Les obres de la rotonda a l’entrada de Tavernes per Alzira continuen a bon ritme i, pel que hem pogut comprovar, sense cap problema, ni embussos ni retencions. L’objectiu de les obres és millorar el transit, evitar retencions i eliminar els semàfors de dos punts conflictius: l’encreuament al carrer La Farola i l’encreuament al Carrer del Clot de la Font, on es disposaran de millor passos de vianants per millorar la seguretat de les persones.
Hem visitat les obres
i hem vist al llarg d’una hora centenars i centenars de vehicles de totes les grandàries
i condicions, des de particulars a servei públic, des de furgonetes a camions
de gran tonatge travessaven aquest mati la rotonda sense cap problema i sense
que cap es quedés “enganxat” en la
rotonda i sense poder maniobrar.
I com que una imatge val més que mil paraules, i si damunt
és un vídeo, millor que millor. I el que hem vist ho hem arreplegat en vídeo i no presenta dubtes. Només hem editat en el
vídeo i perquè no us resultara pesat, el pas de vehicles grans. Fins i tot podeu
veure un gran camió de transports de cotxes per a vendre a concessionaris com gira
a la rotonda i passa sense problemes. Dels centenars de vehicles que hem vist
passar cap ha hagut de fer maniobra. Fins i tot, l’autobús que ha fet una
parada al costat, encara que no era en el lloc definitiu de la parada, més
ampla, deixava suficient lloc sense problemes que els vehicles l’avançaren per
l’esquerra mentre pujaven els passatgers.
Com es pot comprovar mentre tenia lloc el pas de vehicles sense
problemes, al mateix temps continuaven les
obres. Els operaris i treballadors que executen la rotonda no han parat per a
res. I sí és així, ells que estan acostumats i en saben, és perquè el trànsit no
presentava problemes ni perill.
Quan la realitat no és allò que algú ens conta
Allò que un diari “provincial” va dir que hi havia molts problemes,
camions sense poder maniobrar i no sabem quantes coses més, que nosaltres no ho
hem vist. Ara nosaltres, això sí, hem
estat allí, ens hem passat una bona hora i llarga, i hem comprovat com és
circula per la zona i que no és veritat ni
és la realitat allò que “els de sempre” han dit en les xarxes i que ha arreplegat. Dubtem que el diari ho comprovara, com també
dubtem que les preocupacions dels veïns siguen les que diu el diari. Nosaltres
si que hem pogut constatar que hi ha veïns contents i pagats per vore desaparèixer els
semàfors.
Una cosa és ben certa: les obres no estan acabades. Però no
és problema per als de sempre. De seguida s’han dedicat a criticar i criticar, i
com no algun diari els ha fet d’altaveu i
afirma han aparegut un al·luvió de crítiques, això sí en internet.
I és
estrany però també en internet i sobre tot en el web municipal hi ha moltes
coses positives per a la ciutat, però eixes no interessen i no se solen publicar: les dues distincions Q
de Qualitur a les platges, la posada en funcionament i millores de la platja accessible, les
millores en el servei de salvament i socorrisme d'enguany amb més horari i mesos, les últimes actuacions en les
llac de la Goleta, la recepció de les dues banderes blaves, les novetats de la Fira de Sant Jaume.... I aquestes són
algunes dels darrers dies. I també estan en internet.
Obres de la Demarcació de Carreteres
Cal saber que les obres les realitza la Demarcació de
Carreteres de la Generalitat, que és l’ama i responsable de la CV-50, i s’executen
amb un objectiu concret: pacificar el trànsit de la comarcal i eliminar els semàfors
i millorar la seguretat de la zona.
I suposem que els tècnics de carreteres
sabran alguna cosa de carreteres i del que es porten entre mans. I si després
cal solucionar algun petit detall per a millorar se soluciona. Nosaltres
recordem una rotonda executada i modificada tres vegades quan governava un
altre partit. I ningú ho va criticar.
I no hem d'oblidar que aquestes obres ara són obligades perquè abans,
els que ara més critiquen, no feren els deures quan governaven. Són unes obres ara
obligades perquè eixe partit no va
complir la promesa feta el 2004 de construir la circumval·lació, eixe partit va anul·lar el projecte del riu Vaca el remei
per aconseguir els terrenys de la circumval·lació. I eixe partit, si no ens
falla la memòria, es va “menjar” la reserva de 28 metros de la circumval·lació en
aprovar el Vergeret, entre altres empastrades en eixa zona.
Una cosa sí que és certa: si haguessen tingut la meitat de l’interés
en dur endavant la circumval·lació com ara tenen a criticar la rotonda, segurament no caldria parlar d’obres perquè la
carretera estaria fóra de Tavernes.
Pasen a contradirecció.
ResponEliminaEn una rotonda, o siga una circumferència, siga el sentit que agafes, si el de les busques d'un rellotge o al contrari, sempre fas els mateixos 180º.
ResponEliminaCom que només hi havia habilitat un carril, només la meitat faran el que vosté considera com a contradirecció, però el gir es el mateix: 180º.
Pots fer fins 360.
ResponEliminaEl video esta molt be, pero sols reflexa la circulació quan es va en un sentit. Si algun dels trailers o autobusos que han pasat volen fer un gir de 270 graus ( en el cas de que vinga de la platja cap a alzira i vullga entrar al poligon pel carrer la farola) podrà realitzar aquest gir amb normalitat? I en el cas contrari, que un vehicle de grans dimensions com trailers, camions arriculats o autobusos vullguen fer un canvi de sentit de 360 graus (venen d'alzira cap a tavernes i han de fer un canvi de direcció a aquesta rotonda per que s'han enganyat o van a aparcar al carrer cantalot o descarregar al carrer portalet), podran fer aquesta maniobra sense problemes?
ResponEliminaEl video esta molt be si sols es en una direcció i sols son 180 graus de la rotonda, però i quan es volen fer girs de 270 o 360 graus? Hi haurà la mateixa facilitat?
ResponEliminaVol dir vosté que totes eixes coses no les hauran pensat els tècnics de Demarcació de Carreteres que es passen la vida projectant i executant carreteres i rotondes en les carreteres valencianes?
ResponEliminaNosaltres confiem en els tècnics i esperem al final de tot per a parlar i valorar, quan sembla el més lògic i normal.
També poguera ser que es feren després alguns ajustos, cosa que també caldria considerar normal en un lloc on realment no hi ha un espai grandíssim per a poder executar un projecte tipus la rotonda de las 5 Hermanas.
Ara, no es igual prendre la rotonda a 30 o 50 km/hora que a 70 km/h. I dins del poble ja se sap el limit....
Es com el cas del carrer Mitja Galta. Es parla molt i s'oblida que això es fa per evitar atropellaments, que ja hi ha hagut, i que no es circule a més de 30, que es la velocitat màxima dins del casc urbà. I a eixa velocitat s'agafa ben be la unió del carrer i no hi ha problemes en les rodes si ensopegues. pero d'eixos 30 i augmentar la seguretat i evitar atropellamens ningú ha dit res i sembla que tots els que han parlat només han pensat en poder baixar desenfrenats cap avall.
Esperem que acabem i ja valorarem....
En este poble la gent esta acostumada a aparcar on no poden o no caben, a passar per on no van a poder passar sense armar-la... i tot ve del mateix, mai sels passa la factura als que la armen. Mentrestant furgonetes aparcades fins mitat carrer i trailers engantxats en encreuaments... ES LO DE SEMPRE. Han descobert les amèriques estos peperos (mes concretament han descobert Panamà)
ResponEliminaCotorra. Per favor ignora el nefaste les províncies i qui parla bé d'ell. Tu a la teua. Que els veïns de Tavernes de bona fe, saben valorar justament les coses.
ResponEliminaTé vosté tota la raó, però aquestes coses s'han de donar a conéixer als veïns i més quan aquesta manera d'actuar sembla estar feta amb un objectiu clar i que no s'adiu res en allò que ha de fer un mitja de comunicació que és objectivitat en el que publica.
ResponEliminaFixe's avui, quin tractament han donat a la noticia de la visita ahir de Nomdedeu a Tavernes. Llija-la després ací o en el web de l'Ajuntament. Esta clar quin és l'objectiu.... Nomdedeu i regidors de Tavernes, de risa.
Només ha faltat traure els teletubis en una descapotable creuan la rotonda per a anar recte...
ResponEliminaXeeee! Tant dificil es fer-vos entendre que un camió no pot fer un gir de 270 graus??? Es molt simple, mostreu el vídeo que jo el vega...
Doncs si haguessen passat els teletubis... segur que els posem també en el vídeo!!!.
ResponEliminaTant difícil és fer-vos entendre que d'on no hi ha no es pot traure i si abans no es podien fer girs de 270º perquè l'amplada del lloc no ho permet, ara estarem exactament igual?
Però eixe no és l'objectiu de la rotonda, que no és altre que pacificar el trànsit i eliminar semàfors i millorar la seguretat general de la circulació i dels vianants. I eixe objectiu, que comporta evitar retencions, s'aconsegueix totalment.
En carrils de 4 metres d'amplada, fer gir de 270º vehicles de 12 metres o més.... una utopia. Però això ja no es podia. Hi ha una solució: enderroquem totes les finques cantoneres i fem una gran plaça amb una rotonda monumental. I això es impossible. Tant difícil es fer-vos entrendre que no es poden demanar peres al pomer?
De tota manera, l'objectiu que no era altre que fer fluid el transit per la comarcal, s'aconsegueix.
Abans eren girs de 90 graus, ara de 270, i si, si que podien girar. Que aporta fluidesa al trafic, també es deveres... No polu mai a gust de tots
ResponElimina