Plànol del projecte |
Les obres de reforma i millora de la rotonda del final del Passeig de Colom avancen amb bon ritme i ja comença a vore's algunes de les coses que contempla el projecte tècnic aprovat.
Recordem que, a grans trets, l’objectiu de la reforma és reordenar la pavimentació i el mobiliari urbà amb l’eliminació de les barreres arquitectòniques i l’ampliació dels espais per a vianants, de manera que s’adapten a la normativa vigent en matèria d’accessibilitat i de la seguretat vial. Tot això suposa una inversió de 123.687 euros.
No obstant, sempre hi ha qui no li agrada alguna cosa d'una obra. Això passa amb la rotonda, amb critiques al que consideren un mur, quan només són estructures de bancs, i ho fan quan l'obra no està acabada, quan no es veu encara la seua finalitat, cosa que si s'aprecie en la plataforma de contractes de l'Estat, on esta tot l'expedient i és public.
Alguns detalls del projecte ens diuen que la solera de la rotonda es rematarà amb gespa artificial, que hi haurà una aportació d'arena de silici com acabament (evita descàrregues estàtiques) i disposarà de zones de guals (es veuen en el planol de dalt) format per peces de formigo rectangulars amb el corresponent pavimento táctil indicador direccional. També s'instal·laran embornals en la calçada, amb preinstal·lació de xarxa telefònica.
També s'ha previst el mobiliari urbà on a més d'unes zones amb ombra de pèrgola, s’intal·laran tanques metàl·liques d'acer com a tancament i aparcabicis amb capacitat para 4 bicicletes.
I per fi arribem a eixa estructura que l'envolta que no ni més ni menys que l'estructura de bancs de formigo, i tots els accessoris corresponents per a formar bancades amb la corresponent taula, amb o sense respatller de fusta. Mireu els plànols que incloem.
També s'inclouen zones de jocs en l’àrea de gespa on s'instal·laran un joc de carrusel, una plataforma giratòrica i balancí amb molls, entre els jocs.
Font: Plataforma de Contractació del Sector Público
Siga un banc o el que estiga planificat, no deixa de ser un mur molt perillós.
ResponEliminaSobre tot per aquells que usen els carrers i les rotondes com a un circuït i circulen a més de 30 km/hora que és el màxim permés.
ResponEliminaFora d'això, no li veiem eixa molt perillositat i menys encara si com diu el projecte "s’adapten a la normativa vigent en matèria d’accessibilitat i de la seguretat vial".
A 30 km/h màxim.