Només hi ha duplicació de línies en l'estació, i no cal parlar-ne com està |
Adif ha conclós les obres de renovació de la línia Silla-Cullera en el tram de 32 kilòmetres entre Cullera i Sollana, amb una inversió de 80 milions d'euros en el Pla de Rodalies del País Valencià. L'objectiu millorar la línia, augmentar la velocitat i reduir el temps de viatge, per a la qual cosa s'han renovat els elements de les dues vies del trajecte, i s'ha instal·lat el nou sistema de Control, Comandament i Senyalització (CMS) i s'ha implementat el Bloc Automàtic en Via Doble (BAB) entre Silla i Sollana.
Fins ací la noticia resumida del comunicat d'ADIF. Però... i Tavernes? Què hi ha de i per a Tavernes? No anem a parlar de la vergonyosa situació de l'estació del tren, ni de promeses que passen mesos i no s'acompleixen, sinó d'una altra promesa encara més anterior: La duplicació de la línia del tren entre Cullera i Gandia, que també ens afecta, i tant com ens afecta!.
Any 2021: Compromís es concentrava a l'estació reclamant les millores |
L'adjudicació va ser a la Unió Temporal d'Empreses (UTE) de SERS Consultors en
Enginyeria i Arquitectura i per Fulcrum, Planificació, Anàlisi i Projectes, i s'havia de presentar abans de juliol del 2021. Però res d'això va passar. I ara mateix, juliol de l'any 2024 estem igual.
L'octubre del 2022 el secretari general del PSOE valencià, Carlos Fernández Bielsa, anunciava que el govern de Pedro Sánchez destinaria 591milions per a millorar infraestructures del tren al País Valencià, i entre les millores hi havia 67'2 milions per a duplicar la línia del tren entre Cullera-Tavernes-Gandia.
El senador Carles Mulet |
Però el senador de Compromís, Carles Mulet, havia ja efectuat una pregunta al govern del PSOE sobre l'estat del projecte anunciat en 2021, i un mes després, en novembre del 2022 la resposta que rebia era que "el contracte de redacció del projecte de duplicació entre Cullera i Gandia està suspés temporalment, no anul·lat, a l'espera de que es tramite l'estudi informatiu i la Declaració d'Impacte Ambiental (DIA)". I la pregunta de Mulet sobre la DIA era resposta: "la tramitació del procediment avaluador de l'impacte ambiental està suspés a petició del promotor i òrgan substantiu, la subdirecció general de Planificació Ferroviària del Ministeri de Transportes, Mobilitat i Agenda Urbana".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.