dissabte, 8 de febrer del 2020

Ahir es va projectar "Picades contra el vidre", un documental per a entendre molts aspectes d'una veritable innovació educativa




La Casa de la Cultura va acollir ahir per la vesprada la projecció del documental "Picades contra el vidre” un acte organitzat per la regidoria d'Educació vallera que dirigeix Anna Bellver, regidora de Compromís, i que té com a base argumental els programes d'innovació educativa duts a cap a l'IES "Cotes Baixes" d'Alcoi, del qual és director el valler Fernando Sansaloni.

El llargmetratge visibilitza la importància del canvi en el model educatiu – no podem estar ensenyant com s’ensenyava als pares si es vol canviar el Món. Cal una revolució educativa a l’escola- i d’això tracta: com des d’un institut públic s’afronta la innovació educativa.



I amb la projecció,  com en tota innovació, veiem els dubtes i les pors d’aquells que formem la comunitat educativa quan l’IES Cotes Baixes d’Alcoi decideix assumir el repte i canviar des de dins, a la recerca d’un model innovador basat en els alumnes, o siga en les persones.

Per tant, “Picades contra el Vidre” és la narració d’una experiència real, vital i viscuda pels alumnes d’ESO a les aules del centre educatiu alcoià i és alhora un reflex de com un objectiu sempre desitjat des del professorat, millorar la societat des de la base que representen les noves generacions en edat escolar, no es posa massa vegades en pràctica. 



I al documental apareix reflectit el món real d’un centre educatiu: professors que fan la passa endavant, altres que en són reacis, els dubtes per caminar per uns senders novedosos en educació, l’escepticisme en els pares, i sobre tot la sinceritat, el descobrir com són els alumnes íntimament.
 
El documental dels directors Pepe Andreu i Rafa Molés compleix perfectament l’objectiu d’explicar-nos com es transforma un centre educatiu des de dins, de la mà dels que són els protagonistes, els alumnes i el professorat principalment. Una anàlisi seriosa, que no defuig ni amaga cap dels problemes: la por, els rebutjos però també la il·lusió per un procés que va a canviar l’estructura del petit món del centre educatiu, que al cap i a la fi, és fer-nos vore com són els nostres fills els que poden canviar l’escola, el barri i, fins i tot, la seua ciutat i aquesta societat.


L’acte va estar presentant per la regidora d’Educació, Anna Bellver, docent i directora de l’IES Jaume II el Just. En la seua intervenció remarcava que l’objectiu era “facilitar als docents de Tavernes l’intercanvi d’experiències i eines innovadores per treballar l’educació, així com conèixer noves maneres d’organització i funcionament dels centres educatius. Hem de crear vincles de cohesió entre els centres educatius que ens animen a revisar i reflexionar sobre quin és el paper de l’alumnat en el propi aprenentatge”. 


Anna Bellver va agrair al director de l’IES alcoià, el valler Fernando Sansaloni,  el fet que la seua experiència facilite constituir els contres com  a entorns de suport a les famílies i ser instruments compensadors de les desigualtats socials, ser una ajuda per a configurar centres inclusius on millorar la convivència.

La regidora d’educació va dedicar també uns minuts a reconèixer i posar en valor la tasca dels docents que fan un pas endavant  i dediquen els dies a introduir metodologies i mecanismes per millorar l’aprenentatge dels seus alumnes. “Perquè això ens gratifica i engresca, ens il·lusiona i ens fa partícips del motor del canvi social: l’educació”.
 

En acabar la projecció, van pujar a l’escenari Fernando Sansaloni, director de l’IES Cotes Baixes i Rafa Moles, el codirector del documental, que van explicar diversos fets haguts durant el rodatge, el perquè d’aquest documental i quin objectiu cercaven.

Informació pròpia


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.