La cinquena sessió del "III Cicle d’Economia i Territori" va comptar amb la presència de representants del teixit comercial i empresaris local i diversos membres d'associacions per escoltar el
director de fires de Fira València, Alejandro Roda. L'acte va comptar també amb la presència del
coordinador del Cicle, Pau Pérez, i del regidor de Foment Local, Josep Llàcer.
Alejandro Roda va explicar
com Fira València va nàixer ja fa vora 100 anys gràcies a l’impuls
de molts empresaris valencians que es van unir amb l'objectiu de mostrar els seus productes i obrir nous camins de comercialització, un fet que va servir també per fomentar l’associacionisme i millorar la
competitivitat de les empreses.
El director de fires de
Fira València va subratllar el que considera pilars fonamentals per a organitzar un certamen. Primer que res tindre una oferta, segon comptar el suport dels mitjans de
comunicació, i ara hi ha Internet i les xarxes socials que fan que la informació aplegue molt més lluny i més ràpid; en tercer lloc, cal tindre una una demanda, uns clients i pensar en el perfil dels visitants de la fira i les associacions i, finalment, la
formació i la informació.
S'hi va exposar dos exemples de fires que són ara mateix un model d’èxit: "Forinvest. El millor espai de
networking financer empresarial del país" i "Gatrónoma. El gran esdeveniment de la gastronomia". Uns exemples
que Roda va fer servir per explicar que les fires menudes es poden fer grans mentre vagen assolint objectius i per tant arribar a ser referents. Roda ho deixava ben clar: “L’èxit és de tots els sectors, dels empresaris, dels mitjans de
comunicació i de la societat en general: tots contribuïm a l’èxit”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.