Una represa d'obres fallida i l'obra acabada en els tribunals
I arribem al desembre del 2023. El nou govern municipal demana a l'empresa reiniciar les obres, però l’empresa al·lega que desconeixia el modificat del projecte i tampoc no acceptava els preus que li proposava l’Ajuntament: la paralització havia coincidit amb el gran augment de preus d'aquell temps.
El tira i arronsa acaba sense acord i l’Ajuntament inicia l’expedient de resolució del contracte per incompliment greu i exigeix a l’empresa una indemnització, perquè és obra subvencionada per Diputació, ja prorrogada, i s’hauria de tornar la subvenció.
L’empresa, com podíem llegir en premsa, afirmava que mai no ha deixat una obra inacabada però no podien assumir les exigències de l’Ajuntament i ni decidir si seguia o no sense conéixer el modificat per solucionar el problema sorgit. També afirmava que no era culpa seua la paralització i que si l'obra no s'havia représ després de 8 mesos era per causes alienes a l'empresa, i per tant reclamava resoldre el contracte i devolució dels avals. I la disputa, acabava en els tribunals en un contenció-administratiu que s'ha fallat a favor de l'Ajuntament, tot i que la sentència si que anul·la la indemnització demanada per l'Ajuntament a l'empresa per valor de 1689,21 euros.
A partir d'ara i després la sentència que considera ajustat a dret la petició de inici de les obres, s'haurà de refer el projecte inicial, amb la solució tècnica per aqueix tram problemàtic, i de nou la Confederació l'haurà d'aprovar. I després valorar l'obra ja executada, la liquidació a l'empresa i tornar a licitar i adjudicar un nou projecte d'acabament de la mota. Això sempre i quan el recurs de cassació de l'empresa no canvie el sentit de la sentència, que inicialment afavoreix l'Ajuntament.
El projecte explicat breument
![]() |
Integració paisatgística i mirador elevat sobre el riu i la ciutat de la moto, segons la licitació PCSP |
El projecte inicial contemplava una mota de terra de 1’5 km al costat del riu Vaca, entre l'assut i el Tol·lo, amb altura variable i integrada en el casc urbà, enjardinada amb espècies autòctones i, en el tram de l'Avinguda de les Corts Valencianes, amb un carril compartit per vianants i bicicletes.
El govern de Compromís va dividir el projecte en dos unitats i va aconseguir ajudes per pagar vora el milió total que costaria tota l'actuació. La primera unitat s'aprofitaria com a tram de la Via Verda Tavernes-Carcaixent, pel costat de l’Avinguda de les Corts Valencianes, i s'integrava dins de les infraestructures del mur-mota del Vaca, i el Ministeri de Transició Ecològica va acceptar pagar-la. La segona segon unitat seria la integració paisatgística i urbana del mur mota, a càrrec l’àrea de Medi Ambient de la Diputació, que va confirmar la seua ajuda en l’execució.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Podeu enviar els vostres comentaris d'actualitat. La Cotorra de la Vall els publicará com a notícia sempre que siguen d'interés general i després de comprovar-ne la veracitat.
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.