dijous, 22 d’agost del 2024

Se li ha oblidat a ADIF la duplicació de la línia de tren Cullera-Tavernes-Xeraco-Gandia?

Només hi ha duplicació de línies en l'estació, i no cal parlar-ne com està

 

Adif ha conclós les obres de renovació de la línia Silla-Cullera en el tram de 32 kilòmetres entre Cullera i Sollana, amb una inversió de 80 milions d'euros en el Pla de Rodalies del País Valencià. L'objectiu millorar la línia, augmentar la velocitat i reduir el temps de viatge, per a la qual cosa s'han renovat els elements de les dues vies del trajecte, i s'ha instal·lat el nou sistema de Control, Comandament i Senyalització  (CMS) i s'ha implementat el Bloc Automàtic en Via Doble (BAB) entre Silla i Sollana.

Fins ací la noticia resumida del comunicat d'ADIF.  Però...  i Tavernes? Què hi ha de i per a Tavernes? No anem a parlar de la vergonyosa situació de l'estació del tren,  ni de promeses que passen mesos i no s'acompleixen, sinó d'una altra promesa encara més anterior: La duplicació de la línia del tren entre Cullera i Gandia, que també ens afecta,  i tant com ens afecta!. 

Un poc d'història: L'any 2017, el ministre de Foment Íñigo de la Serna (PP), va firmar amb el president Ximo Puig un nou Pla de Rodalies. Tavernes es beneficiaria per les obres de desdoblament de la via fèrria entre Cullera-Tavernes-Gandia. El juny del 2019 ADIF, que depén del Ministeri de Foment, adjudicava per 1,2 milions d'euros la redacció del projecte de duplicació de la línia de ferrocarril entre Cullera i Gandia. Un tram de 22 Kilòmetres pels termes de Cullera, Tavernes, Xeraco, Xeresa i Gandia amb una doble via  electrificada .


  

Any 2021: Compromís es concentrava a l'estació reclamant les millores
 

L'adjudicació va ser a la Unió Temporal d'Empreses (UTE) de SERS Consultors en Enginyeria i Arquitectura i per Fulcrum, Planificació, Anàlisi i Projectes, i s'havia de presentar abans de juliol del 2021.  Però res d'això va passar. I ara mateix, juliol de l'any 2024 estem igual.

L'octubre del 2022 el secretari general del PSOE valencià, Carlos Fernández Bielsa, anunciava que el govern de Pedro Sánchez destinaria 591milions per a millorar infraestructures del tren al País Valencià, i entre les millores hi havia 67'2 milions per a duplicar la línia del tren entre Cullera-Tavernes-Gandia. 

El senador Carles Mulet

 

Però el senador de Compromís, Carles Mulet, havia ja efectuat una pregunta al govern del PSOE sobre l'estat del projecte anunciat en 2021, i un mes després, en novembre del 2022 la resposta que rebia era que "el contracte de redacció del projecte de duplicació entre Cullera i Gandia està suspés temporalment, no anul·lat, a l'espera de que es tramite l'estudi informatiu i la Declaració d'Impacte Ambiental (DIA)". I la pregunta de Mulet sobre la DIA era resposta: "la tramitació del procediment avaluador de l'impacte ambiental està suspés a petició del promotor i òrgan substantiu,  la subdirecció general de Planificació Ferroviària del Ministeri de Transportes, Mobilitat i Agenda Urbana". 

Endarreriment, darrere endarreriment de la duplicació de la via entre Cullera i Gandia, de la qual no sabem res i els perjudicats, entre altres, no cal ni dir que som els ciutadans de Tavernes i de la Valldigna. I continua la relació de projectes estatals que no s'han fet (la canalització del Vaca, la subestació elèctrica del Golfo, enllaç amb l'AP-7, impermeabilització del Vaca, la solució de les platges...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.