Moure’s pel territori valencià, serà a partir de 2012 més car. La Generalitat (també l’Ajuntament de València) augmenten les taxes del transport públic seguint una política de recaptació que afectarà les butxaques dels més desafavorits, ja que Alberto Fabra renuncia a cobrar més als que més. Recordem que la Generalitat ha renunciat a cobrar l’impost de patrimoni – impost que afecta a les rendes més altes - cosa que si faran altres comunitats autònomes.
Juan Roig, un dels empresaris més reconeguts del territori valencià, va demanar al president de la Generalitat que les rendes més altes contribuïren en major mesura a pal·liar els efectes de la crisi econòmica. Fabra es negà a posar en pràctica la proposta, ja que, segons argumentà, “representaria molts pocs diners” i “el més important no és pujar impostos, sinó generar oportunitats”.
El transport públic puja per damunt de l’IPC i qui majorment utilitza els serveis ja sabem qui són. I entre ells segur que no esta el president de la Generalitat ni altres grans càrrecs.
Moure’s pel territori valencià serà a partir de 2012 més car. Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha presentat les noves tarifes de preus que afectaran les butxaques dels usuaris de metro i tramvia a València i Alacant, que hauran de pagar una mitjana del 5% més. Així, a València, el viatger podrà obtenir un títol mensual per 39,80 euros, un bitllet senzill per 1,45, un d’anada i tornada per 2,60 i el bitllet de 10 viatges costarà 6,85, 30 cèntims d’euro més que en 2011. Els únics que es mantindran són els preus dels títols que utilitzen les persones amb discapacitat i els majors de 65 anys. També MetroBus, la xarxa de transport metropolità de València pujarà el bitllet senzill fins 1,40 euros i l’abonament per a les zones AB arribarà als 14 euros.
La decisió de la Generalitat és del tot desencertada per i a fi d’evitar-ho, Compromís ha enregistrat a les Corts i a l’Ajuntament de València dues iniciatives perquè es congelen els preus del transport públic de cara a 2012. Per a Mònica Oltra la mobilitat “és fonamental a l’hora de la recerca activa d’ocupació i la possibilitat d’accedir-hi a un lloc de treball”, per això ha definit la pujada de preus com una “pèrdua significativa de poder adquisitiu dels valencians”.
-
Juan Roig, un dels empresaris més reconeguts del territori valencià, va demanar al president de la Generalitat que les rendes més altes contribuïren en major mesura a pal·liar els efectes de la crisi econòmica. Fabra es negà a posar en pràctica la proposta, ja que, segons argumentà, “representaria molts pocs diners” i “el més important no és pujar impostos, sinó generar oportunitats”.
El transport públic puja per damunt de l’IPC i qui majorment utilitza els serveis ja sabem qui són. I entre ells segur que no esta el president de la Generalitat ni altres grans càrrecs.
Moure’s pel territori valencià serà a partir de 2012 més car. Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha presentat les noves tarifes de preus que afectaran les butxaques dels usuaris de metro i tramvia a València i Alacant, que hauran de pagar una mitjana del 5% més. Així, a València, el viatger podrà obtenir un títol mensual per 39,80 euros, un bitllet senzill per 1,45, un d’anada i tornada per 2,60 i el bitllet de 10 viatges costarà 6,85, 30 cèntims d’euro més que en 2011. Els únics que es mantindran són els preus dels títols que utilitzen les persones amb discapacitat i els majors de 65 anys. També MetroBus, la xarxa de transport metropolità de València pujarà el bitllet senzill fins 1,40 euros i l’abonament per a les zones AB arribarà als 14 euros.
La decisió de la Generalitat és del tot desencertada per i a fi d’evitar-ho, Compromís ha enregistrat a les Corts i a l’Ajuntament de València dues iniciatives perquè es congelen els preus del transport públic de cara a 2012. Per a Mònica Oltra la mobilitat “és fonamental a l’hora de la recerca activa d’ocupació i la possibilitat d’accedir-hi a un lloc de treball”, per això ha definit la pujada de preus com una “pèrdua significativa de poder adquisitiu dels valencians”.
-
Que no home que no, malt pensats eu fa per a que agafem la bici o anem a peu i no contaminem.
ResponElimina