dilluns, 6 de juny del 2022

Una garrotada de Madrid al tram de tren Cullera-Gandia: s'anul·la la contractació del projecte de duplicació de la línia

 

Una nova bufetada, galtada, garrotada o menyspreu al País Valencià des del govern de Madrid, o si voleu d'un organisme depenent. En aquest cas parlem de l'empresa pública ADIF, (sigla d'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries)  que ha deixat sense efecte la contractació del projecte per executar la duplicació de la via entre Cullera i Gandia.

I això, perjudica i molt Tavernes  per raons òbvies: el projecte de duplicació de les vies del tren, implicava una gran millora del servei per a Tavernes i la Valldigna, afectava un tram de 22 quilòmetres, molt al nostre terme,  i contemplava la construcció d'una doble via  electrificada .

La noticia ha estat publicada fa uns dies en la premsa, i l'edició comarcal del diari Levante-EMV se n'ha fet ressò. Una noticia que arriba després de mesos i mesos de queixes pel mal funcionament dels trens de rodalies del País Valencià, de la falta d'inversions, dels anul·laments de trens i perquè no dir-ho, d'un desastre de servei de rodalies als valencians i valencianes, del qual no se'n deslliura la C1 de Valencia-Gandia i a l'inrevés.  


Ací encara ens podem consolar: els treballs de la futura estació van endavant

Una notícia que arriba la mateixa setmana que hem sabut que a l'any 2021 l'estat espanyol,  segons ha publicat Valencia-Plaza, ha executat en la millora de la xarxa ferroviària valenciana només 43 milions dels 160'9 milions a executar directament per ADIF, o siga el 26'8.

Tal com en el seu dia ací vam publicar  (https://lacotorradelavall.blogspot.com/2019/06/adif-adjudica-la-redaccio-del-projecte.html) ADIF, organisme que depén del Ministeri de Foment del govern de Pedro Sànchez, havia adjudicat per 1,2 milions d'euros la redacció del projecte de duplicació de la línia de ferrocarril entre les estacions de Cullera i Gandia. 

La duplicació de la via Cullera-Gandia formava part del Pla de Rodalies valencià que van signar el president de la Generalitat, Ximo Puig, i l'anterior ministre de Foment, Íñigo de la Serna, del PP.  Segons Adif, amb la duplicació de la via s'anava a aconseguir millorar la regularitat en la circulació dels trens de Rodalia de la línia C-1 València-Silla-Gandia. Ara haurem d'esperar, segurament anys i anys, mentre el servei de rodalies del País Valencià... de mal en pitjor, pel desinterés inversor del govern de Madrid.
 
Elaboració pròpia

 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.