El Festival Sete Sóis Sete Luas ha presentat enguany el projecte "SSSL Med Criações 2025", un programa d'activitats basades en la creació, producció, descentralització i circulació artística, amb el suport de DGArtes de Portugal. L'objectiu és promoure una estètica que, d'una banda, mantinga una connexió amb la tradició musical popular d'un país o regió, i de l'altra, gaudesca de la seua reelaboració contemporània i fomentar el diàleg entre comunitats amb cultures similars però diverses.
El projecte ha inclòs la creació de 3 noves creacions musicals originals amb la participació de 18 músics portuguesos i d’altres països. Entre aquestes cal esmentar el grup "JEUNESSE VIII DAS CIDADES 7SÓIS" on participa la vallera Carme Servà.
El grup està format per:
Sofia Neide (Portugal), direcció musical, contrabaix
Aron Areias (Portugal), piano, guitarra
Tonka Bušić (Croàcia), veu
Carme Servà (País Valencià), veu
Arnaud Cance (Occitània), guitarra, veu, acordió
Ergildo Zango (Moçambic), percussió
"Jeunesse VIII Das Cidades 7Soís" es va presentar ahir a la plaça de les Palmeretes de la platja de Tavernes davant d’un públic expectant de noves emocions musicals que no va quedar decebut. La presència en el grup de la cantant del poble Carme Servà, amb la seua extraordinària veu, va ser un plus afegit, molt agraït pels assistents.
Carme Servà va fer de presentadora de les actuacions així com dels membres del grup. I ens assabentava que feia només 5 dies que s’havien conegut en persona, que ahir mateix (per diumenge) estaven en una estada a l’Alenteixo (Portugal) on havien protagonitzat algunes actuacions. Demà mateix (per avui) partien altra vegada cap a Portugal per continuar explicant el seu projecte musical. Disculpà l'absència del músic percussionista Ergildo Zango (Moçambic) que no pogué vindre a Tavernes. Així i tot, va ser sorprenent com de bé quedaven harmonitzades les seues veus.
Cada intèrpret cantà cançons de la seua terra, acompanyat de tot el grup, Carme Serva començà cantant el Bolero de Barxeta i més endavant, ens oferí la mítica cançó "Abril del 74", composta pel cantautor Lluís Llach inspirada en la revolució portuguesa.
Una grata revelació va ser la cantant croata Tonka Bušić, que amb una veu potent ens oferí primerament una cançó en albanés, de la minoria albanesa a Croàcia, coneguda com els arbanasi. Més endavant ens n'oferi una en croata, Naranča, que com el seu nom indica es refereix a la nostra estimada fruita. Un signe d'unió de la Mediterrània, estem tan lluny i tan prop alhora.
Sofia Neide, directora i contrabaix i Aron Areias, piano, cantaren diverses cançons portugueses amb l’ajuda del públic que repetia les frases.
Finalment Arnaud Cance ens cantà en occità, llengua germana de la nostra i tan semblant al valencià que poguérem seguir-lo perfectament.
L’espectacle s’acabà cantant tot junts "L’estaca", de Lluís Llach, amb una estrofa cantada per Arnaud Cance en occità.
El públic s'ho passava d'allò més bé, hi havia ganes de gaudir de la qualitat de l'espectacles, i els aplaudiments obligaren a fer com a "bis" novament "Abril del 74". En resum, un excel·lent espectacle del festival "Sete Soís, Sete Luas".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.